Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem (/showthread.php?tid=50564)



Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Norweski Zomowiec - 10-05-2020 18:26:22

Witam.
Zanim zacznie ktoś pisać, że zaciera się, do dupy itp. to proszę o przeczytanie problemu.

Chodzi o to, że mój stary org. cylinder jest niższy, niż ten chiński zamiennik. Co to znaczy - zauważyłem, że góra cylindra po prostu wystaje wyżej (jest taka szyjka), co chyba przekłada się na mocy komarka. Po założeniu wszystkiego to wszystko odpala, ale nie ma żadnego zrywu do jazdy, jak przy starym cylindrze. Nie wiem dlaczego tak jest, ale czy ratunek, to będzie splanowanie tego chińskiego do wymiarów starego?


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Jorginsson - 10-05-2020 19:13:58

Wiesz, no może tak być, że producent zamiennika coś poknocił, może celowo dał nadwymiar, może bazował na wyrobionych formatkach i przy kopiowaniu tak wyszło, albo wszystko naraz. Albo i żadne z tych, bo i może Twój stary cylinder przeszedł jakiś zabieg nikczemny...
Splanowanie tego raczej nie zaszkodzi, bo czasów nie zmienisz, a może rozwiązać problem. Spróbuj też porównać sobie wymiary i położenie okien ze starym cylindrem.


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - TheKocur - 10-05-2020 22:57:49

Też zauważyłem takie cos w chińskim cylku. W oryginale tłok był równo z góra cylindra a w chińczyku już brakowało z 1-2mm. Dodam że na tym cylku to nie jechało, po założeniu cienkiej uczelki pod głowicę z puszki po piwie, motorek odżył, chociaż to ciągle nie było to, myśle że najlepiej to splanować


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Marcin74 - 15-05-2020 12:04:25

(10-05-2020 18:26:22)Norweski Zomowiec napisał(a):  Witam.
Zanim zacznie ktoś pisać, że zaciera się, do dupy itp. to proszę o przeczytanie problemu.

Chodzi o to, że mój stary org. cylinder jest niższy, niż ten chiński zamiennik. Co to znaczy - zauważyłem, że góra cylindra po prostu wystaje wyżej (jest taka szyjka), co chyba przekłada się na mocy komarka. Po założeniu wszystkiego to wszystko odpala, ale nie ma żadnego zrywu do jazdy, jak przy starym cylindrze. Nie wiem dlaczego tak jest, ale czy ratunek, to będzie splanowanie tego chińskiego do wymiarów starego?

Witam,
Mam ten sam problem. Zmieniłem cylinder na nowy i silnik nie ma mocy. Odpala bez problemu, równo pracuje na biegu jałowym i wchodzi na wysokie obroty. Po zapięiu 1 biegu nawet rusza , miejsca ale już na drugim biegu zupełnie traci moc.Czy udało Ci się jakoś rozwiązać problem?


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Norweski Zomowiec - 15-05-2020 12:19:04

Chyba trza cylinder splanowac około 2mm


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - ananas - 15-05-2020 12:54:09

Prostszym wyjściem może być stoczenie głowicy o ten milimetr czy dwa, w razie problemów wymienisz sobie tylko głowicę.


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Marcin74 - 15-05-2020 15:22:22

Ok dziękuję za podpowiedzenie. Jeszcze raz zdejmę głowicę i sprawdzę, czy w górnym położeniu tłok do chodzi do końca czy też zostaje jakaś niewielka przerwa.


RE: Chiński cylinder - mała kompresja spalania?problem - Odrestaurator - 16-05-2020 03:11:01

Możesz spróbować, ale jeśli okna są przesunięte to nic to nie da.