Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Komar 2350 , silnik s38 - problem - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Komar 2350 , silnik s38 - problem (/showthread.php?tid=39646)



Komar 2350 , silnik s38 - problem - kuba255 - 31-03-2016 21:14:51

Ustawiałem zapłon w komarze i chodzi całkiem nieźle . Wkręca się na obroty ale z lekkim zaduszeniem i największy problem to jest to, że na max. obrotach troszkę się dławi i przez 3 sekundy wejdzie na najwyższe obroty i potem znów się dławi. Przy czym teraz grzebać żeby chodził naprawdę dobrze?


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - rafi555 - 31-03-2016 21:22:43

a jaki masz gaźnik


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - KOq - 31-03-2016 22:00:30

Na początek wyreguluj i przeczyść gaźnik i zobacz czy dostaje wystarczająco paliwa. sprawdź kranik, może masz filtr paliwa na rurce do gaźnika, często blokuje przepływ benzyny (szczególnie tani).
U mnie często powodem duszenia była zakopcona świeca, wyczyść ją szczotką.


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - kuba255 - 01-04-2016 19:42:51

Ok, komar chodzi po ustawieniu gaźnika (gaźnik oryginalny) . Ale teraz zaczął strasznie kopcić . Dlaczego???
Ale dodam że wlałem dziś oleju do skrzynii i trochę przesadziłem . Czy to może być to??????


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - Quake96 - 01-04-2016 20:04:06

Wcześniej odpalałeś bez oleju w skrzyni? Pewnie simmering do wymiany.


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - kuba255 - 01-04-2016 23:40:52

Olej w skrzynii miałem dopiero wtedy gdy był po remoncie kapitalnym.(to już jest drugi rok)


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - rafi555 - 02-04-2016 00:07:47

to może być wszystko a najprawdopodobniej dawka oleju w paliwie


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - Rafku - 02-04-2016 00:11:58

(01-04-2016 20:04:06)Quake96 napisał(a):  Wcześniej odpalałeś bez oleju w skrzyni? Pewnie simmering do wymiany.


Czemu? Skoro uszczelniacz od strony zapłonu pracuje bez oleju i nie złego się z nim nie dzieje, ten od strony sprzęgła jest jakiś inny?


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - Quake96 - 02-04-2016 02:13:46

Chodziło mi raczej o to, że zaczął mu teraz kopcić po nalaniu oleju do skrzyni tak jakby simmering puczczał olej ze skrzyni do komory korbowej. Tak samo, jeśli nie ma oleju w skrzyni a owy simmering jest padnięty to będzie też problem z obrotami (wiem, przerabiałem to w jednym ogarze znajomego).


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - kuba255 - 02-04-2016 23:16:52

No i powiem że komar nie chodzi dobrze , pomimo tego że pracuje nawet dobrze na wolnych obrotach,ale z wkręcaniem jest trochę gorzej . Na 1b zbiera się no no nawet , ale na 2b to na ulicy szedł równo ,ani nie szedł dobrze , ani nie gasł... Więc co dalej...???

a podstawę iskrownika zmieniałem i powiem jeszcze że miała za małe te podłużne dziury , więc musiałem je powiększyć (wierciłem i szlifowałem ) . Nie wiem czy ten zapłon jest dobrze ustawiony. Ale przyznam szczerze że nie umiem tego robić , więc robię tak że po troszku sobie przesuwam zapłon tak długo aż zapali. Więc jak ktoś mógłby wytłumaczyć naprawdę po ludzku.


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - KOq - 02-04-2016 23:22:11

Kompresja jest dobra? Sprawdź pierścienie i ogólny stan cylindra.


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - kuba255 - 03-04-2016 18:24:36

kompresja jest dobra bo w pewnym momencie ciężko się przekręca magnetem i słychać że ciągnie
ogólnie to silnik jest bez zarzutu.


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - KOq - 04-04-2016 00:35:48

Sprawdź czy nie masz ściętego klina na wale.

Ustawienie zapłonu. Na początek odstęp na platynkach - w tym wypadku powinien wynosić ok. 0,3 mm. Ustawia się go po odkręceniu śrubki trzymającej podstawę przerywacza. Oczywiście styki platynek muszą być wyczyszczone cienkim pilnikiem (ziarenka z papieru ściernego mogą się powbijać w styki).

Następnie ustawiamy zapłon - przydatna jest albo krótka suwmiarka, albo prosty pręt, na którym zaznaczamy dwa miejsca - GMP, oraz drugie, X mm powyżej (X - wartość indywidualna dla każdego silnika, przy której ma być początek otwarcia przerywacza, w tym wypadku 3 mm).
Następnie wykręcamy świecę i wkładamy albo przygotowany pręt, albo głębokościomierz suwmiarki. Obserwujemy, w jakim momencie zaczyna otwierać się przerywacz. Dla silnika S38 powinno to nastąpić ok. 3 mm przed GMP. Jeśli jest inaczej, należy poluzować 3 śruby trzymające iskrownik i go przekręcić, po czym znowu sprawdzic punkt zapłonu. Należy powtarzać te czynności aż do uzyskania zamierzonego efektu.
Na koniec jeszcze raz sprawdzamy przerwę na platynkach, ewentualnie ją korygujemy, zakręcamy pokrywę i
gotowe.

DANE REGULACYJNE
Przerwa na świecy - 0,4-0,7mm
Przerwa na przerywaczu - 0,4mm
Wyprzedzenie zapłonu - 2,7-3mm
Mieszanka - 1:30


RE: Komar 2350 , silnik s38 - problem - kuba255 - 05-04-2016 21:34:11

ok , dzięki wielkie , komar wkręca się całkiem nieźle ,ale musze jeszcze poprawić ten zapłon tak jak było kiedyś , teraz to milimetrowa sprawa, dzięki!