![]() |
Sprawa pierścieni i tłumika - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: Sprawa pierścieni i tłumika (/showthread.php?tid=46568) |
Sprawa pierścieni i tłumika - DZC - 11-05-2018 17:07:04 Witam Jestem tutaj na forum dopiero od dziś ![]() Mam sprawę. Ponieważ posiadam Jawkę 50 i mam zamiar wmienić cylinder na nowy. Chcę go wymienić ponieważ skończyły się pierścienie a gdy kupiłem nowe nominalne tak jak cylinder i tłok po założeniu nie wchodziły do cylindra ![]() Dlatego postanowiłem zakupić nowy cylinder z tłokiem, pierścieniami i tłokiem ![]() Myślę że jak wszystko będzie z kompletu to się spasuje ![]() Ale czy lepiej kupić pierścienie i je przyszlifować czy coś takiego? A jak kupię nowy cylinder jak mam odkręcić kolanko od starego? Bo jak widzialem na zdjęciach cylindrów nowych nie maja one śrub na zamocowanie kolanka. Z góry dziękuję za odpowiedz. Mój sprzęt to Jawka 50 RE: Sprawa pierścieni i tłumika - Odrestaurator - 11-05-2018 17:15:40 Dlaczego nie wchodzą? kupiłeś złe? pamiętaj, że jak chcesz włożyć tłok z pierścieniami do nowego cylindra to musisz pierścienie założyć na zamki na tłoku, ścisnąć je i dopiero włożyć do cylindra. Inaczej tego nie założysz, spróbuj jeszcze raz. Żadnego szlifowania pierścieni. Kolanko w Jawce 50 zamontowane jest na dwóch szpilkach wkręconych do cylindra i dokręcone jest dwoma nakrętkami. Wystarczy że odkręcisz te nakrętki bądź też całe szpilki i wyjmiesz kolanko (klucz 10) A do nowego cylindra możesz dorobić szpilki samemu, jak nie masz narzynki żeby potem poprawić gwint to zrób tak: Wybierz odpowiednio długie śrubki, nakręć na nie nakrętki (3 sztuki na jedną śrubkę, 2 skontrujesz a jedną wykręcisz jako pierwszą), wkręć śrubki do cylindra, a potem obetnij łepki śrub. Następnie wyszlifuj miejsce cięcia, i wykręć nakrętki które poprawią gwint. Potem tylko załóż kolanko i dokręć nakrętkami. Warto zastosować najpierw podkładkę zwykłą, potem sprężynową i na koniec nakrętkę. Podkładka sprężynowa zapobiegnie odkręcaniu się nakrętek i być może odpadnięciu kolanka. A jak nie masz takich podkładek to możesz nakręcić 2 nakrętki i skontrować. Nie stosuj raczej nakrętek z klejem bo może się roztopić od temperatury. |