Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194)
+--- Wątek: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy (/showthread.php?tid=51497)



Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Norweski Zomowiec - 10-12-2020 20:49:41

Witam
Mam taką zagwozdkę, aby rozwiązać zmniejszony moment obrotowym przez zainstalowanie lżejszego magneto z cdi.

Rozważam dodanie do magneto dodatkowego obciążenia, aby wagą magneta cdi była zbliżona do oryginalnego magneta. Myśl mam taką, aby na zewnętrznej ściance dodać stalowy, płaski pierścień, dodający tyle wagi, aby właśnie zwiększyć wagę.
Myślę nad stworzeniem tego pierścienia na tokarce lub może zastosowanie jakieś starej zębatki motocyklowej?



łączenie elementów - czarne punkty - otwory w obciążeniu, gdzie do ściany magneta stworzyć nagwintowane otwory i nakręcane śruby. Szukałem tez dodatkowego obciążenia dodawanego do zapłonów cdi w motocyklach, ale coś słabo z takim pomysłem


Jeszcze nie sprawdzałem czy będzie na to miejsce, jednakże to są rozważania - bo mam wątpliwości. Pytanie brzmi czy jest to możliwe? zaburzę to wyważenie całego silnika?


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - seler1500 - 10-12-2020 21:01:25

Masa samego magneta to jedno. Popatrz jak jest rozłożona masa w magnecie wsk i na jakiej średnicy, a jak wyglądałoby to tutaj. Plus dodawanie sporej masy na samym końcu, w zasadzie już za końcem wału korbowego to raczej słaby pomysł, bo minimalnie mimośrodowo zamontujesz i będą potężne drgania, możesz zniszczyc gniazda łożysk, a nawet może pęknąć czop wału.


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - DumDum - 10-12-2020 23:42:49

Takie rozwiązania stosuje się w motocyklach enduro, typu KTM EXC. Osobiście jako punkt mocowania wybrał bym fabryczne otwory, nie powinno być z tym problemu.


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Norweski Zomowiec - 10-12-2020 23:46:28

Trochę pogooglowałem i to u nich nazywa się "ciężkie koło zamachowe".

Chodzi i ten pierścień, który się osadza



Myślę, że podejdę do tokarza z magnetem, obrazem i przedstawię sytuacje. Mocowanie będzie zapewne na ciasno, czyli ciepło-zimno. Magneto wsadzę do zamrażalnika, nagrzeje pierścień i usadzę


(10-12-2020 23:42:49)DumDum napisał(a):  Takie rozwiązania stosuje się w motocyklach enduro, typu KTM EXC. Osobiście jako punkt mocowania wybrał bym fabryczne otwory, nie powinno być z tym problemu.
Teoretycznie tak, jednakże pytanie, czy wystarczy miejsca w deklu na taki ring oraz jak wyżej - środek ciężkości przesunięty ku zewnątrz, co czop może nie wytrzymać - bym musiał przymierzyć albo jak wyżej, pierścień usadzany na magneto


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - DumDum - 11-12-2020 01:03:20

Pisząc o fabrycznych mocowaniach miałem na myśli 3 gwintowane otwory wokół środka.
Czy wystarczy miejsca to już musisz sam wymierzyć.
Montując na 3 otworach będziesz miał możliwie blisko środka.
Przy zewnętrznym pierścieniu będziesz musiał bardzo uważać na to żeby było prosto osadzone. No i będzie to na największej średnicy, czyli wszelkie drgania będą potęgowane.


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Norweski Zomowiec - 26-12-2020 17:01:41

Poczytałem trochę i te 3 otwory w magnecie służą do przykręcenia sprzęgła jednokierunkowego, takiego jak tutaj
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-jednokierunkowe-rozrusznika-magneta-atv-5068053251


Nie wiem ile to może ważyć, ale to kawałek metalu i tak jest. Rozważam zakupem, ale nie jestem pewny rozstawu otworów .. jakbym znalazł na ali czy na Internecie te sprzęgło przypisane do właśnie takiego magneta, to byłoby już +


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - skinder - 26-12-2020 17:56:05

A ja mam inne pytanie - po co to robić ?


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Norweski Zomowiec - 26-12-2020 18:12:18

Pomijam juz trochę inną pracę silnika, ale taki większy podmuch wiatru to prędkość motocykla dramatycznie spada - to zaobserwowałem


Przeczytałem, że chłopaki z Turbozabytki w zapłonie 3-fazowym zastosowali cięższe magneto, to może jednak w dalszej przyszłości zakupie takowy zestaw


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - skinder - 27-12-2020 01:06:58

Ze swoich obserwacji na przestrzeni lat użytkowania trójek, to stwierdziłem, że najlepiej one właśnie spisują się na odchudzonych zapłonach. Silnik jest bardziej elastyczny, fajniej przyspiesza, już nie wspominając, że da się jechać z pasażerem jak człowiek. Użytkowałem też w trasie i podmuchy jak to każdy słaby motocykl - znosi kiepsko, ale taki sam efekt był na czwórce, która ma drugie tyle mocy co 125. Mogę się założyć, że wsk rower szybciej "podniesie" się na obroty na cdi po podmuchu, niż ciężkie magneto "zniweluje" efekt podmuchu i będzie znów się rozpędzać Wink


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Debesta - 17-03-2021 12:46:35

I co, dociazylws to magneto?


RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy - Norweski Zomowiec - 17-03-2021 14:33:50

Zostawiłem tak jak jest.