Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 (/showthread.php?tid=50706)

Strony: 1 2


Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - sowa.ps - 06-06-2020 21:31:18

Witam,

ostatnio kupiłem motorower z papierami na białej tablicy, w dowodzie wpis KOMAR, wygląda na OGARa 50T1, silnik DEZAMET 023 a nie 019, właściciel dał dokument do silnika. Załączam kilka zdjęć i pytanie czy to dobrze określiłem model czy robilibyście z silnikiem 023 czy lepiej z 019? Historia z dokumentem zakupowym silnika ciekawa. Dajcie jakieś opinie. Przydałyby się również jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy renowacji Ogarka.

[attachment=19734]
[attachment=19735]
[attachment=19736]


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - bkrukl - 06-06-2020 21:53:47

A w dowodzie jest ten sam numer silnika?


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - sowa.ps - 07-06-2020 23:12:44

W dowodzie nie ma numeru silnika, jest tylko ten historyczny kwit do silnika.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - Jorginsson - 08-06-2020 01:14:46

Jak biała tablica to nr-u silnika może już nie być. Rama generalnie jest od 2370/2375, czyli generalizując późniejszy TJ, modele 2375 miały już właśnie silniki 023, więc rób jak uważasz. Ostatnio prowadziliśmy podobną dyskusję odnośnie tego, który silnik lepszy - jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jak poszukasz forumową szukajką to znajdziesz, nie chcę się powtarzać, więc w telegraficznym skrócie - 023 jest mniej kłopotliwy, wręcz jak to się mówi "idiotoodporny", no ale to tylko dwa biegi... 019 ma już 3 biegi, ale nie jest dla 'laików' - a już na pewno wymaga zwyczajnie więcej troski. Ma złe opinie, ale jest de facto mocniejszy i przy odrobinie chęci, możliwości oraz samozaparcia będzie działać jak należy. Jest z kolei droższy od "dwubiegówki", do której to z kolei jest więcej części.
Mówię, nie ma tu wyraźnego, przeważającego argumentu Wink

A kwit to fajna rzecz, tym bardziej data - już po zakończeniu produkcji przez Romet, "ostatni wypust" Wink


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - trzcinka - 08-06-2020 02:01:09

Podpinam się do kolegi wyżej i chciałbym dodać że ogar to ogar a 50t1 to 50t1, ogar mial silnik 023 (ogar 205) lub silnik z jawki 223 (ogar 200). A 50t1 miał 019. Ta twoja rama wyglada mi na 50t1 ponieważ ma metalowe schowki które występowały w t-jedynkach


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - sowa.ps - 08-06-2020 19:15:34

No właśnie trzcinka też tak wnioskowałem że z uwagi na metalową obudowę schowków zakładam że to 50t1

Jorginsson, bardziej przy decyzji chciałbym się kierować prawidłowością dla modelu, oczywistym dla mnie jest że dobrze wyremontowany i dbamy każdy z tych silników będzie właściwie funkcjonował, niemniej dzięki za obszerną wypowiedź w temacie.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - Szabla - 09-06-2020 12:56:50

Tu akurat jest prawie 100 proc pewności że to t1 i powinien być nowszy 019. Ta rama prawdopodobnie jest z 80 roku.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - sowa.ps - 09-06-2020 20:35:48

No fakt pewnie 019 modelowo powinien być do t1 ale jest 023 z historią popartą kwitem, qurde sam nie wiem :/


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - bkrukl - 09-06-2020 21:48:48

Kwit jest na sam silnik.
Nie masz żadnego papieru ze jest akurat z tego motoroweru.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - sowa.ps - 09-06-2020 21:55:46

Masz rację nie mam.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - Quake96 - 10-06-2020 17:46:46

Tak ciężko popatrzeć na datę wydania tego kwitu? Ktoś wymieniał silnik w okolicy 1997 roku. Ten silnik nie jest fabryczną sztuką od tego egzemplarza.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - Jorginsson - 10-06-2020 22:11:16

Dlatego powtórzę, albo może doprecyzuję: w zależności od rocznika, może być tu poprawny zarówno silnik 019 jak i 023, sądząc po "dużych" schowkach - raczej to pierwsze, ale istotny jest rocznik tej ramy, którego nam nie podajesz. I prawdą jest też to, że kwit na silnik, chociaż to nie wątpliwie ciekawa rzecz - o niczym nie świadczy. Chociaż, jakby już się w detektywa bawić, to ewentualnie byłby argumentem "za" przy założeniu, że oryginalnie był tam "kłopotliwy" silnik 3-biegowy, do którego ktoś stracił cierpliwość Wink
No a znów telegraficznie: ja jestem za 019.


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - Tomasz-pr110 - 10-06-2020 23:48:53

Jak silnik z 97 roku to już BMP, czyli totalnie nie pasuje. Chyba że masz gdzieś oryginalność i chcesz zachować tą wyjątkowość to jak najbardziej tak zrób, Twój Romet, Tobie ma pasować Smile


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - sowa.ps - 16-06-2020 16:38:09

Nie mogę zlokalizować pod kilkoma warstwami farby numeru ramy, tabliczki brak nawet otworów po niej nie mogę namierzyć. W T1 powinna być z prawej strony ramy przy silniku czy się mylę i na główce ram?


RE: Ogar 50T1, silnik DEZAMET 023 - trzcinka - 17-06-2020 00:44:37

Tak, na prawym mocowaniu silnika powinna być tabliczka znamionowa (znaczy niektóre kwartały niektórych roczników ich nie mają, z tego co szatek pisał) a numery ramy były chyba na wszystkich na główce wybijane