![]() |
Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Rama, nadwozie, układ wydechowy (/forumdisplay.php?fid=224) +--- Wątek: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie (/showthread.php?tid=47579) |
Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - PIOTREKRST - 03-10-2018 15:44:33 Cześć koledzy, powoli biorę się za odnowienie mojego Charta na oryginał. Rozebrałem go na części pierwsze i chce zrobić krok po kroku według oryginału, lub bardzo zbliżyć go do oryginału. Mam do was pytanie, daje do piaksowania: Ramę, Wachacz, stopke centralna, półkę przedniego zawieszenia, bak, boczki, przednie przełączniki na kierownicy, mocowanie lampy przedniej i kierubkowskazow Do szkielkowanie daje: lagi przednie, bębny przednie i tylne, zębatke tylną, piłkę zawieszenia przednia dolną, Do cynkowania daje:bagażnik tylny, mocowania kierownicy, pręt hamulca tylnego i nakrętek naciągającą, dźwignię hamulca tylnego(nożną), zaciski hamulcowe (te na wieloklin przy bębnach, przód i tył), elementy naciagajace łańcuch, mocowania błotnika przedniego, dwa mocowania kół do ramy (chyba wiecie o co chodzi) i jakieś drobne srubki Mam takie pytanie czy jakoś zabezpieczać coś przed cynkowaniem? Do piaskowania i szkielkowanie wiadomo że zabezpieczyć muszę. I kolejne pytanie : dźwignię zmiany biegów i kopnik dać do cynkowania czy szkielkowania? Dodam że silnik (kartery, cylinder i głowice) mam w dobrym stanie wizualnym a kartery są czarne oryginalnie i tylko oddam je do odmalowania proszkowego na czarno nadal, ale czy szkielkowac je wcześniej lub piaskowac? RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - JGNZM - 03-10-2018 16:28:27 Elementy lakierowane z ramy, stalowe, do piaskowania i później do malowania. Aluminium było malowane, czyli bębny, lagi, zabierak zębatki itp. na srebrno. Wsporniki mocujące (płaskowniki) pokrywy bębnów hamulcowych są cynkowane, to samo z dźwignią zmiany biegów i dźwignią rozrusznika, uchwytem licznika, śrubami itp. Cały silnik powinien być srebrny, w sensie naturalne aluminium. Dopiero Charty z 1994 miały pokrywy sprzęgła i zapłonu malowane na czarno z polerowanymi napisami. Bagażnik jest chromowany oryginalnie, to samo z prowadnicami lag czy sprężynami amortyzatorów lub kierownicą i mocowaniami błotnika przedniego. Mocowania kierownicy są aluminiowe. Może inaczej: Malowane na czarno: rama, wahacz, uchwyty lampy i kierunkowskazów, górna półka, nóżka centralna, obudowy przełączników, podnóżek kierowcy, wydech Malowane na srebrno: dolna półka, bębny hamulcowe, pokrywy bębnów, stopki lag (dolna część lag), zabierak zębatki tylnej Cynkowane: wszelkie śruby i nakrętki, dźwignia zmiany biegów i rozrusznika (kopka), mocowanie licznika, wsporniki (płaskowniki) hamulca, dekielek w miejscu zabieraka na przednim kole, pręt hamulca, dźwignie rozpieraka hamulca, napinacze łańcucha, rurki kierunkowskazów (lub chrom), szprychy, zębatka tylna Chromowane: bagażnik, górna część lag (prowadnice), felgi, kolanko wydechowe, mocowania błotnika przedniego, kierownica Gołe aluminium: ramka licznika, silnik (do 1994 roku cały, później kapy na czarno), bloczki zaciskowe (mocujące) kierownicę I to chyba wszystko, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Przed piaskowaniem generalnie nic nie musisz robić, przed cynkowaniem wyczyść wszystko ze smaru i rdzy itp. Do szkiełkowania również nie musisz zbyt mocno przygotowywać powierzchni. Kartery sobie splanuj na frezarce albo na szkle na papierze ściernym i złóż je na uszczelce z gambitu 0,5mm, musisz ją sam dociąć. RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - NoSeLatamTrochu - 03-10-2018 16:37:49 Będę śledził wątek z ciekawością fajnie by było jak byś podawał ceny i zbierał paragony a na koniec podsumował było by wtedy fest RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - PIOTREKRST - 03-10-2018 17:33:27 Czyli po szkielkowaniu tych elementow, ktore mu podlegaja pomalowac to ? Nie można zostawić po szkielkowaniu bez zabezpieczenia ? Jak malować to proszkowo chyba najlepiej, co nie ? O rurze wydechowej i stopce licznika zapomniałem wspomniec ale taki mialem plan. Mam mozliwość oddania do malowania proszkowego znajomemu to mi zrobi to na cacy mam nadzieje ![]() Wydech wystarczy farba proszkową ?? Czy lepiej żaroodporną ? Ma ktoś może zdjecia jak wygląda tłumik w środku, bo moj ma taką wkładkę wyciszającą od simsona z wywierconymi dodatkowymi otworami. I czy istnieje jakaś uszczelka pod obejme łączenia tlumika? Bo końcówka wydechu lata w każda strone mimo, iz jest skręcona na maksa. Co do kap bocznych silnika to widziałem juz kilka oryginalnych (niby) chartów z 1992 roku i 1993 i niektóre mialy juz czarne te kapy. Mam zapasowy silnik z rozbiórki Charta 1993 i też ma czarne kapy. Więc może niekoniecznie tylko w 1994 szły takowe RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - JGNZM - 03-10-2018 18:06:21 Szkiełkujesz aluminium i takie zostawiasz. Piaskujesz stal i dajesz do malowania. Proszkowe tylko na ramę (czyli czarne elementy), reszta pistolet (zwykły lakier), bo proszek bez jakiejś tam domieszki kauczuku jest dość kruchy. Błotniki, zbiornik i pokrywy schowków tą metodą. Z tłumika fabrycznie powinna wyjść stożkowa przegroda, wystająca z dłuższej części w kierunku końcówki, z otworami. W środku tej części powinny być jedna albo dwie przegrody z otworami. W końcówce powinien być wkład podobny do tego z Simsona, z dwoma rurkami i dwoma ściankami. Co do obejmy to musisz ją przerobić, w sensie uciąć org wygięcia z otworami i wspawać tam na przykład nakrętki w większej odległości niż było to w oryginale. Nie wykluczam, że kap wcześniej nie było ale Charty z okresu 1990-1993 są zdecydowaną rzadkością. Na pewno czarnych kap nie było jeszcze w 1989. RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - PIOTREKRST - 03-10-2018 19:38:44 Czyli bębny hamulcowe szkiełkuje i zostawiam ![]() A teraz takie pytanie, mam psikniete spreyem dźwignię zmiany biegów, kopnik, dźwignię hamulca, dźwignię rozpieraka, płaskowniki od kół i teraz nie dam tego do cynkowanie, więc wypiaskowac wcześniej to mogę? Mam też błotniki psikniete spreyem w srebrny kolor, jak skutecznie i nie naruszając plastików usunąć warstwę tego spreyu?? Są zacieki i niedorobki więc kolejna warstwa niebieskiego lub białego (bo może takie błotniki zrobię, Ala wersja eksportowa) lakieru odpada RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie - JGNZM - 03-10-2018 21:05:57 Bębny możesz szkiełkować ale jak chcesz mieć org to daj je później do malowania. Resztki farby wyczyść rozpiszczlanikiem nitro a rdzę wyczyść do zera papierem ściernym i daj do cynkowania. Z plastikami czymś mniej agresywnym niż nitro spróbuj. |