Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Tuning chart - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Tuning chart (/showthread.php?tid=47567)

Strony: 1 2


Tuning chart - NoSeLatamTrochu - 01-10-2018 21:44:27

Siemanko
Jako że planuję zostać szczęśliwym nabywcą charcika, a dokładniej jego silnika w pierwszej kolejności planuję w nim robić remont, a jak już i tak będzie silnik na stole to by przydało się go dłubnąć. Mój cel jest jeden: 90-100 kmh. Więc mechaniory jakie przeróbki byście polecili ? chciałbym zostać przy 50ccm żeby przy dzwonie nie było przypału. Podejrzewam że na start to dłubnięcie ostre cylindra, głowicy i karterów u lagoona, a jak już takie ostre mody to i wał a jak i te ostre mody to wydech i gaźnik jak i wzmocnienie sprzęgła. Myślicie że taka prędkośc jest możliwa do osiągnięcia ? czy gra nie warta świeczki. Da się zamknąć w 1000 PLN ? ważę 40-50 kg więc będzie mu dość lekko więc przełożenia długie na v-max. Jak jest to niemożliwe to sprowadźcie mnie na ziemię i powiedzcie jaka prędkość jest do osiągnięcia na tym silniku przy nie masakrycznie skróconej żywotności. Z góry wszystkim dzięki.


RE: Tuning chart - seler1500 - 01-10-2018 21:57:49

Jeśli nie zależy Ci na oryginale, ale chcesz zamknąć się w 1000 pln, no to może swap 156fmi Big Grin
Oczywiście możesz modzić silnik Charta, jest bardzo podatny na tuning. 90-100 da radę wyciągnąć przy naprawdę ostrych modach, z dyfuzorem na jakieś 9.5 do 10.5 tyś. obr./min. Jednak spalanie może Cię rozczarować, palić to będzie znacznie więcej, a i kosmicznych przebiegów tym nie natrzaskasz.

Cylinder simsona 70/6/3M, rozwiert karterów, głowica simsona, wał na korbowodzie Sendy, wzmocnione sprzęgło i swój cel osiągniesz. Spalanie 5 - 7 l/100km.

No i jakiś gaźnik pokroju dellorto 21.


RE: Tuning chart - NoSeLatamTrochu - 01-10-2018 22:01:42

A jaka będzie najlepsza prędkość w stosunku do przebiegu i awaryjności, za benę starzy płacą. a na serii z jedynie dłubniętym cylindrem 50/2 i dyfuzorem ew jakimś innym gaźnikiem pójdzie mi te chociaż 80 ?


RE: Tuning chart - seler1500 - 01-10-2018 22:02:43

Raczej 65-70. 50/4, większy gaźnik, dłuższe przełożenia, dobry wydech i 80 pojedzie.


RE: Tuning chart - Dawdzio - 01-10-2018 22:08:03

Załóż sobie odpowiednią przekładnię na linkę licznika, będzie najlepiej.
Nie mam Charta, ale chciałem kiedyś zrobić rower z silnikiem. Gdzie tu związek? Otóż miał on osiągać 50km/h. Nic z tego nie wyszło, może dlatego ciagle tu jestem. Później uruchomiłem motorower, zdałem na prawo jazdy, kupiłem samochód. Dziś nie potrafię zrozumieć gdzie wtedy zgubiłem klepki, żeby chcieć tyle gonić rowerem (gdzie nowe części skończyłyby się na silniku). Wiem, że się da, że kolarze, że górki. Wszystko się da, ale są lepsze sposoby na popełnienie samobójstwa.
Cinquecento 700 (704cm3, 30KM) osiąga 100 km/h, ale już przy tym zaczyna wyć.
Trabant 601 (594,5cm3, 26KM) pojedzie 100 km/h, ale grozi to trwałym uszkodzeniem słuchu, a po minucie wał wychodzi bokiem z bloku i zaczyna walić kierowcę tłokiem po głowie Big Grin
WSK M06B3 (123cm3, 7-8KM) katalogowo rozpędza się do 80 km/h.
Może i da się polecieć stówę Chartem, ale raczej nie jest to dobry pomysł. Jakby nie patrzeć, nie został on przystosowany do osiągania takich prędkości i w związku z tym wymagałby poważnych zmian. Nie tylko w silniku, ale też hamulców, a więc i kół, a może i nawet ramy.


RE: Tuning chart - NoSeLatamTrochu - 01-10-2018 22:08:31

Dobra czyli tak
- 50/4
- wydech w górę
- spawak pod cylinder (na ile rpm?)
- gaźnik pod cylinder jaka marka najlepsza ?
- przełożenia tył bym zostawił, a na przód największą jaką znajdę
i mogę 80 oczekiwać ?
do tego jakie podzespoły ?
jakie łożyska na silnik
i skąd wziąść uszczelniacze dwu wargowe
- a i taki bajer, dało by radę na przód tarczę zamontować? Tongue czy ni bardzo ?

ale nie chcę jeździć ciągle 100 czy tam 90 czy te 80 tylko żebym miał taką możliwość prędkość przelotową chciałbym mieć w okolicach 60


RE: Tuning chart - seler1500 - 01-10-2018 22:10:49

Poczytaj trochę na forum, jest tego że hoho.
Np. Chart Lagoon-a, tam masz o tarczy, 50/4 i innych modach.


RE: Tuning chart - NoSeLatamTrochu - 01-10-2018 22:13:26

ooo dzięki poczytam, chart miał by mi służyć do dojazdu do szkoły w najbliższych 2-3 latach (5km w jedną stronę) a potem to coś większego
A tak ogólnie to mocno chart się psuje ? i co najczęściej


RE: Tuning chart - seler1500 - 01-10-2018 22:14:58

Losowo padają impulsatory, cewki zasilające, zdarza się, że oryginalny wał nie wytrzymuje. Skrzynia raczej bezawaryjna, sprzęgło podobnie.


RE: Tuning chart - NoSeLatamTrochu - 01-10-2018 22:38:17

Są na to jakieś sprawdzone patenty lub części lepsze zamienne


RE: Tuning chart - seler1500 - 01-10-2018 22:51:52

Aleś Ty w gorącej wodzie kąpany Big Grin
Wszyściutko jest na forum, o tym pisał BigSoft i nie tylko on. Przejrzyj kilka wątków o chartach forumowiczów, wszystkiego się dowiesz Wink


RE: Tuning chart - grek132 - 01-10-2018 22:52:15

jeśli ma być to moto na co dzień to nie rób jakiś 50/10/642 ( przesadzam ale żeby pokazać o co mi chodzi) tylko ładuj jakieś 70/4 bądź nawet 80 simsonowskie do tego np ten tłómnik 32mm z sima + większy gaźnik i zestaw będzie bardziej elastyczny .
oczywiście będziesz musiał przy większych cylindrach spawać blok i tak dalej ale to twoja decyzja Tongue


RE: Tuning chart - rafi555 - 01-10-2018 23:13:37

A jeszcze lepiej kup se komarka, przerób i będzie cacy Big Grin sam swoim dojeżdżam do szkoły i polecam.

W sumie to po co ci żeby nie wiadomo ile leciał skoro do szkoły masz 5 km Tongue .


RE: Tuning chart - Lagoon - 01-10-2018 23:14:25

Żeby ten Chart pojechal 100 km/h na cylindrze 50 cm3 to będzie mial taką charakterystykę, że nie będzie się nadawał do jazdy na co dzień. Takie zestawy które robię, po drobnym dlubnięciu seryjnego wydechu, skróceniu kolanka i większym gaźniku robią te 75-80 km/h realne, z wyżej strojonym wydechem będzie te 80 na spokojnie, może i więcej, i nadal będzie można tym na co dzień śmigać. 70/4 miałem, na seryjnym dłubniętym wydechu jechało 90 km/h. Silnik był tak elastyczny, że ruszanie z dwójki nie sprawiało problemów, momentu z dołu było co nie miara, jak na takki motorek. Ale 70 to już jest spawanie karterów albo ich klejenie.


RE: Tuning chart - NoSeLatamTrochu - 01-10-2018 23:39:00

Wiem wiem te 10 było przesadzone i z ciekawości
komarka nie chcę bo trochę zbyt retro wygląda a chart już poważniej
jak mówię chcę zostać przy 50 cc ew na ostani szlif bo nie chcę problemów w ubezpieczalni
wiem wiem lagoon czytałem o twoim chartolocie zastanawia mnie mocowanie adaptera zacisku do lagi bo też bym takie coś odpalił