Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Ogar 200 (/forumdisplay.php?fid=143)
+---- Wątek: Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni (/showthread.php?tid=40019)



Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni - wlodek14a - 05-05-2016 14:42:59

Witam. Poprosze o ocene cylindra oraz przerwy na zamkach pierscieni. Co prawda nie jest to za dobrze widoczne ale ta rysa ma około 0,1mm glebokosci.
Cylinder juz swoje lata ma. Był prawdobodobnie 2x szlifowany. Dokupilem do niego tłok i pierscienie. Tlok chyba udalo mi sie dobrac. Wchodzi lekko w cylider. Nie ma luzów na boki (nie mozna nic stuknać o cylider). Tylko zastanawiaja mnie te pierscienie. Troszeczke je podpilowalem bo na poczataku to wgl nie mialy przerwy.
Mam jeszcze jeden cylinder na 38mm i pytanie czy jest sens go czyscic papierem sciernym? Czy po takim zabiegu juz nie bedzie sie nadawal?






RE: Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni - charper - 05-05-2016 16:03:06

jeśli wchodziły te pierścienie to źle że piłowałeś. po drugie kupno czegokolwiek do przyrdzewiałego cylindra to kiepski pomysł. dużo dłużej byś się nacieszył i bylbys bardziej zadowolony jeśli oddałbyś ten cylinder do szlifu z nadwymiarowym tłokiem i pierścieniami.


RE: Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni - wlodek14a - 05-05-2016 18:04:17

a taka rysa dyskwalifikuje cylinder czy nie?


RE: Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni - olo09 - 05-05-2016 19:59:30

Nie dyskwalifikuje, za to ta rdza już tak. Pierścień nie powinien mieć przerwy żadnej, było dobrze.
Kup nowy tłok, jeden wymiar większy i zrób szlif, tak mało, a będziesz zadowolony Smile


RE: Ocena cylindra i przerwy na zamkach pierscieni - plusminus - 05-05-2016 20:13:42

Obydwa cylindry do szlifu. Inaczej chodzić to nie będzie dobrze. Pierwszy cylinder był przytarty a nowy tłok nie poprawi nic.