Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Linka sprzęgła - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Linka sprzęgła (/showthread.php?tid=43262)

Strony: 1 2


Linka sprzęgła - Rometowiec14 - 15-03-2017 18:15:11

Witam,
Jak rozbierałem rometa i wyciągałem silnik to chciałem zdjąć linkę sprzęgła.Swobodnie nie chciała wyjść więc uciąłem ją.Jak przyszła mi nowa linka to zrozumiałem,że tam jest tulejka nagwintowana,którą się wkręca.I tu moje pytanie:Jak wyciągnąć tą tulejkę?Myślałem,żeby w jakiś magiczny sposób przyspawać nakrętkę i wykręcić to,ale nie wiem.


RE: Linka sprzęgła - Odrestaurator - 15-03-2017 18:19:35

Zwyczajnie wykręcasz, klucz chyba rozmiar 10, powinna być zakontrowana ta tulejka jeszcze. Chodzi oczywiście o silniki polskie (023 np.) czy 223 czeski?


RE: Linka sprzęgła - Rometowiec14 - 15-03-2017 18:28:20

Chodzi o silnik 023. Jakby była tam nakretka to bym nie pytał ale nie ma jej. A nakręcić coś na to jest niemozliwe bo to cale jest w srodku tego co tak wystaje. Oby niewyszlo że muszę karter zmieniać Sad


RE: Linka sprzęgła - Odrestaurator - 15-03-2017 18:32:08

Wiesz najwygodniej (robisz remont kapitalny tak?) będzie zrobić tak że jak masz rozebrany cały silnik wymyty itd to przyspawać do tego jakąś nakrętkę ostrożnie i wykręcić, ale ogólnie nie powinno to mocno siedzieć, spróbuj po kawałku może śrubokrętem to ruszyć czy coś, wymiana karterów to ostateczność ostateczności. Nie powinno być to niewykonalne.


RE: Linka sprzęgła - Rometowiec14 - 15-03-2017 18:47:58

Remontu silnika nie robie bo dobry cały. Ale czy mógłbym to wybić,a później zrobić nowy gwint?


RE: Linka sprzęgła - rafi555 - 15-03-2017 18:50:43

ale to w ostateczności

natnij ją diaksem (uszkodzisz trochę karteru ale trudno) i wykręć śrubokrętem


RE: Linka sprzęgła - Rometowiec14 - 15-03-2017 21:32:57

A moge to śrubokrętem przeciąć całe i spróbować to wyciągnąć?


RE: Linka sprzęgła - rafi555 - 15-03-2017 21:39:29

gdzie kupiłeś ten śrubokręt


RE: Linka sprzęgła - Rometowiec14 - 15-03-2017 21:41:37

Nie w tym sensie. Chodzi mi,że trzymam śrubokręt i uderzam mlotkiemr w niego.


RE: Linka sprzęgła - rafi555 - 15-03-2017 21:45:06

młotkiem puknij się w głowę Smile tam jest gwint! nacinasz tuleje i wykręcasz


RE: Linka sprzęgła - Rometowiec14 - 15-03-2017 22:23:34

No i po robocie. Naciąłem sobie troche tą tulejke śrubokrętem żeby on tam wszedł. Próbuje wykręcać a tu nic. Jest tu też bardzo dużo mojej winy bo wcześniej też parę razy pouderzałem tym młotkiem i wtedy też gwinty się poprzesuwały. Mam już się przygotować na kupowanie kartera?


RE: Linka sprzęgła - rafi555 - 15-03-2017 22:30:42

Na kupno obu,nie nie wiedziałeś, że aluminium jest miękkie? Daj zdjęcie co tam popsułeś.


RE: Linka sprzęgła - kacperszkudlarek - 15-03-2017 22:50:03

Jak gwint poszedł, a tulejka wyszła, a kartery jeszcze są całe to, chodziarz spróbuj nagwintować to miejsce, a jeśli nic nie wyjdzie to nie wiem.


RE: Linka sprzęgła - M.c - 15-03-2017 22:51:17

Masz zawsze kilka możliwości
Zacznij od wyczyszczenia błota korozji itp szczotka drucianą i zastosuj WD40 pozostaw na chwile i powtórz czynność i wtedy spróbuj śrubokrętem powinna iść bo zazwyczaj te gwinty sa rozklekotane trochę
Jesli obcioles to równo z kraterem powinieneś naciąć z czoła tak aby śrubokręt płaski miał sie czego złapać

Jeśli nie da rady możesz naciąć jak pisał kolega z ryzykiem podpiłowania karteru
Kiedy pierwsza opcja nic nie wniosła można rozwiercic
Ja bym tak zrobił w związku z tym ze tulejka jest nawiercana będziesz miał piękne prowadzenie wiertła użyj początkowo dobrego wiertła 4 mm i lecisz następnie 5 mm uważaj tylko aby równo prowadzić następnie gwintownik 6 i gwintujesz
Ja tak rozwiercalem większość śrub w moim silniku wszystkie prawie poukrecalem

Nie spiesz sie tylko bo spierdzielisz sprawę
Powodzenia


RE: Linka sprzęgła - Odrestaurator - 15-03-2017 22:56:16

Rozwierć, nagwintuj na większy rozmiar, wkręć tulejkę obustronnie gwintowaną, coś jak naprawczy zestaw gwintu, najlepiej na klej i et voila.