Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Cewka butelkowa - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Cewka butelkowa (/showthread.php?tid=39823)



Cewka butelkowa - Szymek2511 - 17-04-2016 16:11:14

Witam. Zamontowałem w sowim Ogarze 205 zapłon od Charta. Po wyregulowaniu i ustawieniu odpaliłem. Na wolnych obrotach pracuje ładnie ale ma problem z wkręcaniem. Dodam że założyłem nowy moduł zapłonowy. Czy może być temu winna cewka butelkowa? Jeśli tak to jaką najlepiej kupić? Pozdrawiam.


RE: Cewka butelkowa - darek23 - 17-04-2016 20:12:21

Pewnie moze cos do tego miec. Wszystko dobrze poskladales i ustawiles zaplon idealnie? Moze swieca niedomaga juz, albo ten nowy modul jest uszkodzony. Ewentualnie gaznik do czyszczenia. Co do cewki mozesz kupic nawet od chinskiego skuterka i w sumie to chyba dobre rozwiazanie.


RE: Cewka butelkowa - Szymek2511 - 19-04-2016 16:04:47

Wymieniłem cewkę. Założyłem od Simsona S51 elektronika 12V. No i niestety. Problem występuje nadal z tym, że na zimnym jest całkowicie okej. Jak się rozgrzeje to wtedy zaczyna się nierówna praca na obrotach wyższych niż jałowy. Czyżby ten nowy moduł był wadliwy?


RE: Cewka butelkowa - uki - 20-04-2016 07:19:50

Możliwe, że to wina modułu. Pokombinuj najpierw z świecami .


RE: Cewka butelkowa - rpd - 20-04-2016 13:39:05

Te nowe moduły są wadliwe niestety.... Obstawiam, że to jego wina, ale najpierw upewnij się, że masz dobrze wszystko wyregulowane


RE: Cewka butelkowa - darek23 - 21-04-2016 09:54:13

Nieodpowiednia cieplota swiecy? W jakim punkcie masz zaplon(ile przed gmp)? Swiece powinienes dac jak do charta, zaplon powinien byc ustawiony jak dla 023(nie pamietam w tej chwili ile ale latwo znalezc). Jak wyglada swieca po odpaleniu? Jest jasnobrazowa, czy moze okopcona i mokra? Nie wiem czemu ale mi sie wydaje ze to moze byc kwestia gaznika. Mialem tak w charcie, jak zimny to cacy, a po 15 minutach musialem dawac ssanie bo gaznik kiepski i go dusilo, mulilo i ciezko mial na obroty wejsc. Przytkaj wlot powietrza w gazniku i sprawdz czy to cos zmieni. U mnie dostawal za duzo powietrza i byla lipa. Modul sam w sobie jakby byl uszkodzony to bys mial te same objawy czy zimny czy cieply.


RE: Cewka butelkowa - charper - 21-04-2016 12:11:34

po oddaleniu świeca będzie miała taki sam kolor jak przed założeniem. zeby się wypalila to trzeba się przejechac


RE: Cewka butelkowa - darek23 - 21-04-2016 14:16:07

Spoko loko, napisal ze na wolnych obrotach chodzi jak jest cieply, to wystarczy do diagnozy. Wystarczy zostawic na pare minut na wolnych, az swieca nabierze odpowiedniej temperatury i wtedy sprawdzic. Poza tym nawet bez jezdzenia bedzie widac jak wyglada sprawa, okopcona i mokra - zla mieszanka, za duzo paliwa w stosunku do powietrza, spalanie niecalkowite(tak jest najczesciej).


RE: Cewka butelkowa - Szymek2511 - 21-04-2016 18:08:31

Okej. Sprawdzę co i jak jeszcze. Ale na platynkowym zapłonie było wszystko w normie. Ale jeszcze sprawdzę ten gaźnik i ze świecami pokombinuję. Wink


RE: Cewka butelkowa - Szymek2511 - 22-04-2016 18:21:59

Sprawdziłem to co kazaliście i niestety nic z tego. Teraz w ogóle nie ma prawie iskry.. pojawia się tylko na chwilę przy mocniejszym kopnięciu. Nie chce zapalić.


RE: Cewka butelkowa - krystian276 - 23-04-2016 12:05:03

Skoro po rozgrzaniu miał problemy, to może to wina wadliwego impulsatora?


RE: Cewka butelkowa - darek23 - 24-04-2016 11:21:26

Robiles pomiary cewek w zaplonie? Sprawdz zasilajaca i impulsator. Bedziesz mial pewnosc ze przynajniej zaplon ok. Podejrzewam ze cewka zasilajaca juz pewnie sie nie nadaje. Masz jakis drugi modul na podmianke?


RE: Cewka butelkowa - JGNZM - 24-04-2016 18:18:24

Znawcy everywhere... Impulsator, to na pewno on, typowe dla niego problemy. Weź miernik uniwersalny, ustaw na "Ω" i parametr "20". Jeden przewód z miernika do białego kabla w wpince od silnika, a drugi przewód do masy. Prawidłowa rezystancja powinna wynosić około 28Ω. I sprawdź te druty miedziane co idą od podstawy zapłonu do cewki zapłonowej czy przypadkiem nie są uszkodzone.