![]() |
Nowy cylinder i tłok, szlif, - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Nowy cylinder i tłok, szlif, (/showthread.php?tid=50620) Strony: 1 2 |
Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 19-05-2020 14:32:18 Cześć! To mój drugi aktywny temat związany z remontem mojego Rometa Pony. Muszę wymienić cylinder i tłok. Znalazłem jedno ogłoszenie po szlifie, oryginał Dezamet tłok i cylinder. Warto kupować regenerowany, czy np. nówkę od Almota albo innej firmy. Mam teraz chińczyka kupionego, ale zbyt szybko podjąłem decyzję, podobno puchną i wogóle już mi się kawałek ukruszył więc ![]() Dzięki za odpowiedzi ![]() RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - TheKocur - 19-05-2020 15:01:47 Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20. Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki. RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 19-05-2020 15:03:27 (19-05-2020 15:01:47)TheKocur napisał(a): Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20. https://gmoto.pl/cylinder-romet-3-bieg-komplet-50cm3-almot,253647.html a co o tym myślisz? RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Lagoon - 19-05-2020 20:22:51 Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać. RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 19-05-2020 21:42:54 (19-05-2020 20:22:51)Lagoon napisał(a): Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać. A chciałoby ci się coś podlinkować? Bo ja z Bertą nie mam doświadczenia ;( Dodatkowo w ogłoszeniu z cylindrem ze szlifem jest już tłok, a szlif robi się pod tłok więc trochę lipa bo musiałbym oddać znowu do szlifu. Więc albo cylinder i tłok nowy, albo oba regenerowane od ZMD RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - trzcinka - 20-05-2020 00:17:20 Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - ananas - 20-05-2020 01:30:09 (20-05-2020 00:17:20)trzcinka napisał(a): Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif No tak nie za bardzo. Szlif powinno się robić pod konkretny tłok. Wynika to z dokładności wykonania poszczególnych tłoków, których wymiary mogą się lekko różnić. 2 tłoki niby pod załóżmy drugi szlif mogą się różnić, jeden będzie dobry a drugi już za ciasny. Dlatego istnieją grupy selekcyjne. RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Odrestaurator - 20-05-2020 02:34:27 Dokładnie tak jak ananas pisze szlif robi się pod konkretny tłok ![]() RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 09:02:09 Kolejny update, gość od którego miałem kupić cylinder właśnie usunął ogłoszenie, więc straszna lipa. Muszę postawić na Almota w całości bo nie znalazłem żadnych nowych ogłoszeń z oryginalnym cylindrem ZMD po szlifie ![]() A i jeszcze w tym jestem akurat całkiem zielony. Co dają różne szlify. Bo są cylindry po 1, 2 szlifie czy jakoś tak. 40mm, 38mm. Co to daje i od czego to zależy? RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Mixol - 20-05-2020 09:51:36 Nowy sinik ma wymiar nominalny cylindra i tłoka.Podczas pracy po dotarciu gładź cylindra i tłok po prostu się zużywa, mogą pojawić się rysy itp.Podczas remontu można zrobić szlif cylindra, czyli przejść na większą średnicę tłoka, np. z 38mm na 38,25 - czyli pierwszy szlif.Te 0,25 pozwalają na uzyskanie odpowiedniej powierzchni na tuleji cylindra, czasami ze względu na duże wytarcie tuleji trzeba robić od razu na 38,50.To tak w skrócie najprostszymi słowami.Oczywiście szlifów można wykonać kilka, zwykle 4, bo im więcej szlifów tym cięższy tłok co przy chińskich zamiennikach nie zawsze służy silnikowi.Tam chyba i z 6 można robić ![]() RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 09:53:21 Hm a w takim razie szlif 38 mm będzie lepszy niż 40mm? Dlaczego w takim razie te 40mm są droższe? Większy koszt materiału? RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Mixol - 20-05-2020 10:00:38 Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny. RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 10:03:49 (20-05-2020 10:00:38)Mixol napisał(a): Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny. Teraz nie mam praktycznie nic. Dlatego pytam. Zatarłem tamten cylinder i tłok. Wolałbym jednak kupić coś nowego, aniżeli oddawać do szlifu bo nie mam czasu. RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Mixol - 20-05-2020 10:16:23 To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej. RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 11:21:43 (20-05-2020 10:16:23)Mixol napisał(a): To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej. Z Bertą mam taki problem, że szukałem, ale nie mogę znaleźć. Wydaje mi się, że jednak lepiej będzie kupić wszystko od jednego producenta, ze względu na to spasowanie |