Jak naprawić by nie kupować nowego - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: Jak naprawić by nie kupować nowego (/showthread.php?tid=45072) |
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 04-12-2017 00:27:05 Jak to nie ma, jest na pierwszej stronie. Lagi adoptowałem od modelu 750/760. Teraz lagi wróciły z ocynku (niestety, cięcie kosztów), więc pozostało już tylko je złożyć, a potem pomalować. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Texas Ranger - 04-12-2017 10:30:05 Jeśli jest to przepraszam! RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 04-12-2017 18:02:38 Nadszedł dzień, zakończenia projektu T-1 Marcina. Gruzowisko przeszło kompleksową reinkarnację "Motylem Być" Jutro idzie do piaskowania, a w czwartek jedzie do Grześko-wej Lakierni W sumie jak na moje zdolności spawalnicze, to tylko w jednym miejscu szczepienia blach, trzeba będzie dać szpachel. Uważam, że wyszło miodzio, czyli tak jak chciałem. Wszystko było spasowane i skręcone, tak by potem nie wyszła jakaś buba Aha, brakuje przedniego widelca i półki, bo się Marcin trochę ociągał Popatrzcie sami ... RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Odrestaurator - 04-12-2017 20:00:36 A ta tulejka od wahacza w ramie zostaje z takim wytarciem od łańcucha? RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 04-12-2017 21:05:36 Tak, po pomalowaniu i zlozeniu tulei metalowych i poliamidowych, na wierzchu dam tuleje z nierdzewki A2 Tak robię we wszystkich Robakach. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Szatek - 04-12-2017 21:09:46 To teraz joozek zdradź cenę za wszystko RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 05-12-2017 00:21:22 Cena jest adekwatna do wlozonej pracy, do tego będzie nowe zawieszenie przednie i tylne, no i piekne amortyzatory od T-1. Do tego nowy lakier, juz mi się podoba. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - bkrukl - 05-12-2017 00:23:45 Super wygląda. Pozatym też bym chciał mieć taki porządek w warsztacie gdzie przy gitarach dłubie :-) RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Patryko350 - 05-12-2017 20:49:15 A jak by tak zrobić, pospawać nową ramę od podstaw? RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Majerano - 05-12-2017 21:47:47 Józek ty to jednak artysta jesteś RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Simpepsi97 - 05-12-2017 23:11:59 (05-12-2017 20:49:15)Patryko350 napisał(a): A jak by tak zrobić, pospawać nową ramę od podstaw? Rok temu zrobiłem od podstaw ramę motorynki - do tego dużo elementów mojej produkcji np: schowek , uchwyt tłumika , stopki centralne , uchwyt rejestracji RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - marcin1479 - 05-12-2017 23:58:25 Pięknie się prezentuje moja rama Będzie miodzio Wszystko dzięki Józkowi Będzie lepiej niż fabryka RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 20-12-2017 12:03:46 (03-12-2017 14:16:14)joozek napisał(a): Pamiętacie skrzywiony przód od Komara Bogdana??? No i efekt końcowy - dostałem od Bogdana zdjęcia pomalowanych widełek - teraz jak nówki RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 09-01-2018 14:15:09 Mam nadzieję, że mój poradnik nie umiera i zaglądacie tu czasem Dziś dwie sprawy, obie dotyczą stojaka centralnego. Pierwsza to naprawa rozkalibrowanego otworu osi stojaka. Już ktoś kiedyś "naprawiał tą bolączkę" i rozwiercił oba otwory pod fi 12 mm. Zarówno one jak i dorobiona oś ze śruby M12, uległy zużyciu. Jak więc sobie z tym poradzić??? 1. rozwiercam oba otwory na wiertarce stołowej, wiertłem fi 15 mm i od zewnętrznej strony robię fazkę wewnętrzną, wiertłem fi 18 mm. 2. toczę pierścienie metalowe o wymiarach fi 15 x 10,2 x 3,5 mm, ja je wykonałem z wałka nierdzewnego A2 fi 16 mm. Ostatni wymiar = grubości płaskownika stojaka. Z jednej strony pierścieni wykonuję fazkę zewnętrzną. 3. wciskam, pasowanie na wcisk, pierścienie w otwory płaskownika. 4. By zachować osiowość obu otworów, na czas spawania wkładam kawałek pręta fi 10 mm, przy okazji spawania nie zaleję otworów fi 10,2 mm. 5. Spawam tylko z jednej strony, zalewając obie fazki. 6. Szlifuję i poprawiam otwory fi 10,2 mm - wiertarka stołowa. Tak to wygląda na zdjęciach; Oś stojaka dorobiona z wałka nierdzewnego A2 fi 10 mm. Na razie z jednej strony nakrętka M10, potem będzie zaspawana Mig-iem z drutem nierdzewnym i zatoczona na kształt 'grzybka". Przy okazji pospawałem wszelkie pęknięcia, nad-spawałem zużycia stojaka itp. Druga sprawa to stopki stojaka. Jak wiadomo zużywają się przez ścieranie i zmieniają swoją grubość i kształt, więc by to wyglądało jak oryginał, naprawiam; 1. ścinam max resztki stopek stojaka, jednak zachowując profil ugiecia 2. docinam prostokąty z blachy 3 mm 3. spawam całość 4. szlifuję nadając kształt oryginalnych stopek. Przy okazji, naprawiałem stojak od T-1 z 1981 roku. Jak widać w porównaniu do stojaka od Komara 2350, jest on dłuższy o ok 1,5 do 2 cm. Zauważyłem, porównałem też, że stojaki dłuższe, stosowano w modelach 2351, 2352, T-1 i Romecie 100, czyli wszędzie gdzie zastosowano przednie zawieszenie teleskopowe. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 16-01-2018 15:47:22 Przy okazji remontu kolejnego Robaka - tym razem Komara 2350-2, pora na kolejne naprawy i wskazówki mojego poradnika. Najpierw blacha siedzenia. Niestety, konstruktorzy nie popisali się z tylnym mocowaniem wspornika do blachy - typowa bolączka tego rozwiązania - 2350-2 i 2361 Cieniutka blaszka, zgrzana do blachy i płytkie gwinty - efekt, odpadło, a potem modzone na śruby. Ja to zrobiłem z grubszej blachy, 3 mm i szerszej, by nie krzywiło blachy siedzenia. Mogłem oczywiście zgrzać to na zgrzewarce, ale trochę pokombinowałem i zmieniłem zdanie. Mam nadzieje, że zdjęcia oddają istotę naprawy. Spawanie będzie tylko z wierzchu, czyli od strony gąbki. Wkrótce zdjęcia po spawaniu i szlifowaniu. To co zastałem Nowa blacha zamocowana na śruby M4 z łbem stożkowym, po ich zaspawaniu nie będzie ich widać. Widoczne śruby M6, stanowią prowadzenie pod śruby właściwe do montażu wspornika tylnego. Z wierzchu lekko zeszlifowałem wgłębienia, by się zmieściły nakrętki M6. Wszystko to będzie ob-spawane i zeszlifowane. tak jak pisałem, po spawaniu i szlifowaniu wrzucę kolejne zdjęcia |