Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami (/showthread.php?tid=53614)



019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - Maka_91 - 23-09-2022 11:15:21

Witam.
Remontuje silnik 019 z Rometa.
W jaki sposób można wzmocnić tarczę dociskową sprzęgła? Konkretnie chodzi mi o połączenie bolców z tarczą. Wiem, że jakoś montowali nie na zawleczkach a na śrubach.
Jak można to wzmocnić?


RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - wazniak96 - 23-09-2022 14:44:07

Tak z ciekawości... po co? Zamierzasz zastosować jakąś turbo-twardą sprężynę? Tongue

Tutaj masz wątek z opisem różnych typów sprzęgła w dezametach. Na ostatnim zdj bolce z nakrętkami: https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=37767


RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - Maka_91 - 23-09-2022 16:58:22

Zastanawiam się. Może akurat da się coś poprawić. To mocowanie trochę słabe jest.
Przy okazji pytanie. Co sądzicie o gazniki P2R sha15/15 warto? Jest coś lepszego?
Zgrane kanały, powiększony nieco kanał wydechowy. Tłok 56 mm podcięcie na dolocie, nie wiem ostatecznie ile. Zapłon mam cdi kupiony. Cylinder tłok wał zmd.
Co do takiego zestawu polecacie? Silnik został poprawiony po fabryce. Wszelkie jie doskonałości usunięte. Przylgnie karterow zrobione, kartery dobre, wszystko wydystansowane.


RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - Maka_91 - 23-09-2022 18:40:18

Generalnie sprawa wygląda tak.
Mam oryginalny gaźnik k60b cccp. Przejrzany, wyczyszczony. Wymieniona dysza na nową, śrubki do regulacji, pływak, zaworek z uszczelką. Zastanawiam się jednak czy nie zamontować jakiegoś innego gaźnika. Chodzi mi o coś pewnego, sprawdzonego, pozwalającego nieco zwiększyć moc ale głównie poprawiającego kulturę pracy silnika, rozruch, wchodzenie na obroty. No i trwałość gaźnika.
Jaki gaźnik zastosować? Budżet 150 złoty.
16n3?
P2r 15/15?


RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - Norweski Zomowiec - 23-09-2022 20:37:33

radze sprzedać tego k60b i kupić P2r 15/15

miałem k60b i jest lepszy od ory. ale problematyczny
a P2r 15/15 to francuska replika dellorto i wiem, że u jednego działa fajnie w komarku


RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - wazniak96 - 23-09-2022 21:19:41

A ja się na ten gaźnik (P2R) napaliłem i powiem tyle, że przy oryginalnym zapłonie nawet nie chciał chodzić, na CDI znowu działał zajebiście podczas jazdy ale nie trzymał wolnych obrotów, a dokładniej to chwilę trzymał po czym gasł i był mega problem z odpaleniem.
Testowane na 023, obecnie wrzuciłem go do jaffki bo mój jikov nadaje się na śmieci ale jeszcze nie miałem okazji za dużo na nim pojeździć (jeszcze muszę trochę pogrzebać zanim wyciągnę ją na drogę).

Także jeśli chcesz współczesny gaźnik to celowałbym w dellorto 14.12L jak Norweski jeździ. Już kilka osób (z tego co kojarzę) go wkładało i jest git. A może też być tak, że po prostu ja dostałem jakiś felerny egzemplarz (tak, testowałem na różnych dyszach).

Co do sprzęgła to o ile nie zamierzasz pakować jakieś twardej sprężyny (co będzie niewygodne w użytkowaniu) albo strzelać ze sprzęgła żeby poryć to możesz śmiało zostawić jak jest. Sam mam chyba w komarze drut zbrojeniowy zamiast zawleczek i dalej to jeździ. Inna sprawa - jeśli przesadzisz z podkręceniem mocy to może zacząć się ślizgać sprzęgło. Wtedy będzie trzeba kombinować Wink

Jeszcze jedna mała rada - widzę, że masz dość sporą wiedzę i spoko ogarniasz ale nie wiem ile silników przerobiłeś. Odradzałbym jednak kombinowania za dużo na raz. Wystarczy, że coś spierdzielisz po drodze (jak np. felerny gaźnik jak u mnie) i zlokalizowanie problemu będzie turbo trudne Tongue


RE: 019 wzmocnienie sprzęgła - tarczy z bolcami - Maka_91 - 24-09-2022 18:32:07

Podpowiedzcie coś proszę, doradźcie.
Nie chce się za bardzo ładować w koszty ale chce mieć dobrze zrobiony silnik, normalnie odpalający, sprawny i niezawodny. Moc ma byc trochę podniesiona. Zrobione to co pisałem delikatny porting - cylinder 3b okno wydechowe podniesioneo 1mm, wylot do kolanka powiększony, wszystko wyrównane; rozwiercenie pod konkretny gaźnik, zapłon cdi. Jaki gaźnik tutaj wstawić byłoby optymalnie. Ma też wyglądać schludnie i klasycznie więc to dellorto może tak średnio pasuje. Co ewentualnie e zamiast niego? Z Simsona jakiś? Jaka średnica przelotu? 14 16?