Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Dezamet 017, a 023 różnice - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Dezamet 017, a 023 różnice (/showthread.php?tid=51414)



Dezamet 017, a 023 różnice - Blondas - 22-11-2020 22:14:25

Witam wszystkich serdecznie,

w związku z całkowitym remontem mojej motorynki napotkałem kolejny problem.
W czeluściach garażu znalazłem kompletny silnik Dezamet o oznaczeniu 017 ALE....
na oznaczeniach karteru ma wybite 017, numery karterów lewy i prawy się zgadzają. Jednak z tego co zauważyłem to mechanizm zmiany biegów powinien być "na linkę", a w tym konkretnym silniku zmiana biegów jest " w nodze". Zdjąłem dekiel i występuje tam normalnie mechanizm zmiany biegów.
Rejestracja mojej motorynki musi się odbyć przez rzeczoznawcę i nie mam ochoty dawać mu więcej pretekstów niż muszę do skreślenia mojej pony.
Do rzeczy...
Znalazłem również dwa ładne kartery 023 z pasującymi do siebie numerami i......
czy uda się przełożyć wszystko plug and play? Wał, skrzynie biegów, cylinder, magneto sprzęgło?
Jak to ugryźć.. ? Chciałbym uniknąć kupna kolejnego silnika skoro ten jest kompletny ale jak się nie da... to się nie da.
Kilka fotek:
https://myalbum.com/album/2EVdL87Zkg2q


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - bkrukl - 22-11-2020 22:38:19

Wodzik zmiany biegów, sprężyna pod wodzikiem, automat zmiany biegow.
Chyba tyle różnic.


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - Norweski Zomowiec - 22-11-2020 22:53:47

A nie TANIEJ wsadzić wodzik, jaki był w 017, czyli z s38? praktycznie to samo i dekiel ochronny zębatki z allegro.


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - trzcinka - 22-11-2020 23:06:21

017 to s38 w kwadratowych karterach. 023 ma delikatnie szybsze lub mocniejsze przełożenia, już nie pamiętam. W każdym razie skrzynia się różni. 017 ma spręzynę kopki w środku a 023 na zewnątrz


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - Blondas - 23-11-2020 10:33:51

[Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Tak najprościej by było założyć biegi w kierownicy ale.... Tego nie chcę. Mam Simsona Sr-2 z takimi biegami a w Motorynce chcę mieć biegi w nogach.
Czyli reasumując najlepiej by było skompletować skrzynue biegów od 023. Muszę popatrzeć co jeszcze dostałem w "darach" od poprzedniego właściciela. Może się uda. Gdyby ktoś jednak dysponował taką skrzynią i chciał mnie poratować to zapraszam do kontaktu Wink


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - trzcinka - 23-11-2020 18:53:31

zależy jaką masz motorynke, bo m1 miała 017 / 022 (z tego co wiem to się różniły tylko tym że jeden miał gume na gaźniku a drugi puszke szmerów


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - Blondas - 25-11-2020 15:39:31

(23-11-2020 18:53:31)trzcinka napisał(a):  zależy jaką masz motorynke, bo m1 miała 017 / 022 (z tego co wiem to się różniły tylko tym że jeden miał gume na gaźniku a drugi puszke szmerów

87 rok. Po zbiorniku paliwa, mocowaniu siodełka wychodzi, że m2. Nie mogę się doszukać takiej konkretnej specyfikacji w sensie co na pewno było w M1, M2, 301.
W sensie M1 - silniki takie i takie, pokrywy takie i takie.
To już nie chodzi nawet o to, żeby wszystko zgadzało się w 100% z oryginałem. Jednak muszę mieć silnik który występował w tym modelu. 017 występował ale ze zmianą biegów w rączce, a ja mam przerobiony na nożną i tak chce by zostało.
Pozostało tylko jedno : przy okazji remontu który mam w planach przełożyć wszystko z karterów 017 do 023 albo zjechać flex'em numery silnika facepalm


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - bkrukl - 25-11-2020 16:58:13

W m2 były tylko silniki 023.
Prawie wszystko mozesz przełożyć z tego 017.
Sprężyna kopki na wierzchu.
Usuwasz sprężyne pod wodzikiem, zmieniasz wodzik na gwintowany, zakładasz aparat zmiany biegów i tyle.
Skrzynia, wał, tlok, cylinder, gaźnik i reszta zostają z tego 017.
Te silniki to prawie to samo poza metodą zmiany biegów.


RE: Dezamet 017, a 023 różnice - Blondas - 26-11-2020 19:22:30

(25-11-2020 16:58:13)bkrukl napisał(a):  W m2 były tylko silniki 023.
Prawie wszystko mozesz przełożyć z tego 017.
Sprężyna kopki na wierzchu.
Usuwasz sprężyne pod wodzikiem, zmieniasz wodzik na gwintowany, zakładasz aparat zmiany biegów i tyle.
Skrzynia, wał, tlok, cylinder, gaźnik i reszta zostają z tego 017.
Te silniki to prawie to samo poza metodą zmiany biegów.

Dziękuje za konkretną odpowiedź.