Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
REMONT SILNIKA 027 CHART - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: REMONT SILNIKA 027 CHART (/showthread.php?tid=49951)



REMONT SILNIKA 027 CHART - PIOTREKRST - 15-01-2020 13:47:11

CZEŚĆ !

Jestem w trakcie odbudowy charta, i mam kilka pytań.
Chciałbym złożyć silnik na odpowiednich częściach , żeby jak najdłużej pochodził i jeśli to możliwe jak najbardziej poprawić fabrykę, nie myślę o 60cmm ani o 70ccm czy 50/4 itp. W miarę oryginał, ale na lepszym tłoku, łożyskach, oleju itp.

Co polecalibyście, jakie łożyska (firmy), jaki tłok, pierścienie,korbowód, olej do skrzyni, jaką świece najlepiej. Chce sobie skompletować żeby w jeden dzień złożyć i mieć wszystko gotowe
Co można by zrobić w samej głowicy i cylindrze? planowanie, poszerzenie kanałów ?
Wcześniej jeździł na k60b i na nim będę próbował go stroić ale Binga jak coś też mam.


RE: REMONT SILNIKA 027 CHART - JGNZM - 16-01-2020 00:30:26

Łozyska najlepiej KOYO albo Nachi. SKF łatwo trafić o podróbę, PPL co najwyżej na skrzynię. Na wał korbowy z luzem C3, reszta standard. Spis łożysk jest tutaj: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=623
Olej Lux 10. Chart ma predyspozycje do dzwonienia pierścieni, więc trzeba trochę podziałać. Najlepiej kupić tłok Berta 2p i pierścienie MZA do Simsona. Korbowodu nie ma sensu wymieniać, jeśli nie czuć luzu. Ale i tak powinno się wał oddać do regeneracji, najlepiej do Dor-Maru w Poznaniu. Wyższa cena ale pewna robota i spokój na lata. Mój Chart nienawidził świec NGK, na iskrach jako tako jeździł ale też padały. Od ponad roku, chyba już nawet dwóch, jeżdżę na Denso W24.
Głowicę splanuj na szkle na papierze, byle do równego. Nie baw się z planowaniem o konkretną wysokość, bo przy tłoku z org denkiem nie ma to najmniejszego sensu. Poszerzanie kanałów też nie ma sensu, jeśli masz oryginalny cylinder ZMD. O ile go nie masz, to polecam kupno takiego. Jeśli K60B jest oryginalny, to może zostać. Bing jest dobrym gaźnikiem, tylko jest bardzo czuły na dyszę główną i wszelakie luzy.
Jeśli nie uda ci się dostać dobrych pierścieni lub/i tego tłoka, to wszelkie inne z ostrą krawędzią musisz zfazować pilnikiem. Z oknami to samo.
Pamiętaj o regulacji skrzyni biegów, opisałem to w jednym z tematów. W sumie to tylko wyregulowanie odpowiedniego luzu na wodziku.


RE: REMONT SILNIKA 027 CHART - Wojciszek - 16-01-2020 14:01:14

Cytat:Łozyska najlepiej KOYO albo Nachi.
A Fagi? ZVL? Sad