Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet Motors (/forumdisplay.php?fid=228)
+--- Dział: RM - Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=231)
+--- Wątek: Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 (/showthread.php?tid=55280)



Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 - maticzekk - 07-05-2025 09:45:54

Dzień dobry
Mam ogarka z oryginalnym gaźnikiem 16n1-11 bvf. Dorobiłem sobie kruciec ssący żeby gaźnik pasował i był lekko pod kątem mniej więcej jak w Simsonie. Pływak ustawiony według serwisówki. Przeważnie każdy chwali sobie ten gaźnik w ogarze ale u mnie coś odmawia posłuszeństwa. Iglica na najwyzszych ząbkach to podczas jazdy na niskich się nawet dobrze zbiera ale na wysokich obrotach go muli gdy otworze przepustnice na full. Gdy daje iglice na niższe ząbki czyli więcej paliwa to na niskich go muli a na wysokich nawet dobrze idzie. pobawiłem się śrubą biegu jałowego ale też bez skutku. Nie potrafię znaleźć złotego środka żeby dobrze ciągnął na niskich i na wysokich też. Co zmienialiście i regulowaliście przy gaźniku tym gaźniku w ogarze?Huh


Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 - grz3513k - 07-05-2025 12:59:25

Moze spróbuj zmienić dyszę

Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka


RE: Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 - Bob_Harley - 07-05-2025 17:18:41

w tych gaźnikach jest ważna odpowiednia uszczelka pokrywy pływaka, bo tam jest podobno jakiś kanalik odpowietrzający, może sprawdź najpierw tu. Ja zalozyłem nową uszczelkę z gumy i wlasnie był problem z pracą silnika, wiec zakupiłem taką korkową i jest znacznie lepiej.


RE: Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 - maticzekk - 08-05-2025 00:25:37

(07-05-2025 12:59:25)grz3513k napisał(a):  Moze spróbuj zmienić dyszę

Wysłane z mojego 24117RN76E przy użyciu Tapatalka
jak się zaopatrzę to pokombinuję



(07-05-2025 17:18:41)Bob_Harley napisał(a):  w tych gaźnikach jest ważna odpowiednia uszczelka pokrywy pływaka, bo tam jest podobno jakiś kanalik odpowietrzający, może sprawdź najpierw tu. Ja zalozyłem nową uszczelkę z gumy i wlasnie był problem z pracą silnika, wiec zakupiłem taką korkową i jest znacznie lepiej.

faktycznie ogarnąłem uszczelke i dokręciłem z wyczuciem pokrywe żeby było szczelnie i dobrze chodzi. Zastanawiam się tylko czemu tyle paliwa mu potrzeba bo ostatecznie zmieniłem zapinke na najniższy ząbek na iglicy żeby dostał więcej paliwa. Bo szczególnie na 3 biegu słabo ciągnie, nie że go zalewa po porostu nie umie się fajnie szybko wkręcić. Trochę dziwne skoro wyregulowany jest na 29mm pływak podczas zamknięcia i 33,5mm podczas otwarcia... Spróbuję jutro odgiąć trochę blaszkę pływaka w dół żeby w komorze znalazło się więcej paliwa i się okażebezradny


RE: Ogar 200 z gaźnikiem 16n1-11 - maticzekk - Wczoraj 12:18:25

Problem jest w poziomie paliwa w komorze ponieważ przy ustawieniu jak w serwisówce poziom paliwa od góry pokrywy był prawie o połowę mniejszy niż powinien być czyli 8mmSadSad. Odgiąłem blaszkę pływaka mocno ponad normę żeby pływak był wyżej oraz poziom paliwa mniej więcej miał to 8 mm od góry pokrywy.