![]() |
Silnik S38 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174) +--- Dział: ZMW Żak (/forumdisplay.php?fid=240) +--- Wątek: Silnik S38 (/showthread.php?tid=44945) |
Silnik S38 - jacomoto - 17-09-2017 00:01:11 Wrzucam linka do opisu silnika S38 jaki był używany w Żaku. Tutaj opis W tym temacie wrzucajcie ciekawostki itp informacje które znaleźliście w swoich silnikach S38. RE: Silnik S38 - joozek - 17-09-2017 01:08:30 Jutro zrobię zdjęcia przerywacza i kondensatora. Jan mi mówił, że w tych silnikach zastosowano jakiś zapożyczony zestaw. Przy okazji - popracuj bardziej nad tą swoją stroną. Na 2 ostatnich zdjęciach, silnik ma korby od Komara 232. RE: Silnik S38 - JGNZM - 17-09-2017 01:29:36 Osobiście szukam platynek do tego silnika, ewentualnie wału, bo tylko to mnie blokuje przed złożeniem oryginalnego silnika. Ja również mogę dostarczyć jakieś zdjęcia silnika i jego wnętrza. RE: Silnik S38 - jacomoto - 18-09-2017 00:19:54 (17-09-2017 01:08:30)joozek napisał(a): Jutro zrobię zdjęcia przerywacza i kondensatora. Jan mi mówił, że w tych silnikach zastosowano jakiś zapożyczony zestaw.Józek to ma byc o silniku a nie o korbach, a silnik był Komarze 231 a tam były inne korby Jak masz zdjecia silnika bez korb bardzo poproszę ![]() ![]() ![]() (17-09-2017 01:29:36)JGNZM napisał(a): Osobiście szukam platynek do tego silnika, ewentualnie wału, bo tylko to mnie blokuje przed złożeniem oryginalnego silnika. Jak masz jakieś ciekawe zdjęcia to bardzo chętnie ![]() Platynki czasmi na allegro lub motogiełdach bywaja ![]() RE: Silnik S38 - jacomoto - 18-09-2017 19:36:32 acha apropo pytań wał w silniku S38 jest weższy niż wał w silniku S38B np z Komara 231B czy 232. Drugą ciekawą sprawą jest to ze w tym silniku prawdopodobnie byłey nieco inne kanały płuczące i wydechowy (miał wiekszą moc) ![]() RE: Silnik S38 - rommel - 19-09-2017 13:00:16 silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgła RE: Silnik S38 - jacomoto - 19-09-2017 20:37:21 (19-09-2017 13:00:16)rommel napisał(a): silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgłaCo masz na mysli inny dekiel? delikatniej tez odlany był uchwyt sprzegła pod silnikiem. Poprostu w s38B popoprawiali te niedociagnięcia ![]() RE: Silnik S38 - rommel - 20-09-2017 09:15:28 (19-09-2017 20:37:21)jacomoto napisał(a):(19-09-2017 13:00:16)rommel napisał(a): silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgłaCo masz na mysli inny dekiel? delikatniej tez odlany był uchwyt sprzegła pod silnikiem. Poprostu w s38B popoprawiali te niedociagnięcia silnik s38 z końca produkcji miał już grubsze ścianki miałem silnik z bardzo niskim numerem i była różnica w grubości ścianek miedzy tym, poźniejszymi a co do dekla to różnice widać na foto RE: Silnik S38 - jacomoto - 20-09-2017 21:28:35 (20-09-2017 09:15:28)rommel napisał(a):Ok to z zewnetrznej strony jest nieco wiecej drobnych róznic porobie zdjecia w wolnej chwili.(19-09-2017 20:37:21)jacomoto napisał(a):(19-09-2017 13:00:16)rommel napisał(a): silniki S38 z początku produkcji, miały też cieńsze ścianki karterów oraz inny dekiel od strony sprzęgłaCo masz na mysli inny dekiel? delikatniej tez odlany był uchwyt sprzegła pod silnikiem. Poprostu w s38B popoprawiali te niedociagnięcia Jak ktoś chce różnica między wałem silnika s38 a innym wałem rometa ![]() Rózne wersje silnika S38- wzmocnienia wałka pedałów. Najstarszy ![]() ![]() w silnikach z 63 roku- zmieniono w Żakach nawet nieco mocowanie silnika -jest miejsce na to zgrubienie ![]() |