Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[50-T-1] Części do 50-T-1 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet 50-T-1/50-TS-1/50-T-3 (/forumdisplay.php?fid=141)
+---- Wątek: [50-T-1] Części do 50-T-1 (/showthread.php?tid=55357)



Części do 50-T-1 - naliczniku23 - 02-07-2025 13:29:40

Witam forumowiczów,
Jestem blisko zakupu Rometa 50-T-1 i nasłuchałem się oraz wyczytałem jak to bardzo jego silnik jest awaryjny i brak do niego części. Czy posiadacz takiego Rometa z silnikiem 019 może wypowiedzieć się trochę w tym temacie? Cena nie robi różnicy byle tylko było czym zastąpić którąś z części jeżeli będzie taka potrzeba


RE: Części do 50-T-1 - romek - 02-07-2025 20:30:09

Zapraszam do lektury, w moim temacie znajdziesz opisane moje doświadczenia https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=52674 . Z tymi częściami to chodzi o to że nie jest tak jak w przypadku 023 że pełno ich na allegro, ale nie ma tam nic co by było nie do zdobycia. Idąc od góry głowica taka sama jak w 2b, cylinder kupisz Almota a jak nie to szlif, wały są ale nie wiem czy pasują bo była z tym afera, zapłon taki sam jak w 2b, sprzęgło też, skrzynia chyba jakieś części są ale lepiej szukać z epoki, najgorzej zmieniacz biegów jedyna opcja sensowną to regeneracja ale da się to zrobić. Trzeba ostrożnie obchodzić się że zmiana biegów i mieć wprawna rękę żeby złożyć taki silnik i te biegi ustawić, mi obecnie żaden bieg nie wypada ale były z tym problemy. Poczytaj Smile


RE: Części do 50-T-1 - Maka_91 - 02-08-2025 20:54:55

Wszystko da się zrobic.
Automat biegów da się kupić. Da się regenerować. Mówię o nowym typie.
Sam mam kilka automatów na handel. Porobione tak jak trzeba. Usunięte luzy, podkładki dystansowe itp. Wszystkie części da się jeszcze zdobyć. Czasem trzeba dłużej poszukać, poczekać. Ale dla chcącego jest to temat do ogarnięcia. Tam problem jest w skrzyni. Mała dokładność, zazwyczaj brak dobrego dystansowania. Przesuwki są wadliwe zaprojektowane przez co nie ma pełnego zazebienia.
Co by nie zrobić to dwujka potrafi wyskakiwać bo wypusty na wałku są małe. Ale da sie to zrobić żeby chodziło. Troszkę delikatniej trzeba się z tym obchodzić, na dwujce nie ciągnąć do maksymalnych obrotów i wtedy działa to akceptowalnie.
Jest sporo pierdolenia z tą skrzynią ale da się. Automat też jest przecietny. Jak ustawisz że dobrze zazebia na jedynce to uciekają pozostałe biegi. Trzeba dobrać pośrodku.
Wiem że części też są różne. Ja mam dużo oryginalnych walków skrzyni. I w zasadzę co jeden to trochę inny. Na jednym tryb 1 biegu ma mały luz na drugim większy bo jest dalej podtoczone. Wszędzie trzeba dystansować. Każdy wałek i każdy tryb. Ao jak to zrobisz można się cieszyć w miarę dobrym działaniem. Nie jest prawda że skrzynia się od razu sypie.
Koncepcyjnie to jest taka skrzynia jak w wsk 125. Wałek główny i pośredni i zębatki. Gorzej w wykonaniem.
Bardzo wielu ludzi narzekało bo składali jak 023. Bez dobrego dystansowania itp. Tutaj jest to niezbędne.

Podsumowując.
Da się wszystko znałeś i zrobić tak żeby silnik działał j służył kierowcy. A jaka wtedy jest satysfakcja.
Moim zdaniem warto. Jeden z rzadszych silników. Pierwszy silnik Rometa 3 biegowy.


RE: Części do 50-T-1 - romek - 02-08-2025 21:52:47

Powiem szczerze że ja mam bez dystansowania i skrzynia pracuje bardzo dobrze. Zresztą czy fabryka dystansowała? Dwójka mi nie wyskakuje nigdy. Bardzo ale to bardzo sporadycznie zdarzy się że 1 wyskoczy jak się piłuje pod górę. A tak to naprawdę wyśmienicie działa.