Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
coś nie tak z silnikiem - obroty - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: coś nie tak z silnikiem - obroty (/showthread.php?tid=50843)

Strony: 1 2


coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 10-07-2020 22:54:48

Witam

Sprzęt:
017
Gaźnik Dellorto SHA 14.12
Dysza 55
Zapłon CDI

Problem jest taki, że jak jest zimny, to muszę trzymać na pół otwartą przepustnicę, aby sam nie zgasł (nie mówiąc nawet o niskich obrotach, bo ich nie ma) oraz nie wchodzi na maksymalne obroty - chce, a nie może. Jeżeli się rozgrzeje, to wolne obroty silnika, przy tych samych ustawieniach gaźnika gdy jest zimny, nie są wolnymi obrotami, tylko zaczyna być lekko za duże oraz już wchodzi idealne na wysokie obroty. Z biegiem podniesienia temperatury, to coraz trochę większe są obroty na biegu jałowym. Czym to jest spowodowany problem? sprawdzałem inne gaźniki, dyszę i nawet zapłon. Wsadzałem mniejsze dyszę (50 i w dół), to silnik nie uruchamiał się za dobrze i nie wchodził na obroty, a większe (70+) to silnik robi Buuu i nic więcej - zalewa. Mam taką teorię, że gdzieś bierze lewe powietrze lub dawno temu cylinder był zatarty, zrobił ktoś szlif, ale tuleja wewnątrz cylindra straciła swoje właściwości cieplne, w sensie za szybko się rozgrzewa = zmęczenie materiału.

jednakże psikałem PLAK dookoła silnika i takowego nie zauważyłem lewego powietrza i zostaje mi wina cylindra, bo innego pomysłu ni mam


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - seler1500 - 10-07-2020 23:35:32

W jaki sposób cylinder miałby być winny? Jeśli już coś by się działo z tuleją, to by się po prostu przycierał. Poziom paliwa ustawiałeś? Przepustnica nie jest wytarta, nie ma nadmiernego luzu?


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 11-07-2020 00:43:15

w tym Dellorto nie można regulować poziomu paliwa przez wkręt regulujący, tylko ustawienie przepustnicy. Gaznik jest praktycznie nowy - kupiłem go w sklepie oraz MADE IN ITALY Co więcej powiem - muszę na prawdę wysoko - prawie na maksa wkręcić wkręt przepustnicy w dellorto, aby jako-tako pracował silnik na jałowym na zimnym... mam inny silnik s38, co tam takie ustawienie sprawia z tym gaźnikiem, że silnik wyje na jałowym...

na Ustawienie paliwa mogę co najwyżej wkręcić większą dyszę np. 60 .Sprawdzałem także na k60b by zsrr i tak samo pracuje silnik - jak wyżej napisałem. Trochę, ale to trochę lepiej na oryginalnym gaźniku, ale już silnik na nim nie jest żwawy, jak pozostałym... sprawdzałem jeszcze dawniej na gaźniku bing i podobne problemy są.

Jutro odkręcę świece i zrobię zdjęcie jak wygląda - dość dużo przejechałem na nim.

Jednakże czuje, że cos nie tak z cylindrem jednak. Gdzieś chyba jednak łapie lewe powietrze. Około 2 miesięcy temu zamontowałem chiński (ale do dupy) cylinder. Silnik na nim dobrze pracował na jałowym, ale totalnie brak mocy, nawet na poruszanie się (opisywałem to w innym temacie)


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - seler1500 - 11-07-2020 12:53:32

(11-07-2020 00:43:15)Norweski Zomowiec napisał(a):  w tym Dellorto nie można regulować poziomu paliwa przez wkręt regulujący
poziom paliwa a regulacja wkrętem to różne rzeczy
Cytat:Jednakże czuje, że cos nie tak z cylindrem jednak. Gdzieś chyba jednak łapie lewe powietrze.
Sprawdź, czy wszystkie przylgnie są proste. Czy silnik nie dymi nadmiernie? Miałem podobne cyrki, kiedy uszczelniacz od strony sprzęgła był uszkodzony i ciągał sobie olej. Jak z ciśnieniem sprężania? Tłok nie ma głębokich rys od strony wydechu?


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 11-07-2020 13:16:05

Poziomu ustawienia poziom paliwa w tym gaźniku, jak mi wiadomo, jest niemożliwy możliwy - chodzi o to, jak w k60b ustawia się blaszkę pływaka? Układ wolnych obrotów jest zasilany z dyszy głównej.

Uszczelniacz od strony magneta zmieniałem i nadal to samo - od strony oleju nie - nie zauważyłem ubytku oleju ze skrzyni lub dymienia nadmiernego. Profilaktycznie mogę to zrobić. Rzucić okiem znów na uszczelnienia
Ciśnienia sprężania nie sprawdzę urządzeniem - tylko mogę co najwyżej przyłożyć palec pod świece i wiem, że jest kompresja Tongue Nie raz rozkręcałem i patrzyłem na cylinder wewnątrz i tłok - rys takowym nie zauważyłem, żeby to obwiniać

świeca



RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - seler1500 - 11-07-2020 15:55:59

Próbowałeś sprawdzać bez wydechu?


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 11-07-2020 17:25:05

Ciekawa sugestia. Sprawdzę odkręcę tłumik i sprawdzę na samym kolanku

chociaż dodam, że około miesiąca temu czyściłem go kretem

Odkręciłem kolanko z cylindra i odpaliłem. Chwilę pracował, ale znacznie lepiej! O czym to świadczy? że uszkodzony tłumik lub zatkane kolanko?


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - seler1500 - 11-07-2020 19:02:21

Przytkany tłumik, kolanko.


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 11-07-2020 21:52:38

zanurzyłem w roztworze z kreta tłumik na 4 godziny. Zobaczymy


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 12-07-2020 20:41:19

Płukałem dwukrotnie po 3h w roztworze z kreta. Wygląda na czysty tłumik (wylewało się całe czarne i inne syfy po 1 razie, po 2 dużo mniej), jednakże nadal jest tak samo. Odpala, odpalić, ale brak niskich obrotów, gdy zimny. Coś mu przeszkadza utrzymywać te niskie obroty.


Uznałem, że może nadal jest zasyfiony tłumik. Mam jeszcze trzy inne tłumiki, w tym jeden przedziurawiony. Odczepiłem dziurawy tłumik od innego komara, co działa dobrze. Na tym przedziurawiony trochę jest lepiej, ale i tak gaśnie po chwili :/ Najwidoczniej to nie jest wina tłumika. Ktoś pomysł?


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - seler1500 - 12-07-2020 20:51:28

Ciśnienie sprężania


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 12-07-2020 21:57:30

Wyczyściłem przy okazji kolanko. Sugerujesz wymianę pierścieni?


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - seler1500 - 12-07-2020 23:01:23

Jak masz możliwość pożyczenia miernika, to zmierz ciśnienie. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 12-07-2020 23:07:05

Myślę, żeby podejść do takowego serwisu i tam pewnie mają. Za około 10zł by to zrobili


RE: coś nie tak z silnikiem - obroty - Norweski Zomowiec - 15-07-2020 21:32:51

Kupiłem całkiem nowy cylinder i tłok z almotu i wszystko cacy. Stary dam kiedyś do szlifu z tłokiem od Hondy MB