Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Gnące się stopki w ogarze 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Rama, nadwozie, układ wydechowy (/forumdisplay.php?fid=224)
+--- Wątek: Gnące się stopki w ogarze 200 (/showthread.php?tid=55299)



Gnące się stopki w ogarze 200 - grz3513k - Dzisiaj 11:56:27

Cześć, tak jak w temacie stopka centralna a dokładnie lewa część cały czas się wygina do przodu, ile razy bym nie naprostował zawsze wraca do krzywej formy, przez to przy mocniejszym pochyleniu się w zakręcie trze o asfalt facepalm. Jak temu zaradzić? Szukać innej? Może pasuje jakaś z innego motorweru? Czy może naprostować tą i wspawać jakieś wzmocnienia? Zauważyłem, że nie tylko mój ogar ma z tym problem, a więc to była wada konstrukcyjna? Pozdrawiam


RE: Gnące się stopki w ogarze 200 - Dinozaur - Dzisiaj 14:25:30

Czesc, przeciac w miejscu gdzie sie ciagle wygina [ bo juz material jest 'zmeczony - naciagniety' ], bo bedzie sie wciaz wyginac - az sie zlamie w koncu...
Wyprostowac - wstawic do srodka pasowna rurke, najlepiej bezszwowa i zespawac 'migomatem', opilowac i 'szlus'.
Zawsze tak robilem np. w starych - peknietych ramach rowerowych lub w takich, ktore byly 'zmeczone - ugiete' i widac bylo na powierzchni / 'pajeczynke' drobnych spekan.
Jak mi pekla np. kierownica na luku - to wlozylem do srodka pasek blachy szerok. 15 mm / zwiniety w 'rurke', zeby siedziala ciasno wewnatrz i przetopilem 'migomatem' - trzyma do dzisiaj po 15 latach od naprawy.
Wystarczy wlasnie - 15 / 20mm szerokosci 'rurka' zwinieta z blachy stalowej 1 - 1,2 mm wspawana od wewnatrz i to juz bardzo mocno usztywnia oslabione zginaniem sie miejsce - warunek, zeby byla z czystej blachy / bez rdzy lub oszlifowana z lakieru i rdzy - bo wtedy migomat daje dobre przetopienie i polaczenie spawanych elementow.
Pozdrawiam.