Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wyciek oleju - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Wyciek oleju (/showthread.php?tid=54098)



Wyciek oleju - Milczak64 - 29-05-2023 16:00:23

Witam, chciałbym zaznaczyć, że jestem zielony w motoryzacji, więc proszę wybaczyć wszelkie błędy Smile

Mam ogarka 202fi który był przerabiany i teraz poleci te 65km/h. Mam problem z wyciekiem oleju. Nie wiem z kad ucieka, a przy zalaniu całego zbiorniczka po 1 dniu już jest pusto. Wyczyściłem cały silnik od spodu i katowałem go by znalesc przyczynę. Niestety bez rezultatów. Dopiero po trasie, zauważyłem że wszytko przy łańcuchu i osłonie jest usyfione.
Czy ktoś jest wstanie mi pomóc zlokalizować problem?
I czy mogę bez obaw rozkrecic osłonę przy łańcuchu i skrzynie biegów? Czy raczej zostawić to mechanikowi?


RE: Wyciek oleju - wazniak96 - 29-05-2023 16:23:32

Obczaj czy czasem uszczelniacz za zębatką nie puszcza. Musisz odkręcić osłonę, zebatkę i tam za nią będzie uszczelniacz, umyj to wszystko, skręć, przejedź się kawałek i zaś rozkręć i sprawdź czy nie wali stamtad olej.

Co do wymiany to musisz spuścić olej, wyciągnąć uszczelniacz (np. wkręcić wkręt do drewna w uszczelniacz i pociągnąć za niego), następnie wcisnać nowy uszczelniacz i zalać olej.

Jeśli nie czujesz się na siłach to oddaj to do mechanika. To nie jest dużo zabawy więc raczej dużych pieniędzy nie zapłacisz Tongue


RE: Wyciek oleju - Milczak64 - 29-05-2023 18:16:47

Rozkręciłem osłonę wyczyściłem wszytko i nad ośką od napędu łańcucha jest taki klips (bez tego nie ma elektryki) pod tym jest jakaś nakładka i imbus. Z tamtą leci.. Co to jest i czy odkręcać dalej?