Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Nowy cylinder i tłok, szlif, - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Nowy cylinder i tłok, szlif, (/showthread.php?tid=50620)

Strony: 1 2


Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 19-05-2020 14:32:18

Cześć!

To mój drugi aktywny temat związany z remontem mojego Rometa Pony.

Muszę wymienić cylinder i tłok. Znalazłem jedno ogłoszenie po szlifie, oryginał Dezamet tłok i cylinder.

Warto kupować regenerowany, czy np. nówkę od Almota albo innej firmy.

Mam teraz chińczyka kupionego, ale zbyt szybko podjąłem decyzję, podobno puchną i wogóle już mi się kawałek ukruszył więc bezradny .

Dzięki za odpowiedzi Wink !


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - TheKocur - 19-05-2020 15:01:47

Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20.
Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki.


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 19-05-2020 15:03:27

(19-05-2020 15:01:47)TheKocur napisał(a):  Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20.
Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki.

https://gmoto.pl/cylinder-romet-3-bieg-komplet-50cm3-almot,253647.html

a co o tym myślisz?


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Lagoon - 19-05-2020 20:22:51

Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać.


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 19-05-2020 21:42:54

(19-05-2020 20:22:51)Lagoon napisał(a):  Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać.

A chciałoby ci się coś podlinkować? Bo ja z Bertą nie mam doświadczenia ;(

Dodatkowo w ogłoszeniu z cylindrem ze szlifem jest już tłok, a szlif robi się pod tłok więc trochę lipa bo musiałbym oddać znowu do szlifu. Więc albo cylinder i tłok nowy, albo oba regenerowane od ZMD


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - trzcinka - 20-05-2020 00:17:20

Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - ananas - 20-05-2020 01:30:09

(20-05-2020 00:17:20)trzcinka napisał(a):  Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif

No tak nie za bardzo. Szlif powinno się robić pod konkretny tłok. Wynika to z dokładności wykonania poszczególnych tłoków, których wymiary mogą się lekko różnić. 2 tłoki niby pod załóżmy drugi szlif mogą się różnić, jeden będzie dobry a drugi już za ciasny. Dlatego istnieją grupy selekcyjne.


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Odrestaurator - 20-05-2020 02:34:27

Dokładnie tak jak ananas pisze szlif robi się pod konkretny tłok Wink inaczej są historie ze złym pasowaniem zacieraniem itp itd


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 09:02:09

Kolejny update, gość od którego miałem kupić cylinder właśnie usunął ogłoszenie, więc straszna lipa. Muszę postawić na Almota w całości bo nie znalazłem żadnych nowych ogłoszeń z oryginalnym cylindrem ZMD po szlifie Sad

A i jeszcze w tym jestem akurat całkiem zielony. Co dają różne szlify. Bo są cylindry po 1, 2 szlifie czy jakoś tak. 40mm, 38mm. Co to daje i od czego to zależy?


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Mixol - 20-05-2020 09:51:36

Nowy sinik ma wymiar nominalny cylindra i tłoka.Podczas pracy po dotarciu gładź cylindra i tłok po prostu się zużywa, mogą pojawić się rysy itp.Podczas remontu można zrobić szlif cylindra, czyli przejść na większą średnicę tłoka, np. z 38mm na 38,25 - czyli pierwszy szlif.Te 0,25 pozwalają na uzyskanie odpowiedniej powierzchni na tuleji cylindra, czasami ze względu na duże wytarcie tuleji trzeba robić od razu na 38,50.To tak w skrócie najprostszymi słowami.Oczywiście szlifów można wykonać kilka, zwykle 4, bo im więcej szlifów tym cięższy tłok co przy chińskich zamiennikach nie zawsze służy silnikowi.Tam chyba i z 6 można robićConfused


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 09:53:21

Hm a w takim razie szlif 38 mm będzie lepszy niż 40mm? Dlaczego w takim razie te 40mm są droższe? Większy koszt materiału?


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Mixol - 20-05-2020 10:00:38

Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny.


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 10:03:49

(20-05-2020 10:00:38)Mixol napisał(a):  Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny.

Teraz nie mam praktycznie nic. Dlatego pytam. Zatarłem tamten cylinder i tłok. Wolałbym jednak kupić coś nowego, aniżeli oddawać do szlifu bo nie mam czasu.


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - Mixol - 20-05-2020 10:16:23

To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej.


RE: Nowy cylinder i tłok, szlif, - krzysztof27 - 20-05-2020 11:21:43

(20-05-2020 10:16:23)Mixol napisał(a):  To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej.

Z Bertą mam taki problem, że szukałem, ale nie mogę znaleźć. Wydaje mi się, że jednak lepiej będzie kupić wszystko od jednego producenta, ze względu na to spasowanie