Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 205] SZlif wału.
Autor Wiadomość
dominik963 Offline
Technik
*


Liczba postów: 675
Imię: Dominik
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
SZlif wału.
Witam, mam pytanie otóż mam zjechany frez wału 023(był temat) i postanowiłem kupić nowy wał, tu pytanie otóż łożyska ciężko wchodzą na wał, czy mogę papierem wodnym zrobić wał tak albo dać i zrobić to na tokarce, aby łożyska weszły z lekkim oporem ale ręką????
13-01-2016 20:28:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: SZlif wału.
Łożyska mają dość ciasno siedzieć na czopach wału, w żadnym wypadku nie szlifuje się czopów. Wał który kupiłeś jest pewnie współczesnej produkcji, a te miewają grubsze czopy o kilka setek jednak przy odrobinie wysiłku wszystko ładnie siądzie.
13-01-2016 20:39:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Halski Offline
Stary
*


Liczba postów: 235
Imię: Sławek
Skąd: LPU
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: SZlif wału.
Zaraz będzie temat: "Luźne łożyska na wale - pomocy"

Kupię papiery do Komara z początku lat '70
13-01-2016 20:49:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dominik963 Offline
Technik
*


Liczba postów: 675
Imię: Dominik
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: SZlif wału.
Pytam bo profesor z warsztatów kłóci się, że łożyska powinny być ręką zakładane bo to nie może być tak sztywne ech...
13-01-2016 21:10:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: SZlif wału.
Bo mają być zakładane ręką, oczywiście po zamrożeniu łożysk i podgrzaniu wału Wink
13-01-2016 21:23:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: SZlif wału.
(13-01-2016 21:23:26)Odrestaurator napisał(a):  Bo mają być zakładane ręką, oczywiście po zamrożeniu łożysk i podgrzaniu wału Wink

Na odwrót. Wał mrożony a łożyska nagrzane.
13-01-2016 21:26:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo axelbenq za ten post.
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: SZlif wału.
Chyba coś ci się pomyliło, wał trzeba zamrozić a lożyska zagrzać. A co do profesora.. ehhh...
13-01-2016 21:27:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo ananas za ten post.
dominik963 Offline
Technik
*


Liczba postów: 675
Imię: Dominik
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: SZlif wału.
Ale ja mówie nie o takim czymś tylko, wszystko na blacie leży i ręką się zakłada bez niczego.
13-01-2016 21:28:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: SZlif wału.
(13-01-2016 21:27:06)ananas napisał(a):  Chyba coś ci się pomyliło, wał trzeba zamrozić a lożyska zagrzać. A co do profesora.. ehhh...

No tak. Pewnie pomyślałem o karterach i osadzaniu ich.

dominik963, tak się nie robi. Bez tego wyżej nie da rady normalnie, chyba że chcesz pokrzywić wał, wyjechać kartery itd...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2016 21:45:45 przez Odrestaurator.)
13-01-2016 21:43:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: SZlif wału.
Jak ja widzę co ty kolego, który założyłeś temat wypisujesz, to aż szkoda tego kwadraciaka dla twoich rąk. Jak zwykle nie poczytasz żadnych tematów, które się jak zwykle po milion razy powtarzały, tylko czekasz na gotowe....


Który raz ja to piszę Facepalm2

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
13-01-2016 23:34:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
buri97pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 192
Imię: Kamil
Skąd: Andrychów
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: SZlif wału.
wał powinien mieć setkę w plusie dzięki czemu pierścień wewnętrzny będzie tworzył z czopem pasowanie ciasne a pierścień zewnętrzny z obudową pasowanie suwliwe lub bliskie suwliwemu.Wał którego czopy maja po kilka setek w plusie powoduje wcisk i całe pasowania i pkm idą ... przez co powoduje to szyb sze zużycie łożyska Twojemu prof. chodziło pewnie o najmniej inwazyjny sposób montażu łożysk czyli rozszerzalność cieplną tak jak koledzy wyżej pisali


A co do tego wału to jedynie można by się pokusić o szlif czopów na szlifierce kłowej i zjechać te kilka setek ale taka operacja jest nieopłacalna i wątpię ,żeby ktoś się tego podjął.Ale magicy istnieją i nie trać wiary Smile

A co do tokarki to zapomnij wał był końcowo szlifowany w kłach a ty chcesz go toczyć na tokarce nic ci w osi nie wyjdzie to raz i nie zbierzesz 2 setek od noża.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2016 13:55:15 przez buri97pl.)
14-01-2016 13:49:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 443
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 28
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 103
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16191
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:05:48
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 10506
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 69
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 123
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 162
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 112
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1030
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Regeneracja gwintu na wyd...
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:19:20
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 17656
Romet Chart 210
Ostatni post: elmer
20-04-2024 23:15:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1115
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
20-04-2024 20:09:48
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 16526

Reklama