Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Kilka pytań -ogar 205 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Kilka pytań -ogar 205 (/showthread.php?tid=4955)



Kilka pytań -ogar 205 - gt10r5 - 22-05-2012 17:25:33

Witajcie.
Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum pragnę wszystkich powitać i prosić o odrobine wyrozumiałości jesli moje posty mogą zalatywać dzieckiem neo. Mogą wynikać z braku wiedzy, niżeli z wieku ( 18lat mam).
Motorek jaki posiadam to romet ogar 205.
Wracając do tematu. Pytań mam kilka. Pozwolę sobie w punktach napisać, będzie czytelniej:
1. Chciałbym zmienić licznik w ogarku na licznik wyskalowany do większej prędkośći ( więcej niż 80 nie powinno być potrzebne). Tak więc zacząłem szukac w internecie z marnym skutkiem. Wiem tylko tyle, że wsk'a, shl i junak miały 17" koła. Niby mają taką same przekładnię tylko nigdzie nie znalazłem informacji o kimś, który taki pomysł zastosował.
2. Musiałbym zrobic kapitalkę silnika. Myślałem nad zmianą na silnik 019. "Na papierze" ma troche wiekszą moc bo 2.5KM i trzy biegi, do których trzeba często zaglądać. Zaznaczam, iż nie mam elektronarzedzi ( prócz wiertarki udarowej) dlatego przerobienie pod silnik np. z simka odpada. Jako, że ludzie mają te silniki w t1 i ich predkości bez tuningu są poniżej 60km/h zaczynam miec lekkie wątpliwości czy jest sens kupna takowego.
Teraz już mam tłumik z simsona i mógłbym go użyć do nowego silnika.
3. Jako, że chce by pomimo wszystko motorek miał nieco lepsze osiągi od przeciętnego ogółu myślałem nad zmianą łożysk i redukowaniu oporów tocznych w miare możliwy sposób. Piszę tu o łożyskach hybrydowych z ceramicznymi kulkami. Są one w kołach po ile sztuk? Znalazłem tylko info że to są z przodu 6200 a z tyłu 6201. Reszta łożysk? Są one w takich miejscach gdzie poradzi sobie z wymianą człowiek, który nigdy nie rozbierał silnika spalinowego?
4. Zamierzam zamontować układ zapłonowy tyrystorowy, który pracuje bez aku. W planach mam też zamontowanie instalacji dla aku. jedno drugiego nie bedzie wykluczać?

Pozdrawiam.
Jeszcze jedno pytanie:
Mam zachwalany przez wielu gaźnik k60b... kiedy motorek miał jeszce swoje osiągi ( leciał 57km/h a jedyny tuning to wydech simsona), chcaiłem by motor przekroczył magiczne 60km/h. Marzenia prysły z chwila kiedy gaźnik zamontowałem. Zdażyło mu się odpalić na wiele prób, palił jak smok, zalewał się pomimo wkręcenia śruby do oporu ( odkrecenie powodowało zwiększenie dawki paliwa) a prędkości nie odczułem. Możliwe że leciał mniej. Za to zniknął inny problem: kiedy na org gaźniku ( wymienionym poźniej z reszta na tez org ale nowy) trzymałem manetke gazu na maxa po jakimś kilometrze zaczął się dławić, szarpać i gasnął. Próbowałem kiedy jeszcze jadąc wrzucić bieg i próbować na pych odpalić ale nei chcial. dopeiro po zatrzymaniu odpalił od peirwszego i mogłem pojechac dalej. Po poxneijszym czasie częstotliwość gaśnieć do pokonanej drogi zwrastała. Dochodziło do takiego momentu że gasnął nawet przy mniejszym położeniu niż max. Co to mogło być?