![]() |
Problem z identyfikacją gaźnika (GM13F / GM12F1) - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Problem z identyfikacją gaźnika (GM13F / GM12F1) (/showthread.php?tid=50720) |
Problem z identyfikacją gaźnika (GM13F / GM12F1) - Devolt303 - 09-06-2020 10:22:44 Jakiś miesiąc temu postanowiłem gruntownie odrestaurować swojego rumaka. Oczywiście przyszedł też czas na silnik (dezamet 019) oraz gaźnik (GM13F teoretycznie). No i tu dostałem zagwozdkę. W oficjalnej instrukcji napraw Rometów i danych technicznych, do 019stek przychodził wyżej wymieniony gaźnik. Były już osoby co pakowały GM12F1 do trzybiegów i jechać jechał, tyle że między nimi jest duża różnica. Konkretnie: GM12F1 - przepływ głównej duszy paliwowej 37 cm^3/min GM13F - 55 cm^3/min Coś to chyba musi znaczyć, a ja nie lubię kompromisów i dlatego postanowiłem pooglądać sobie mój gaźnik. Tu właśnie nasuwa się moje pytanie. Czy ktoś jest w stanie zidentyfikować to cudo pisma w metalu drukowanego. [attachment=19739] Zamiast numerku mam X, a co troszkę mnie martwi, to te F12 za filtrem powietrza. [attachment=19740] Tak więc jako moja wiedza jest dość ograniczona, zdaje się na waszą pomoc: Co to za gaźnik? Jaki może mieć przepływ? Czy da się wymienić dyszę by uzyskać te 55cm^3/min? Gdzie znajdę zestawy do odnawiania do niego, lub jaki byłby dobry zamiennik. Jakieś linki do stron z których ogólnie Romeciarze biorą części też by się przydały RE: Problem z identyfikacją gaźnika (GM13F / GM12F1) - wazniak96 - 09-06-2020 11:30:08 Zmierz sobie średnicę gardzieli. W GM12F jest 12mm, w GM13F jest 13mm. I już masz odp na jedno z twoich pytań.. sama wymiana dysz w GM12F nie wystarczy aby uzyskać rezultat jak w przypadku GM13F. |