Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar (Ogar 900 Custom v2) - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: Ogar (Ogar 900 Custom v2) (/showthread.php?tid=53776)



Ogar (Ogar 900 Custom v2) - Fokkus - 08-12-2022 20:59:07

Witam wszystkich. Kiedyś na forum był wątek o Ogarze 900 z przerobioną z półskuterowej kaczkowatej ramy na klasyczną z "normalnym bakiem". Właściciel jednak podjął decyzję o sprowadzeniu tego sprzętu do oryginału.

Sam jako młody posiadacz takowego chińskiego ogara, zainspirowany wyżej wymienionym wątkiem sam postanowiłem przerobić mojego złoma "na normalny bak", tj. w klasyczny układ ramy. Poniżej zostawiam zdjęcie ramy kiedy musiała stać przez chwilę w krzakach. W nastepnych postach będę po kolei przedstawiał i opisywał następujące po sobie modyfikacje od początku, aż dojdziemy do momentu ze stanu bieżącego, oraz będę przedstawiał plany wobec niego.

[attachment=22193]


RE: Ogar (Ogar 900 Custom v2) - romek - 09-12-2022 00:24:24

O kurde ale gruz


RE: Ogar (Ogar 900 Custom v2) - NoSeLatamTrochu - 09-12-2022 00:43:30

Ciekawe czy nasze wnuki będą kiedyś remontować i robić renowacje tych sprzętów dla nas współczesnych


RE: Ogar (Ogar 900 Custom v2) - Fokkus - 11-04-2023 14:06:12

Egzamin zawodowy i matura odbierają troche czasu, może jeszcze kiedyś znajde chwile żeby znależć wszystko po kolei, na tę chwilę wstawiam obecny set
W co udało mi się zainwestować:
-przednie zawieszenie Derbi GPR 125/ Aprilia RS 125, jedyne co do zrobienia to oś u tokarza bo naciąłem się z kołem na inny rocznik i nie zgadza się z otworami w lagach
-tylny wahacz daelim vl 125, do zrobienia tulejki adaptujące oś do ramy fi 14/12
-koło Honda CBR 250 za free na śmieciach znalezione
-zacisk hamulcowy tył daelim vj 125
[attachment=22412]
[attachment=22413]
[attachment=22414]
Jeśli chodzi o jednostkę napędową to zastanawiam się pomiędzy K170 a ZS190. Z jednej strony 190 ma 5 biegów i rozrusznik, z drugiej wątpliwa, typowo chińska jakość, + cena która zdecydowanie jest wadą, a Kayo to solidna i sprawdzona konstrukcja. Wszystko w swoim czasie, na tę chwilę muszę zaadaptować obecne zawieszenie.


RE: Ogar (Ogar 900 Custom v2) - wazniak96 - 11-04-2023 15:10:37

Kurde. Nawet fajnie toto zaczyna wyglądać Tongue

Jedno co mnie martwi to kąt amorków tylnich. Moim zdaniem nie zda to egzaminu.


RE: Ogar (Ogar 900 Custom v2) - Fokkus - 11-04-2023 15:41:04

(11-04-2023 15:10:37)wazniak96 napisał(a):  Jedno co mnie martwi to kąt amorków tylnich. Moim zdaniem nie zda to egzaminu.
Chodzi o kąt zbieżności do ramy czy kąt pracy? Przez szerszy wachacz faktycznie krzywo się zbiegają, ale żeby temu zapobiec będą wstawione dłuższe szpilki. A to że amortyzatory prawie leżą to tylko sprawi że będzie trochę twardszy na tyle, ale wysoki kapeć i miękki przód to zrekompensuje, śmigam częściej po piaskach niż po dziurach na asfalcie.
Aktualne opony są tylko na przymiarke, docelowo będzie niska kostka