Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych (/showthread.php?tid=54127)

Strony: 1 2


Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 14-06-2023 18:57:14

Witam po zmianie cylindra z racji takiej ze w 023 zalozylem cylinder z duzym gwintem motor na poczatku odpalal potem przestal ale sie wkręcał i nie miał wolnych obrotów iskra jest i już nie wiem o co chodzi zaplon zmienialem gaznik wyczyscilem i nic proszę o pomoc


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 14-06-2023 20:04:50

Niby jak lapie zeby odpalic to nie chce sie wkrecac sie a jak uda sie to niby chodzi ale 0 wolnych obrotów


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - bkrukl - 14-06-2023 20:37:19

Jaki masz w końcu cylinder, i jaki gaźnik?


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 14-06-2023 21:19:10

(14-06-2023 20:37:19)bkrukl napisał(a):  Jaki masz w końcu cylinder, i jaki gaźnik?

cylinder z małym gwintem na nakrętke kolanka gaźnik gm12f włożyłem gaźnik ze sprawnego motorka i chodzi tylko wytłumaczy ktoś co trzeba zrobić żeby te gaźniki co się całe zalewają paliwem itd nie da rady odpalić i ile razy by wyczyścił to nie działają


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Norweski Zomowiec - 15-06-2023 13:22:08

Te oryginalne gaźniki już dawno sprzedałem i kupiłem kulturalnego dellorto sha 14.12l i od lat nie mam żadnych problemów. Polecam zrobić to samo


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Tomasz-pr110 - 15-06-2023 14:16:38

Sprawdź gwint w gaźniku od dyszy, dobrze się przyjrzyj. One często pękają przy zbyt mocnym dokręceniu dyszy i tam może cieknąć.


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 15-06-2023 15:33:29

(15-06-2023 14:16:38)Tomasz-pr110 napisał(a):  Sprawdź gwint w gaźniku od dyszy, dobrze się przyjrzyj. One często pękają przy zbyt mocnym dokręceniu dyszy i tam może cieknąć.

Mhm da sie to jakoś uszczelnić? klej do gwintów czy coś?


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 15-06-2023 17:44:27

Teraz to juz nie wiem na tym dobrym gazniku nie ma wolnych i jak dam gazu i schodzi to w pewnym momencie przestaje schodzić i są większe obroty ale zaraz jak zejdzie to nie ma wolnych wcale nie wiem czego to może być już wina ehh


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - wazniak96 - 15-06-2023 18:29:57

Wina mechanika. Weź w rękę słownik i dokładnie opisz co konkretnie zrobiłeś i jaki masz problem to spróbujemy pomóc. Tylko najlepiej poproś kogoś żeby najpierw przeczytał wypowiedź bo serio ciężko Cię zrozumieć Wink


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 15-06-2023 23:46:24

(15-06-2023 18:29:57)wazniak96 napisał(a):  Wina mechanika. Weź w rękę słownik i dokładnie opisz co konkretnie zrobiłeś i jaki masz problem to spróbujemy pomóc. Tylko najlepiej poproś kogoś żeby najpierw przeczytał wypowiedź bo serio ciężko Cię zrozumieć Wink

Więc tak kupiłem sobie silnik w zasadzie składak ale kartery ładne okej złożyłem chodził trzymał obroty itd ale miał założony cylinder od komarka z dużym gwintem na nakrętkę więc kupiłem cylinder z małym gwintem założyłem i nagle zaczęły się problemy zaczęły dzwonić pierścienie na tłoku dość głośno ale tłok i pierścienie były te same co na tym cylindrze od komarka kombinowałem z zapłonem gaźnikiem i nadal próbuję dzisiaj zdjąłem cylinder
i był duży luz na tłoku pierścienie mają za duży luz na zamkach więc zmieniłem tłok założyłem inne pierścienie z mniejszym luzem na zamkach gdzieś ok 0,8-0,9 mm duży i będą pewnie wymieniane też szału nie robią bo tłok też ma luz za dobre nie są ale teraz motorek niby odpala ale mam albo złe gaźniki albo nie wiem bo na 1 jedynym mi działa tak wmiarę ale nie za dobrze na innych albo zalewa albo odpala po trylionie kopnięć dodatkowo słychać tak jak by coś ocierało o gumę taki świst jakby coś ślizgało się po czymś gumowym raczej nie jest to uciekająca kompresa z pod świecy sprawdzałem to wkładając palec i nadal świstało i dobrze dokręcając świecę albo pod głowicą lewe powietrze albo coś z simeringiem, zapłonem ja juz nie mam pomysłów...


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - wazniak96 - 16-06-2023 00:14:16

To tak zaczynając od początku bo widzę, że tu chyba brakuje podstaw. Cylinder kiedy się zużyje można oddać do szlifu. W tym momencie trzeba zakupić również nadwymiarowy tłok zgodny ze szlifem, który się oczekuje. W rometach zazwyczaj robi się trzy szlify i tak przy cylindrze 50cm nominał to 38mm, I szlif 38,25, II szlif 38.50, III szlif 38.75.

Nie wiem czy kupiłeś nowy cylinder 40mm i wrzuciłeś tłok na 38mm czy kupiłeś cylek po szlifie i wrzuciłeś tłok pod mniejszy wymiar ale tak to nie będzie jeździło. Możesz sprawdzić czy tłok ma odpowiedni luz w cylidrze wrzucając go do cylka bez pierścieni i pozwalając mu opaść. Powinien on powoli opadać w tulei - nie wypaść od razu na ziemię, nie stanąć że musisz pomagać palcem tylko powoli opadać pod swoim ciężarem.

Kolejna sprawa pierścienie - podobnie jak z tłokiem kupujesz go zgodnie z wymiarem cylindra (albo 38mm albo 40mm) i do tego na nominał bądź odpowiedni szlif. Przerwę na zamku badamy wkładając sam pierścień w cylinder i przesuwając go tłokiem (!) do mniej więcej połowy tulei (choć warto posprawdzać na różnych wysokościach). W tym momencie luz na nowym pierścieniu i cylku powinien wynosić 0.2mm. Granicą zużycia jest 0.8mm więc te pierścienie co masz są do wywalenia.

Co do świstu to nie pomogę bo nigdy się nie spotkałem z takimi przelotami. Rozumiem, że uszczelka pod głowicą jest nowa. Jeśli podejrzewasz głowicę to połóż papierek wodny na taflę szkła i przejedź po nim przylgnią głowicy - w taki sposób sprawdzisz czy jest krzywa.

Generalnie ogarnij ten temat z prawidłowym dobraniem tłoka i pierścieni bo za przeproszeniem z gówna bata nie ukręcisz i nie ma sensu kręcenie przy gaźniku skoro próbujesz poskładać silnik ze złomu jak popadnie. Jak robić to dobrze albo wcale bo będziesz kręcić codziennie i więcej pchał niż jeździł Tongue


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 16-06-2023 14:06:53

Kupiłem cylek używany zmd gość napisał że nadaje się do dalszego użytku


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Dawdzio - 16-06-2023 14:25:25

Przeczytaj jeszcze raz, ale ze zrozumieniem. Tu nie chodzi o to czy on się nadaje, czy nie. Chodzi o jego średnicę i to, że najprawdopodobniej jest ona za duża w stosunku do tłoka i pierścieni.


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Keizo - 16-06-2023 15:20:48

Chodzi o to ze jest zużyty czy po 1 Szlifie na przykład? Bo nie pisze nigdzie R1,R2 progu nie ma bardzi dużego przynajmniej na moje oko


RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - Dawdzio - 16-06-2023 15:34:43

Może być zużyty, może być na inny szlif niż tłok, może być jedno i drugie.