Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Śruby do silnika 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Śruby do silnika 023 (/showthread.php?tid=49957)



Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 16-01-2020 13:58:10

Przepraszam, że zaśmiecam, ale chciałem się zapytać, czy ktoś może ma stronę do kupowania takich rzeczy jak śruby i podkładki? Potrzebowałbym śruby imbusowe ze skróconym łbem M6x55-60 z pełnym gwintem do silnika.


Wszędzie szukałem i albo były za krótkie, albo miały gwint do połowy. Znalazłem tylko jakaś paczkę za 100 zł, a to za dużo.
Myślałem jeszcze nad półokrągłymi, ale nie wiem czy będą czy będą tak samo wytrzymałe jak te z niskim łbem.



RE: Śruby do silnika 023 - Mixol - 16-01-2020 14:14:22

Zobacz może tu mają https://www.art-nierdzewne.pl/


RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 16-01-2020 15:04:54

Już patrzyłem wcześniej, nie ma.


RE: Śruby do silnika 023 - JGNZM - 16-01-2020 17:09:16

Musi być to imbus? Wkręt walcowy z nacięciem był fabrycznie I moim zdaniem wygląda lepiej. Myślę, że takich śrub nawet nie produkują masowo, zostaje Ci przetoczyć łby.


RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 16-01-2020 18:49:31

Musi. Tu nie chodzi o wygląd, a upierdliwość tych zwykłych śrub. Taka zwykła śruba po paru dokręceniach potrafiła się wyrobić. Natomiast imbus nie wyrabia się tak łatwo jak zwykła śruba, pewnie się ją dokręca i osobiście dla mnie wygląda lepiej, ale w sumie to i tak nie ma znaczenia po złożeniu.
Cytat:Myślę, że takich śrub nawet nie produkują masowo
https://sklep.metalmedia.pl/pl/p/Sruba-M6x50-din7984-10.9-imbusowa-niski-leb-100szt.-Qualfast-QFT6009052N/19456
Jest coś takiego, ale cena jak widać zaporowa i mija się z celem.

Może jednak zdecyduje się na te grzybkowe skoro oryginalnie były wkręty.



RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 17-01-2020 06:17:47

Mam jeszcze pytanie dotyczące spustu oleju. Jakim tam jest gwint? Bo widzę, że zwykłą śrubę się tam nie wkręci.


RE: Śruby do silnika 023 - Michał - 17-01-2020 11:02:27

Gwint M10x1.


RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 17-01-2020 12:16:11

Czyli różni się skokiem gwintu, bo to 1 mam nadzieję nie dotyczy długości :F. Tak czy siak dzięki, już zamówię rzeczy, których potrzebuje.


RE: Śruby do silnika 023 - Karol001 - 17-01-2020 12:22:41

Jeśli to zwykły gwint to śruba z gwintem do połowy, to można odpowiednią nażynką doprowadzić gwint do końca Smile


RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 17-01-2020 16:16:30

Już robiłem narzynką i miałem jakieś 75% gwintu na śrubie, ale bałem się o trwałość takiego gwintu, więc stwierdziłem, że znajdę z całym. Strasznie dziwne, że nikt nie oferuje krótkiego imbusa z całym gwintem. Przecież wystarczyłoby przy obróbce nagwintować całą śrubę zamiast połowy. Zwykłe miałem dopasowane i niby o nic nie haczyły, ale wolałbym mieć pewność. Zresztą już zamówiłem te grzybkowe. Powiem, czy zdają egzamin i się dobrze dokręcają. Chociaż powinny, bo w cewkach takie śruby sprawdzają się świetnie.


RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 04-02-2020 19:43:21

Więc tak śruby pasują idealnie i przykręcają się normalnie. Dodatkowo główki są nawet mniejsze od tych skróconych imbusów. Więc jak ktoś chce, to może te grzybkowe śruby zastosować.

Miałbym prośbę. Zakupiłem FAGI, ale maja straszne luzy na boki. Niby są oryginalne, ale ten luz jest dziwny (przynajmniej względem KOYO).
Czy ktoś ma może te FAGI i mógłby sprawdzić w nich luz na boki?


RE: Śruby do silnika 023 - Odrestaurator - 04-02-2020 20:01:38

Nie raz montowałem FAG i nie było problemu nigdy, mi też ten luz wydał się duży ale te łożyska mają fabryczne luzy, jak to fagi typowo do silnika to powinny mieć luz c3 (który zanika po rozgrzaniu), a te drugie koyo co masz to może po prostu z innym luzem są, ostatnio montowałem SKF-y C4 do MZ to tam dopiero jest luz Wink


RE: Śruby do silnika 023 - Wojciszek - 05-02-2020 06:30:15

Cytat:jak to fagi typowo do silnika to powinny mieć luz c3 (który zanika po rozgrzaniu)
O takich oczywistościach to wiem.
Cytat:a te drugie koyo co masz to może po prostu z innym luzem są
Luz jest ten sam (C3). Różnica może nie jest gigantyczna, ale zdecydowanie wyczuwalna, chociaż faktycznie jak teraz sobie przypomnę to SKF też miały duży luz. Kupowałem je tutaj.