Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Rama, nadwozie, układ wydechowy (/forumdisplay.php?fid=224)
+--- Wątek: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 (/showthread.php?tid=54584)



Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - BydziuDriver12 - 13-03-2024 20:33:09

Witam. Ile otworów powinno mieć sitko za dławikiem w tłumiku? Ja mam 4 małe otworki a wiedziałem że ludzie mają 9. I się zastanawiam czy to ma wpływ na moc. Tak ma być czy to lepiej wyjąć/przerobić?


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - romek - 13-03-2024 21:53:47

Odradzam kombinacje bo mogą przynieść efekt odwrotny.

Ja w 200 też mam CHYBA 4, może to kolejna ciekawostka i okaże się że jednak to blokada na rynek PolskiBig Grin


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - Debesta - 13-03-2024 22:17:20

Ja też bym nie dotykał niczego co nie jest ,wiązane z wymiennym wkladem do tłumika. Niech się Spejsman wypowie, on to mondrutki w tych tematach i pewnie nie jedno czeskie forum zjadł Smile


Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - miszel - 13-03-2024 22:53:21

Jak chcesz coś wydusić z ogarowskiego wydechu to po prostu kup u Garrego spawaka. Nie trzeba z niczym kombinować a silnik dostanie spory zastrzyk mocy


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - BydziuDriver12 - 13-03-2024 22:59:21

(13-03-2024 21:53:47)romek napisał(a):  Odradzam kombinacje bo mogą przynieść efekt odwrotny.

Ja w 200 też mam CHYBA 4, może to kolejna ciekawostka i okaże się że jednak to blokada na rynek PolskiBig Grin

A jaki masz v max u siebie? Bo ja zamontowałem króciec od jawki, zębatkę 13 i na prostej 55 tylko, dlatego się tak zastanawiałem nad tym wydechem.


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - romek - 13-03-2024 23:04:47

Nie testowałem, to dopiero pierwsze kilometry po remoncie (docieranie) .

A kolanko skracałeś?

Pamiętaj też że te silniki są bardzo czułe na regulację (podobno :F )


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - BydziuDriver12 - 13-03-2024 23:09:01

(13-03-2024 23:04:47)romek napisał(a):  Nie testowałem, to dopiero pierwsze kilometry po remoncie (docieranie) .

A kolanko skracałeś?

Pamiętaj też że te silniki są bardzo czułe na regulację (podobno :F )

Tak, tylko nie mam uszczelki pomiędzy kolankiem a tłumikiem, ale kupiłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/uszczelka-opaska-kolanka-tlumika-wydechu-wsk-125-13933656994, myślisz, że to zda egazmin? Jak masz u siebie to uszczelnione?


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - romek - 13-03-2024 23:24:25

Ja mam zrobione tak jak w oryginale na sznur azbestowy z prawdziwego azbestu :F ale chyba muszę to poprawić.


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - Bob_Harley - 14-03-2024 02:55:07

Fabrycznie są zawsze 2 otwory i wszelkie nawiercanie dodatkowych jedynie co zrobi to zwiększy głośność tłumika. Kumpel ma fabryczny tłumik w dobrym stanie z 2 otworami i chodzi w miarę cicho (jak na jafke xD) a u mnie są 4, bo już ktoś się kiedys bawił i troche głośniej chodzi a zmian w osiągach brak Tongue - to jeśli chodzi o ten wkład tylko, bo nie doczytałem początku, natomiast otworków wewnatrz tłumika to faktycznie mam około 9 jak wspomniałeś Smile i na logike to w sumie lepsze ujście spalin jest w tym miejscu ale to niech się jakiś znawca wypowie też


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - Spaceman164 - 14-03-2024 15:38:55

To "sito" służy tylko do trzymania pręta. U mnie również jest 9 otworków (.Pierwszy raz widzę z 4 otworami) blink Jak masz czym to możesz przewiercić żeby był lepszy przelot ( samego wkładu się nie wierci!!). Do odpowiedniego działania wydechu służy jego wyjmowalny wkład i kształt samego tłumika. Wystarczy go tylko dobrze uszczelnić. Mógłbyś nawet całkiem wyjąć tą blachę, tylko jest zgrzewana, ale wtedy nie dokręcisz wkładu.


RE: Blaszka za dławikiem wydechu Ogar 200 - BydziuDriver12 - 14-03-2024 17:48:56

(14-03-2024 15:38:55)Spaceman164 napisał(a):  To "sito" służy tylko do trzymania pręta. U mnie również jest 9 otworków (.Pierwszy raz widzę z 4 otworami) blink Jak masz czym to możesz przewiercić żeby był lepszy przelot ( samego wkładu się nie wierci!!). Do odpowiedniego działania wydechu służy jego wyjmowalny wkład i kształt samego tłumika. Wystarczy go tylko dobrze uszczelnić. Mógłbyś nawet całkiem wyjąć tą blachę, tylko jest zgrzewana, ale wtedy nie dokręcisz wkładu.

Problem rozwiązany okazało się, że ktoś tam włożył rozwiercone wieczko od słoika. Wyjąłem to, ale szczerze oprócz zmiany dźwięku to mocniejszy nie jest.