Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Komar] (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136)
+---- Wątek: [Komar] (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? (/showthread.php?tid=48664)



(pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - YOLO_Warrior - 22-03-2019 14:04:33

Mam możliwość kupienia Komara ale nie wiem który silnik wybrać - S38 czy 023 ?
Chodzi mi głownie o prędkość przelotową, awaryjność i łatwe naprawy.
Jakie są różnice między tymi silnikami ?
Jeśli polecacie jakieś inne silniki to można pisać Big Grin


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - Odrestaurator - 22-03-2019 14:19:38

W praktyce to jest to samo, na prawdę bez różnicy jak dla mnie z tym że s38 biegi w ręce a 023 w nodze


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - Paweł123 - 22-03-2019 16:03:28

Ja to jakoś s38 darzę większą sympatią. Bo i ładniej wygląda i wg mnie ma lepszą kulturę pracyBig Grin po 3 z s38 trafisz starszy rocznik którego cena np z ~72 szybciej wyskoczy do góry niż z 80


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - rafi555 - 22-03-2019 17:14:57

Nie mieszaj silnikami w komarach Smile . Jak mało ci mocy to zawsze można co nie co sobie w tym silniczku poprawić.


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - bkrukl - 22-03-2019 19:10:40

Pozatym do ramy z komara na s38 nie włożysz 023 bez przerabiania.


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - Majerano - 22-03-2019 19:20:49

(22-03-2019 19:10:40)bkrukl napisał(a):  Pozatym do ramy z komara na s38 nie włożysz 023 bez przerabiania.
jestes w błędzie, wszystko pasuje zobacz moj temat o komarze 2350


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - malgister - 22-03-2019 21:07:39

S38 ładniejsze ale nie wiem czemu ale wydaje mi sie bardziej trwały i solidniejszy w porównaniu do 023 . Składając te silniki i jeżdżąc nimi


RE: (pytanie) Silnik S38 czy 023 ? - bzzxc - 23-03-2019 00:46:23

Bo 023 to Frankenstein ze zmianą biegów przerobioną na odwal. Wodzik jest nieprzystosowany do pracy bez sprężyny dociskającej go do karteru i ma za duży luz, przez co biegi zazębiają się nierówno. Nie wspominając o strasznie prymitywnym automacie zmiany biegów.