Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi (/showthread.php?tid=54072) Strony: 1 2 |
Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Keizo - 11-05-2023 20:05:48 Witam ehhh.. kolejny problem skręciłem silnik jak skręce kartery ze sobą mocno już z uszczelką itd nowy wal i lozyska to skrzynia chodzi bardzo ciasno tak samo jak wał pukałem gumowym mlotkiem zeby odpręzyc przez deske i to samo a jak poluźnie śruby wszystkie to skrzynia jak i wał chodzi normalnie wszyskie biegi są kopniak chodzi normalnie teoretycznie RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Norweski Zomowiec - 11-05-2023 21:05:54 najlepiej zastosować grubszą uszczelkę np. z gambitu 0,5mm jeżeli dałeś tylko silikon lub papierowa uszczelkę + silikon RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - damian94 - 11-05-2023 21:56:16 A jakie uszczelki użyłeś? Jeżeli te z lolegro za 10zł to tak średnio. Oryginalne miały 0,5mm grubości. RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Keizo - 11-05-2023 22:52:50 (11-05-2023 21:56:16)damian94 napisał(a): A jakie uszczelki użyłeś? Jeżeli te z lolegro za 10zł to tak średnio. Oryginalne miały 0,5mm grubości. Z gmoto komplet z takim pomarańczowym tłem i właśnie jest papierowa uszczelka pomiędzy kartery więc słabo ale może się rozchodzi silnik? RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Norweski Zomowiec - 11-05-2023 23:05:18 To zależy jak duży jest ucisk karterów. Jeżeli dwoma palcami jesteś w stanie kręcić wałek zdawczy, to bym skręcał. RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Dawdzio - 12-05-2023 06:57:29 Podstawowe pytanie: kartery do pary? RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - łogór 200 - 12-05-2023 08:57:03 Jak mocno są skręcone śruby?dla takiej śruby powinno to być max 10nm RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Bob_Harley - 12-05-2023 17:39:04 oo to widze kolega ma ten sam problem co ja xD generalnie ja taki silnik skręciłem i mimo ze wał ciezko obracał to dało sie tym w miare normalnie jezdzic, ale po zrobieniu jakichs 450km i rozebraniu tego silnika dalej wał ciezko sie obracał i nie wiem dlaczego? kartery krzywe raczej nie - bo do pary, wał krzywy też raczej nie - bo ani nie biło na boki, ani wibracji wiekszych nie było takze nie wiem dlaczego tak mają te nieszczesne jafki... RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Keizo - 12-05-2023 19:18:21 (12-05-2023 17:39:04)Bob_Harley napisał(a): oo to widze kolega ma ten sam problem co ja xD generalnie ja taki silnik skręciłem i mimo ze wał ciezko obracał to dało sie tym w miare normalnie jezdzic, ale po zrobieniu jakichs 450km i rozebraniu tego silnika dalej wał ciezko sie obracał i nie wiem dlaczego? kartery krzywe raczej nie - bo do pary, wał krzywy też raczej nie - bo ani nie biło na boki, ani wibracji wiekszych nie było takze nie wiem dlaczego tak mają te nieszczesne jafki... Złożyłem tak jak było i śmiga niby tak jak wcześniej tylko zalozylem nowy wal i wszystkie lozyska (12-05-2023 06:57:29)Dawdzio napisał(a): Podstawowe pytanie: kartery do pary? Tak są do pary RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Ziomek Edek - 12-05-2023 22:54:58 Dystansowałeś slrzynię biegów? Ile luzu poosiowego ma wałek pośredni i wałek główny? Wał korbowy w jaki sposób został zamontowany? RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Keizo - 13-05-2023 11:46:03 (12-05-2023 22:54:58)Ziomek Edek napisał(a): Dystansowałeś slrzynię biegów? Ile luzu poosiowego ma wałek pośredni i wałek główny? Wał korbowy w jaki sposób został zamontowany? Nic nie ruszałem bo skrzynia była dobrze chodziła wcześniej tak jak należy jedynie dałem pod kopniak żeby karteru nie rysowało wał był schłodzony a kartery podgrzane jak wsadziłem jeszcze przed społowieniem silnika wał chodził leciutko dopiero po społowieniu i skręceniu śrub chodzi ciężko RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Motokamel - 13-05-2023 22:55:55 Jak zrozumiałem to zarówno wał jak i skrzynia chodzą bardzo ciasno - wał jest nowy, a skrzynia jest złożona identycznie jak przed rozpowłowieniem. Przyczyny zatem mogą być różne: skasowanie luzów przez cieńszą uszczelkę, niedociśnięte łożyska, jakiś błąd składania skrzyni + inny wymiar wału. Wydaje mi się że jedyną możliwością jest ponowne rozpołowienie silnika i wykonanie sprawdzeni luzów Możesz to zrobić składając i skręcając silnik z docelową uszczelką, ale stosując np stare łożyska po ich wcześniejszym zeszlifowaniu na powierzchni styku w wałkami i gniazdami (tak żeby przesuwały się luźno na wałkach i w gniazdach). Dzięki takiemu złożeniu będziesz mógł, poruszając wałem i wałkami skrzyni, sprawdzić czy i jaki jest luz (jak jest zdystansowana skrzynia i wał) Na tej podstawie można dobrać cieńsze podkładki lub grubszą uszczelkę. Dopiero po tym można złożyć silnik docelowo z nowymi łożyskami. RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - wazniak96 - 14-05-2023 16:05:02 (13-05-2023 22:55:55)Motokamel napisał(a): Możesz to zrobić składając i skręcając silnik z docelową uszczelką, ale stosując np stare łożyska po ich wcześniejszym zeszlifowaniu na powierzchni styku w wałkami i gniazdami (tak żeby przesuwały się luźno na wałkach i w gniazdach). Jakaś metoda na to zeszlifowanie? O ile po wewnętrznej jeszcze jakoś barbarzyńsko widzę opcję zeszlifowania diaxem to od wewnątrz nie wydaje mi się zbyt przyjemne RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Debesta - 14-05-2023 16:43:17 Bez tokarki nic Pan nie zrobisz Pan. RE: Wał i skrzynia po skręceniu bardzo ciężko chodzi - Dawdzio - 14-05-2023 18:03:11 Toczenie łożyska od wewnątrz może być ciekawą operacją Fajnym patentem do pasowania silnika są toczone lub drukowane krążki z tworzywa, ktoś na forum wrzucał taki zestaw. |