Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy (/showthread.php?tid=55633)



Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy - Macias123 - Wczoraj 21:11:17

Witam wszystkich po dlugiej przerwie z mojej strony,
w moim Ogarku już prawie wszystko zrobione, został jeszcze silnik,ktorego za zadną moc nie jestem w stanie wyregulować. Na 1 i 2 biegu jakoś jedzie, na 3 biegu nie chce się rozpedzac ponad 25, 30 km/h, chyba ze przeciągne na dwójce do tych 35 km to na wyzszych obrotach juz lepiej ale i tak slabo bardzo. Na niskich obrotach jak dodaje gazu to przez chwile sie dławi i dzwięk jakby ktoś z karabinu strzelał. Pływak ustawiony na 12 mm, cały gaźnik przedmuchany, dysze wyczyszczone. Iglica drugi rowek od góry. Świeca (Iskra s75) czarna i okopcona ale nie wiem czy sie tym kierować bo motor na dotarciu więc leje więcej oleju. Zapłon na 2mm przed GMP. Nie wiem już co może być nie tak. Najgorzej idzie jak jest rozgrzany.
Bardzo wdzięczny będe za pomoc Big Grin


RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy - romek - Wczoraj 21:46:00

Jaki cylinder?


RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy - Macias123 - Wczoraj 21:53:33

Wydaje mi się że almot


RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy - Bob_Harley - Wczoraj 23:57:30

lepsza byłaby iskra f80 lub f95 (na tej drugiej mój ogar 200 jeździł najlepiej), moze tłok podłej jakości i jak go dogrzeje to łapie?

a gaźnik nowy czy oryginalny czyszczony? oryginalne Jikovy z epoki to juz najczęściej są zajechane do oporu i rzygają paliwem jak leci, czyt. nie działają w ogóle


RE: Ogar 200 Regulacja silnika - nie ma mocy - Dinozaur - Dzisiaj 00:18:13

Czesc, a jaka jest np. 'waga Jezdzca' - bo jednak takie male silniczki byly zawsze obliczone na krecenie 'prawie na max-a' na kazdym biegu, zwlaszcza przy 2 osobach obciazenia w tamtych czasach - ktore chyba bylo podane maksymalnie jako 120 - 130 kg ?
A dzisiaj zdarza sie - ze tylko jedna osoba tyle wazy i ma wzrost do tego np. 185 - 190cm, a tym samym - silniczek trzeba 'krecic maksymalnie' na 1 - 2 biegu, zeby pozniej w ogole dal rade utrzymywac obroty na 'trojce' i predkosc 40 - 45 km/h.
Jesli jest to taka sytuacja wlasnie - to trzeba by stosowac wyzsze cisnienie w oponach, zeby opory toczenia zmniejszyc ile sie da i mozna sie bardziej pochylic w czasie jazdy, zeby zmniejszyc opor powietrza takze.
Bo dawniej, w latach 60 / 70-tych tzw. 'sredni wzost', to bylo najczesciej 170cm i ciezar 'wlasny' 55 - 65 kg przy tym zaledwie...
Pozdrawiam.