Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Wątek: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 (/showthread.php?tid=5390)



kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - RPG-7 - 17-06-2012 20:50:39

Witam,
posiadałem kiedyś ogara 200, który zaraził mnie miłością do Rometów. Aktualnie poluję na romea 50 t 1 i właśnie do tego modelu mam kilka pytań.
1.Jak jest z częściami do niego?czy są trudno osiągalne?(nie wliczając "chińskich")
2.Jakie są mankamenty tego motoroweru?Chodzi mi o to, że np.w ogarze 200 cewki łapały często przebicie, padał kondensator, rozregulowywał się zapłon itd. jakie są typowe przypadłości Rometa 50 t 1?
3. Jak ten moto sprawdza się w codziennej eksploatacji?(ogarem jechałem do sklepu a wracałem często pieszo...)
4.Czy dobrze wyremontowany i dotarty 50 t 1 nie zrobi mi "psikusa" w trakcie np. 50 km wyprawy?(wiem, zawsze może coś nawalić, ale ogarem 200 to bym się dalej niż 10 km od domu już nie wybrał)
5. Jak wygląda awaryjność Rometa 50 t 1 w porównaniu z Ogarem 205?

Może ktoś z użytkowników tego motoroweru mnie oświeci.

Na koniec dodam, że chętnie kupię ten model, w miarę na chodzie, z dokumentami, w okolicach Torunia/Bydgoszczy. Po prostu lubię dłubać w mechanice, a najbardziej w Rometach Big Grin


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - nie_mientki - 17-06-2012 21:01:59

1. Tragedii z częściami nie ma, ale będzie coraz trudniej. Najgorzej z częściami skrzyni i automatu, bo Chińczycy się za to nie wzięli i jest to towar deficytowy. Jeśli trafi się coś ZMD w dobrym stanie i cenie-warto brać na zapas.
2. Główne problemy to automat biegów i skrzynia. Nie żeby były szczególnie trefne, ale rzadko miały zapewnione należyte traktowanie.
3. Silnik 019 ma też wszystkie mankamenty pozostałych polskich silników. Tak jest z całym motorkiem.
4. Zrobi Ci psikusa w najmniej oczekiwanym momencie. Taki ich urok.
5. Zależy od egzemplarza, ale zazwyczaj podobna. Warto jednak wziąć poprawkę że T1 to sprzęty zwykle ~10 lat starsze.


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - RPG-7 - 17-06-2012 21:34:59

No to mnie nie pocieszyłeś Confused No ale Romet to Romet, sporo racji w tym jest. Tylko tak się właśnie zastanawiam pomiędzy 50 t 1 a 205. A jak jest z zapłonem i z instalacją elektryczną? Bo to sprawia największy kłopot (przynajmniej dla mnie). W ogarku 200 to zapłon praktycznie się sam ustawiał jak chciał, a kondensatorów to po kilka ze sobą woziłem na zapas.I jak jest w 50 t 1 z działaniem sprzęgła i dojściem do magneta(właśnie do zapłonu)?


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - nie_mientki - 17-06-2012 22:06:12

Ja kupiłem T1 nieużywanego od kilku lat, sam zapłonu nie ruszałem i po 1,5 roku dalej nie mam zamiaru go ruszać. Bez zastrzeżeń. Sprzęgło-tu raczej też bez tragedii, mogą zerwać się zawleczki(koszt w zasadzie zerowy), wato zadbać też o regulację i przesmarowanie linki.


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - RPG-7 - 17-06-2012 22:41:03

To ostatnie pytanie, bo widzę, że posiadasz takiego rometa. Jakie są najczęstsze usterki? I na co zwrócić uwagę przy zakupie?


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - nie_mientki - 17-06-2012 22:52:56

Na wszystko co przy zwykłym Romecie, nie ma się co zbytnio rozpisywać. Najważniejszy oczywiście silnik. Odpal(jak się da), posłuchaj, przegazuj, przejedź się kawałek. Zobacz jak się wkręca, czy ma moc, czy kopci. Sprawdź działanie hamulców. Po jeździe poszukaj wycieków, bo pęknięty karter to masa roboty i spore koszty. Zwróć uwagę na to jak biegi wchodzą i czy nie wypadają. Automaty od biegów to towar deficytowy. Sprawdź czy rama prosta. Do tego zawieszenie, stan wahaczy, tulejek, łożysk, czy koła proste, stan opon. Elektryką martwiłbym się najmniej, góra dzień roboty i koszt kilkunastu złotych.


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - RPG-7 - 17-06-2012 23:01:14

Wielkie dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź


RE: kilka pytań odnośnie rometa 50 t 1 - ROmen - 11-07-2012 21:46:11

Nie jest tak źle. Jak w każdym stojącym od kilku lat motorowerze należy wszystko przeczyścić, wyregulować, wymienić olej i resztki paliwa. Wkręcić nową świecę F-100. Jeżeli trzeba to wymienić przerywacz / platynki. Koszt max to 100 zł przy pracującym silniku. Jeżeli zatarty, to nie polecam, ale przy kupnie całego R 50T-1 za 100 zł do remontu, to nie wiem co napisać.
Jak bardzo chcesz go posiadać, to za dużo nie kombinuj, tylko zrób to.