Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konserwacja siodła
Autor Wiadomość
Crisso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Karol
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Konserwacja siodła
Witam,
jestem w trakcie odnawiania Rometa Sport. Udało mi się kupić nowe siodło, prawdopodobnie z Huragana, poniżej link do galerii:

Siodło Romet

Nigdy nie zostało użyte, jeszcze nigdy nie zanitowane. Nie ukrywam, pytałem na innych forach, dostałem kilkanaście "super rad", począwszy od pasty Kiwi a skończywszy na pełnej operacji renowacyjnej z użyciem mydła, papieru ściernego, szpachli i lakieru do skór...Żeby uporządkować temat ujmę to tak:

1. Czy muszę je myć - szare mydło, ciepła woda itp. Boję się, że po takim zabiegu będę musiał wykonać 14 kolejnych...

2. Czy spękana warstwa widoczna na moich zdjęciach to lakier czy lico? I czy w tej sytuacji nie wystarczy samo nawilżenie środkiem dedykowanym do skór (tutaj proszę o sugestie jakim) ? Wiem, że po takim zabiegu spękania nie znikną; zależy mi tylko na tym, żeby "zmiękło" i nie było kolejnych, większych pęknięć. Szczerze mówiąc nie chcę się ubierać w szlifowanie, szpachlowanie i lakierowanie. I nie chodzi o to ile na to siodełko wydałem ani że to ogrom pracy. Problem w tym, że prawdopodobnie już nigdy nie kupię nowego, 40-letniego egzemplarza z fabryki, z nie chcę go zepsuć...

3. W jakim momencie wykonać nitowanie i zamontować naciąg siodła ? Po nawilżeniu, kiedy skóra zmięknie ? Mam trochę odczekać ? Z tego co czytałem, naciąg służył właśnie do tego - nowe siodło z czasem "flaczało" i była potrzeba mocniejszego naciągnięcia na stelaż. A jak to wygląda u mnie ? Po nawilżeniu, schnąc nie będzie miękło, tylko wracało do obecnej formy (prawie skorupa). Jakie to może mieć później skutki, a zatem dziurawić przed nawilżeniem czy po ?

4. Ponawiam pytanie o kogoś sprytnego, komu mogę powierzyć pierwsze nitowanie tego siodła (Kraków i okolice). Zakładam, że w serwisach molochów ze sprzętem sportowym zawołaliby ochronę, gdybym przyszedł z moją "padliną". Jeśli nie macie sprawdzonego miejsca w moim mieście (a zakładam, że wielu "nitowników od siodełek rowerowych" nie ma), podpowiedzcie proszę, kto się do tego nada ? Kaletnik, spec od końskich siodeł, rzeczywiście niezły spec od starych rowerów ?

Bardzo przepraszam za rozległy elaborat, ale bardzo mi zależy na tym, żeby nie zepsuć tego siodła. Co do punktu czwartego - jeśli znacie kogoś, kto wykonałby całość od a-z (przywrócenie do stanu używalności + nitowanie i naciąg)) to również będę wdzięczny za wskazówki. Nie chodzi mi o miganie się od pracy, tylko nie chcę robić na tym siodełku eksperymentów. No i jak zwykle, z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
08-04-2015 01:23:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Konserwacja siodła
Ja bym się spytał u szewca. Tylko takiego starszego, w małym zakładzie na uboczu Smile
08-04-2015 03:38:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1412
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1428
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1641
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10669
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 609
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 221
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama