Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Zawieszenie, układ hamulcowy, koła (/forumdisplay.php?fid=223)
+--- Wątek: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach (/showthread.php?tid=51967)

Strony: 1 2


Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - danielrazny - 06-04-2021 15:33:25

Witam
Moja motorynka po długim przestoju ma następujące bolączki :
1. Luz w kołach ( prawdopodobnie nigdy nie wymieniane wianki/łożyska ) Czy wystarczy zastąpić wianki dostępnymi w internecie łożyskami wraz z ośkami ?
2. Luz tylnego wahacza, również widziałem gotowe komplety, czy są godne polecenia ?
3. Luz przedniego zawieszenia ( tak jak pisałem nigdy nic nie było robione )
4. Stopka centralna, po postawieniu motorynki buja się na boki, jeszcze nie rozbierałem, nie wiem czy występują jakieś zestawy naprawcze ?
Na razie tyle, kolejne tematy do naprawy się szykują ( cieknące paliwo z gaźnika spod pompki rozruchu, dość mocne kopcenie i dwutaktowanie podczas jazdy, dość głośne wrzucanie drugiego biegu ). Maszyna nigdy nie rozbierana i tak bym chciał na razie zostawić bynajmniej jeśli chodzi o silnik.


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - romek - 06-04-2021 15:42:55

1. Są na allegro zestawy od Moto-sell z łożyskami noname(kupiłem ale nie jeździłem jeszcze na nich) lub tu na forum kolega joozek takie sprzedaje, u niego na pewno lepsza jakość, ważne aby w zestawie były tulejki, montaż nie jest zbyt trudny, rozkręcasz wianki, wyjmujesz os, wybijasz miseczki i wszystko wbijasz

2.Tak, są spoko.

3. Hmmm chodzi ci o te tulejki w lagach ze są wybite czy luz na główce ramy?

4. Nie ma zestawów naprawczych, robota dla kogoś kto umie ciąć i spawać, a najlepiej toczyć, zależy co dokładnie jest wybite.

5. Cieknące paliwo może oznaczać problem z pływakiem (może po prostu się zaciął) no chyba że za mocno przelałeś :F kopcenie to kwestia tylko mieszanki, nie wiem co to znaczy dwutaktowanie ale może pierścionki dzwonią? Głośne wrzucanie biegu też nie wiem co masz na myśli Smile


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - danielrazny - 06-04-2021 15:58:47

(06-04-2021 15:42:55)romek napisał(a):  1. Są na allegro zestawy od Moto-sell z łożyskami noname(kupiłem ale nie jeździłem jeszcze na nich) lub tu na forum kolega joozek takie sprzedaje, u niego na pewno lepsza jakość, ważne aby w zestawie były tulejki, montaż nie jest zbyt trudny, rozkręcasz wianki, wyjmujesz os, wybijasz miseczki i wszystko wbijasz

2.Tak, są spoko.

3. Hmmm chodzi ci o te tulejki w lagach ze są wybite czy luz na główce ramy?

4. Nie ma zestawów naprawczych, robota dla kogoś kto umie ciąć i spawać, a najlepiej toczyć, zależy co dokładnie jest wybite.

5. Cieknące paliwo może oznaczać problem z pływakiem (może po prostu się zaciął) no chyba że za mocno przelałeś :F kopcenie to kwestia tylko mieszanki, nie wiem co to znaczy dwutaktowanie ale może pierścionki dzwonią? Głośne wrzucanie biegu też nie wiem co masz na myśli Smile

1-2 dzięki zatem porozbieram i zamówię sobie na spokojnie i kolegę joozka namierzę Smile

3.faktycznie jest wyczuwalny i luz w lagach i trochę na główce ramy, ale spróbuje jeszcze coś skorygować i dokręcić, moze to coś pomoże.

4. rozbiorę stopkę centralna i sie oceni, ale odkąd mam ta motorynke to pamiętam że był taki luz, a za dziecka chyba za dużo na niej przesiadywałem.

5. własnie z gaźnikiem nigdy nie było prblemu, wogóle nie pamiętam żeby ktoś go kiedykolwiek regulował. zawsze chodziła igła. odkręcę i sprawdze pływak. to się stało w trakcie jazdy ( nie pompowania ) i paliwo cieknie tak jakby była właśnie wciśnięta ta pomka.
Dwutaktowanie to dla mnie takie prrrrrrrr, że dopiero jak się doda gazu albo jedzie pod górkę to przestaje ale to może faktycznie od nadmiaru oleju albo paliwo do zmiany.

Jeśli chodzi o głośne wrzucanie dwójki to jest taki dość mocny hałas, zgrzyt, takie hryyt ( nie stukniecie ) ale to będę obserwował bo wymieniłem olej w skrzyni i może coś się zmieni. generalnie to wydaję mi się że ta skrzynia zawsze tak chodziła ale teraz po tej przerwie wyłapuję taki hałasy.


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - Norweski Zomowiec - 06-04-2021 17:35:08

2. Ja kupiłem na gmoto "zestaw naprawczy", ale z tymi plastikowymi tulejami poszedłem do tokarza, aby mi wytoczył z teflonu oraz przy okazji lepszą ośkę, bo ta w zestawie ma zbyt duży luz

3. Na pewno to będzie praca dla tokarza lub tutaj na forum dla @joozka - Samemu tego nie zrobisz

4. Luz albo na stopce centralnej lub w ramie. Jak w stopce otwory tybite, to wystarczy rozszerzyć otwór i wspawać tuleje np. sworzeń tłoka - a jak w ramie, to podobnie, tylko załatwić dłuższą tuleje i mocniejszą



zgrzytu czy podobnego odgłosu ma nie być przy zmianie biegu!
ewentualnie może także zgrzytać, gdy masz zbyt małą prędkość, a zmieniasz na 2

napnij sprzęgło, łańcuch oraz sprawdź stan tarcz sprzęgłowych


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - romek - 06-04-2021 17:43:03

Co do luzu w zawieszeniu być może wystarczy dać nowe tulejki, a luz na główce ramy można spróbować dokręcić, chyba wiesz jak, tylko pamiętaj że jazda na luźnej główce niszczy gwint sztycy. Jakby co to wianki, miseczki są takie same jak np. w rowerze Wigry 3 i wielu innych, polecam wycieczkę na złom w poszukiwaniu takiego roweru jeśli będzie trzeba np nowe miseczki.


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - danielrazny - 06-04-2021 18:57:14

Dzięki, już trochę wiedzy na dzisiaj przyswoiłem.Bedzie troszkę czasu to zrobię podejście.

Świetnie, dzięki za sugestie.bedziemy w weekend oglądać co i jak ?


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - Debesta - 06-04-2021 19:39:17

Może uszkodziłeś pływak. Często ludzie nie wiedząc czemu trzepią tymi pompkami, zamiast nacisnąć i przytrzymać do przelania. Jesli chodzi o jakiekolwiek tulejki to bez tokarza sie nie obejdzie, jesli faktycznie chcesz uzyskać efekt bez luzu. Zalej koniecznie olej lux 10, lub hipola, 10w40 jest za zadki i wpadnie na nim głośno dwójka die włącza. A co do stopek, to jesli sie drynka nie przewraca, to nie ma po co ich regenerować. Napuść na sworzeń smaru w szpreju, zeby troche wolniej die wycieraly.


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - romek - 06-04-2021 20:41:09

(06-04-2021 19:39:17)Debesta napisał(a):  . Jesli chodzi o jakiekolwiek tulejki to bez tokarza sie nie obejdzie, jesli faktycznie chcesz uzyskać efekt bez luzu.

Akurat os wahacza mam z allegro i nie stwierdziłem na niej luzu.

Jeszcze co do biegów to możesz spróbować je wyregulować, a przede wszystkim zobacz czy nie odkręciła Ci się ta śrubka u góry pod gaźnikiem.


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - danielrazny - 06-04-2021 22:41:14

Dzięki za podpowiedzi. Pływak wyjąłem i trochę w nim chlupocze coś to chyba jednak jakaś mikrodziurka. Zamówię nowy, może gaźnik od razu przedmucham tylko przypomnę sobie jak to się robiło ?


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - Norweski Zomowiec - 07-04-2021 08:24:29

Nowe pływaki są zbyt ciężkie i się topią w benzynie, a nie unoszą...

chyba ze plastikowy, ale lepiej zacynować stary


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - danielrazny - 07-04-2021 09:36:32

(07-04-2021 08:24:29)Norweski Zomowiec napisał(a):  Nowe pływaki są zbyt ciężkie i się topią w benzynie, a nie unoszą...

chyba ze plastikowy, ale lepiej zacynować stary

no właśnie mam teraz zagwostkę, wszedłem na A.... i chcialem klepnąc ten pływak ale wszędzie opinie bardzo słabe, generalnie piszą wszyscy że te z GM jakieś dziurawe przychodzą, pokrzywione, na temat plastikowych też mało pozytywnych opinii, może ktoś ma jakiegoś sprawdzonego dostawcę ?
zacynować to na razie nie mam jak bo brak sprzętu odpowiedniego, ale tak jak napisałem tam w środku coś chlupie więc nie wiem czy to jakoś trzeba było rozwiercić, wylać i zacynować ?


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - wojakrob - 07-04-2021 09:40:40

(06-04-2021 19:39:17)Debesta napisał(a):  Zalej koniecznie olej lux 10, lub hipola, 10w40 jest za zadki

Lux10 jest SAE 30, czyli ma mniejszą lepkość niż 10W40. Dlaczego twierdzisz że będzie za rzadki?


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - danielrazny - 07-04-2021 10:13:51

Zalałem klasycznie świeżego Hipola.


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - romek - 07-04-2021 11:49:23

No to jak się obawiasz to poszukaj jakiegoś używanego Smile


RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach - Norweski Zomowiec - 07-04-2021 13:05:43

Lutownicą i cyną uszczelniacz łączenie pływaka