Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017 (/showthread.php?tid=43151) |
Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017 - pawel21828 - 04-03-2017 17:01:20 Witam będę rozbierał silnik dezamet 017 w celu zmiany simeringu i uszczelek karterów ponieważ romet strasznie kopci i leje sie olej przez świece i przy łączeniu cylindra z wydechem . 1.Jakie są wymiary simeringu od strony sprzęgła ? 2.Które uszczelki wybrać do silnika najlepiej ze strony gmoto lub jackmotors 3.Jakie są najważniejsze zasady składania karterów/silnika 4.W jaki sposób wyjąć simering od strony sprzęgła ? RE: Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017 - Odrestaurator - 04-03-2017 17:18:17 1. 17 x 40 x 10 (7 też można zamiast 10) 2. Bierz jakie chcesz - mogą być papierowe, kryngielitowe itp. do papierowych warto zastosować maź uszczelniającą, hermetyk lub silikon. 3. Wszystko dokładnie wymyć, posprawdzać dokładnie luzy wszystkich części i wymiary, powyciągać syfy z gwintów.. składamy ciepło-zimno czyli jak zakładasz łożyska na wał to łożyska podgrzewać (odkryte łożyska oczywiście), a wał zamrażasz. Wtedy bez oporów nakładasz łożyska na wał (pamiętaj o podkładkach bo będzie lipa!) , a żeby założyć potem wał w kartery to kartery podgrzewasz a wał z mrozisz. 4. Wydłubać po prostu, możliwie nie uszkadzając gniazd. Simeringi zawsze zakładamy nowe. RE: Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017 - pawel21828 - 04-03-2017 17:21:12 Odp 2 pyt. Bardziej chodziło mi jakie to są (jakie oznaczenia ) , bo na stronach nie pisze do jakiś silników. A do kryngielitowych silikonu nie dawać ? Odp 3 pyt . Łożysk chyba nie będę zmieniał , a wał trzeba jakoś wyważać , czy po prostu założyć ? RE: Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017 - Odrestaurator - 05-03-2017 00:49:56 Łożsyka, simery, podkładki dystansujące, uszczelki - to się wymienia zawsze, żeby dwa razy nie rozbierać silnika. Koniecznie wymień łożyska. Wał jak masz używany to się regeneruje, nowy tego nie wymaga. Co do uszczelek - ja dla pewności dałbym nawet tym kryngielitowym trochę czegoś uszczelniającego. Po tylu latach powierzchnia styku karterów różnie wygląda. Oczywiście, tą powierzchnię też warto przelecieć drobnym papierkiem. |