Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
muli silnik 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: muli silnik 023 (/showthread.php?tid=8073)



muli silnik 023 - saper1923 - 06-10-2012 22:04:31

Mam problem taki że chce wyregulować gaźnik a silnik nie chce zapalić, wszystko jest iskra paliwo też, i jak uda się go zapalić to dam gazu jak jest zimny i strasznie kopci i zaraz dostaje muła i jest tylko buuuuu i gaśnie i nie odpali przy jezdzie jest to samo jade pod górkę na 2 i zaraz trza zmienić bieg bo muł i na 1 to chodzi okropnie ? co to jest ? i czemu go tak muli ?


RE: muli silnik 023 - mati123307 - 06-10-2012 22:06:31

jak dymi i go muli to simering od strony sprzęgła wymień przy okazji 2 zmień i sprawdz czy romet nie łapie lewego powietrza


RE: muli silnik 023 - romet1989 - 07-10-2012 09:59:30

Jaką mieszankę zrobiłeś jak kopci to może być za bogata


RE: muli silnik 023 - lukas4346 - 07-10-2012 10:12:37

Mam podobny problem. Na zimnym silniku chodzi trochę lepiej, ale i ta nie ma siły, a na ciepłym jest tragedia. Sprawdzałem kompresję na zimnym silniku wynosi ok. 6 bar, natomiast na ciepłym spada do 4 bar. i tu pytanie: czy silnik nadaje się do remontu i czy ewentualnie zadowoli się samą wymianą pierścieni?


RE: muli silnik 023 - wojtekr35 - 07-10-2012 10:26:10

Nie wiem ile kompresji ma mieć romet, ale 4 bar. to na pewno o wiele za mało.


RE: muli silnik 023 - Rudy - 07-10-2012 10:36:24

Przecież wiadomo że jak silnik buczy jak dodasz gazu to pierścienie do wymiany albo słaba kompresja. Zdejmij cylek weż pierścień , włóż do cylka i zobacz ile jest luzu pomiędzy zamkami (ma być na żyletkę)


RE: muli silnik 023 - Winiar 93 - 07-10-2012 10:40:35

wyreguluj na iglicy


RE: muli silnik 023 - lukas4346 - 14-10-2012 13:35:10

Ściągnąłem cylinder, śruby od głowicy można było odkręcić palcami, a uszczelki pod nią prawie nie było (tak chyba nie powinno być), na starych pierścieniach jest szczelina po włożeniu do cylindra na prawie 2 mm. Kupiłem nowe pierścienie na których szczelina jest minimalna (ok. 0.3 mm), zaopatrzyłem się także w uszczelki pod głowice i cyl. oraz uszczelniacze na wał, a w poniedziałek postaram się to wszystko wymienić. Na gładzi cylindra (pod wzięciu światło) widać prawie niewidoczne ryski, czy można je wygładzić papierem wodnym?


RE: muli silnik 023 - Romet Ogar 205. - 14-10-2012 15:59:52

przeczysc i wyreguluj platynki, przeczysc gaznik, przeczysc kranik, a jak to nie pomorze to wymien kondensator albo zapon wiem y wasnego doswiadczenia bo mi tez mulil


RE: muli silnik 023 - Simon - 14-10-2012 17:02:04

(14-10-2012 15:59:52)Romet Ogar 205. napisał(a):  pomorze


Pomorze to nad morzem Big Grin