Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[50-T-1] Komar 2370 z silnikiem 023 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet 50-T-1/50-TS-1/50-T-3 (/forumdisplay.php?fid=141)
+---- Wątek: [50-T-1] Komar 2370 z silnikiem 023 (/showthread.php?tid=43506)

Strony: 1 2 3


Komar 2370 z silnikiem 023 - MonikaiMarek - 10-04-2017 07:37:39

Witam,
Posiadamy Rometa z ramą 2370 rocznik wybity 1975 (do produkcji weszły od 1976r) i silnikiem Dezamet 023 dwubiegowym z gaźnikiem gm13f, data pierwszej rejestracji w dowodzie to 1982r.
i tutaj pojawia się nasze pytanie - czy to przekładka, czy jest możliwość że zakłady Romet wypuściły go jako tą wersję "ulepszoną", czyli z zamienionym silnikiem z 019 na 023 (mniej awaryjny)?
Po czym możemy to rozpoznać? Czy są jeszcze jakieś elementy na które warto zwrócić uwagę poszukując historii powstania tego motoroweru?
Bak jest nieoryginalny, czy to również przekładka czy został zamieniony na taki sam tylko sprawny?
Gdzie ewentualnie możemy szukać innych nieoryginalnych elementów?
Będziemy bardzo wdzięczni za pomoc, Romet jest rozłożony na części pierwsze i czeka w podkładzie na malowanie, potrzebujemy ustalić dokładnie co jest skąd i jakie elementy powinny zostać pomalowane na jaki kolor oraz co jest oryginalne a co dołożyła historia.

Z góry dziękujemy,
Pozdrawiam


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Rafku - 10-04-2017 08:28:01

Na 100% jest nie oryginalny bak. Boże napisałeś komar 2370, a ja patrząc na samą miniaturkę myślałem co to za cudactwo..

To 50t1, czy z pierwszej serii to nie wiem, ale jeszcze jedna rzecz, która mnie ciekawi to przetłoczenie przedniej części błotnika, chyba jest inna niż normalnie? Ktoś to potwierdzi? Tak było w T1 w pierwszym wypuście?


Silnik też nie oryginalny


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - komarinho - 10-04-2017 08:41:02

Przedni błotnik wygląda jak z komara


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Szatek - 10-04-2017 09:21:49

Romet 50-T-1 był produkowany od 1975-go roku, oryginalnie na pewno był w nim silnik 019.

Tak ogólnie, jeśli rama jest rzeczywiście z 75-go roku, to cały motorower to składak - nie wiem czy jest sens dążyć do oryginału...


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Majerano - 10-04-2017 10:44:40

Raczej 023 fabryka mu nie dała. Chyba nawet wtedy 023 nie było...


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - MonikaiMarek - 10-04-2017 14:56:50

(10-04-2017 08:28:01)Rafku napisał(a):  To 50t1, czy z pierwszej serii to nie wiem, ale jeszcze jedna rzecz, która mnie ciekawi to przetłoczenie przedniej części błotnika, chyba jest inna niż normalnie? Ktoś to potwierdzi? Tak było w T1 w pierwszym wypuście?

O którym przetłoczeniu mówisz?


Były modele produkowane seryjnie z silnkiem 023, to była modyfikacja ponieważ 019 był bardzo awaryjny. Skąd pewność że fabryka nie dała 023? Czy w karcie pojazdu znajdę jakieś informacje na ten temat?


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Rafku - 10-04-2017 19:57:37

(10-04-2017 14:56:50)MonikaiMarek napisał(a):  O którym przetłoczeniu mówisz?

Tak jak napisałem - przednia część błotnika


(10-04-2017 14:56:50)MonikaiMarek napisał(a):  Były modele produkowane seryjnie z silnkiem 023, to była modyfikacja ponieważ 019 był bardzo awaryjny. Skąd pewność że fabryka nie dała 023? Czy w karcie pojazdu znajdę jakieś informacje na ten temat?
No oczywiście, że były modele z silnikiem z 023... zaczynając od 2375, poprzez Kadeta, 2352W, Pony na Ogarze 205 kończąc

Oryginalność i wyjątkowość 50T1 to właśnie ten 019, który ma tą niechlubną opinię, której jak na razie swoją drogą nie mogę potwierdzić, bo mój romet od początku sezonu ani razu nie klęknął, z biegami nie dzieje się nic złego, czego nie mogę napisać o tym bezawaryjnym superanckim 023...


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - MonikaiMarek - 11-04-2017 07:26:00

Czyli jak rozumiem jest to rama z 2370 i silnik podmieniony przez któregoś tam właściciela z kolei, tak? czy pozostałe elementy są również z 2370? Bak ma inny kolor więc to oczywiste że nie jest oryginalny, ale czy jest zgodny z modelem ramy?
na zębatce odbiorczej mamy 38 zębów, wiadomo może które romety miały oryginalnie taką zębatkę? Smile


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Szatek - 11-04-2017 10:06:14

Daj zdjęcie tabliczki znamionowej i numerów ramy Smile


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Emikel - 11-04-2017 20:41:03

Na pewno masz błotnik przedni nie oryginalny, silnik, bak i chyba cały przód.
Ogólnie kupując T-1 z 75 roku powinieneś dostać psa myśliwskiego a dostałeś gałgana z taczką gruzu


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - MonikaiMarek - 12-04-2017 07:28:43

Dziękuję za opinie. Niestety słowo sie rzekło i trzeba doprowadzić sprawę tego Rometa do końca.

(11-04-2017 20:41:03)Emikel napisał(a):  i chyba cały przód.

Masz na myśli widelec?


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Szatek - 12-04-2017 09:10:12

Tutaj masz 50-T-1 z 75-go roku, porównaj je ze swoim: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=33473


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Rafku - 12-04-2017 09:17:29

A nie prosciej sprawdzic numer na glowce ramy? Z tego co sie naczytalem na temat t1 to przeciez duze schowki wychodzily do 78 roku? Ja nie sądze zeby to byl pierwszy wypust


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - Szatek - 12-04-2017 09:23:37

Duże schowki usunięto w trakcie 79-go. Od 80-tego wprowadzono inne, ale były tylko w tym roku Smile


RE: Komar 2370 z silnikiem 023 - MonikaiMarek - 13-04-2017 07:31:20

udało sie zrobić zdjęcie numeru ramy, jest w załączniku. Czy ten numer poza dwoma pierwszymi cyframi z rocznikiem 75 może naprowadzić na dodatkowe informacje dot. tego komarka? Smile