Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Autor Wiadomość
Crisso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Karol
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Odnawianie części rowerowych - Chrom.
Witam,
Zaczynamy odnawianie części stalowych - w Rometach w 99% chromowanych (pozostały 1% to śrubki i nakrętki Big Grin). To się chwali oczywiście - nasz kochany producent szedł "na bogato". Problem w tym, że w zależności od stanu pracownika i wanny z elektrolitem oraz jakości samej stali efekt finalny był różny. Najlepiej widać to na obręczach kół. Jedne rdzewieją "jak złoto" niezależnie czy stały w stodole, czy w klimatyzowanym pomieszczeniu, inne w wilgotnej piwnicy po 10 latach wyglądają całkiem nieźle.

Z odnową elementów chromowanych znowu jest "dobrze i źle". Dobrze, bo wymagają mniej nakładu pracy jeśli rdza nie jest zbyt głęboka, źle bo jeśli wychodzą już "purchle" spod chromu to najczęściej skończy się kosztownym, ponownym chromowaniem.

Do odnawiania elementów chromowanych będzie nam potrzebna:

- pasta polerska (znowu Aluchrom się kłaniaWink)
- wata / wełna stalowa o oznaczeniu 000 (trzy zera)
- papier ścierny maksymalnie 2000 - ale używany "na sucho"

Tutaj zdjęcie korby przed polerowaniem (jak widać na zdjęciu rdza złapała też lekko aluminiowe "serce" i zębatki. W następnym poście wrzucę Wam wersję po polerowaniu, bo takiego nie znalazłem:

Przykład 1



Na zdjęciu widoczne są ślady rdzy względnie powierzchownej - korby są dość odporne na korozję ale nie wszystkie:

Przykład 2



Tutaj korozja "zjada" już stal aż miło.

Teraz informacje co z tym zrobić.

Przykład 1

Wełna stalowa - tutaj małe uzupełnienie / wyjaśnienie. Wełna stalowa używana jest przy wszelkich renowacjach materiałów stalowych - niklowanych, chromowanych, czasem aluminiowych (choć ja bym się nie odważył) lub drewnianych. W zależności od stopnia ścierania ma oznaczenie od 0 do 000 (zero, nie "o"). Trzy zera oznaczają najdrobniejszą / najmniej inwazyjną gradację. I jeśli ktoś mi w odpowiedzi napisze, że można ją dostać w każdym sklepie z materiałami budowlanymi, każę mu natychmiast wskazać taki sklep z zapewnieniem dostępności. Jeśli nie, zakupi ta osoba paczkę wełny w sklepie internetowym dla mnie na własny koszt !!!. Mieszkam w Krakowie i pierwszą paczkę wełny kupiłem osobiście w... Gliwicach ! To jest towar na wymarciu, nikt w dużych sklepach i marketach budowlanych tego nie zamawia. Można zamówić w kilku sklepach internetowych.

Wełna, w przeciwieństwie do innych materiałów ma jedną ogromną zaletę - formuje się do każdego kształtu polerowanej części. Wyczyścicie nią zarówno kierownicę jak i tarczę korbowodu. Początkowo używałem również bawełnianej tarczy polerskiej (tak jak w przypadku aluminium). Też "daje radę" ale jest bardziej czasochłonna (brak efektu ścierania samego krążka - to kawałek bawełny) i mniej bezpieczna od wełny stalowej.

Bierzemy wełnę, trochę pasty polerskiej i procedura ta sama jak przy polerowaniu aluminium - im więcej powtórzeń, tym lepszy efekt, nie liczy się siła. Powierzchowna rdza zejdzie bez problemu i ukaże się chrom w całej swojej okazałości. Tutaj efekt z innego roweru:



Przestrzegam przed używaniem cif-a i pochodnych jeśli nie chcecie mieć mikro rys - pasta typu Aluchrom między palce, a potem cif - porównajcie ziarna ścierne - dla mnie mleczko do czyszczenia jest porównywalne z papierem wodnym o gramaturze 1000 - 2000. Jak nie wierzycie, obejrzyjcie z bliska swoje krany w łazience, które na co dzień pewnie mleczkiem czyścicie ;-).

Przykład 2

Jeśli chodzi o silne ogniska rdzy (zdjęcie z "przykładu 2") - tutaj dwie możliwości - początkowo papier ścierny 1000 lub 2000 ale "na sucho", żeby pozbyć się rdzy na powierzchni, a potem procedura jak wyżej (czyli wełna + pasta). Musicie się jednak liczyć z tym, że otrzymacie "hybrydę" powierzchni chromowanej i stalowej (stal będzie ciemniejsza, prawie czarna i bardzo podatna na kolejną korozję). Ostatecznie pozostaje chromowanie całego elementu. I tutaj jedna uwaga: sprawdźcie koszty chromowania w kilku miejscach, zwłaszcza jeśli mieszkacie w dużym mieście. W Krakowie za chromowanie jednej obręczy koła 27" zażyczyli sobie 300 złotych !!! W Gorzowie Wielkopolskim za niklowanie stelaża siodła proponowano mi 20 złotych... Warto zapłacić za przesyłkę...

Powodzenia w pracach nad odnawianiem Waszych "składaków", "kóz" i "wyścigówek". Oczywiście zapraszam do uzupełniania i komentowania.

C.D.N.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2015 01:19:30 przez Crisso.)
29-05-2015 01:07:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 18 użytkowników postawiło piwo Crisso za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Odnawianie części rowerowych - Chrom. - Crisso - 29-05-2015 01:07:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1410
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1427
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1638
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10667
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 609
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 221
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama