Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Hamowanie silnikiem - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Pony (/forumdisplay.php?fid=135)
+---- Wątek: Hamowanie silnikiem (/showthread.php?tid=3874)



Hamowanie silnikiem - Kastomajzer - 18-03-2012 14:16:44

Witam,mieszkam na terenie górzystym i jest u mnie dużo dróg pod górkę,prawie nie ma prostej drogi.I jak jadę z góry to mogę dodać gazu a potem hamować silnikiem? Jak się hamuje silnikiem to przepustnica jest zamknięta i niem ma smarowania.


RE: Hamowanie silnikiem - Tomasso94 - 18-03-2012 14:34:46

Silnikiem dwusuwowym nie wolno hamować.


RE: Hamowanie silnikiem - Romecio - 18-03-2012 14:37:45

Ja raz tak zrobiłem ;/ Ale raczej nic mu sie nie stało xD


RE: Hamowanie silnikiem - pijak_pospoilty - 18-03-2012 14:55:12

silnikiem to za duzo nie wychamujesz i troche go szkoda lepiej uzyć chamulca ;P


RE: Hamowanie silnikiem - Simon - 18-03-2012 16:24:28

Jeżeli całkowicie puścisz gaz zatrzesz silnik. JA mam tak obroty podkręcone że gdy puszcze gaz Romet łapie jeszcze benzyne ale nawet taki sposób nie jest za dobry


RE: Hamowanie silnikiem - Barto5050 - 18-03-2012 17:44:41

Lepiej włącz na luz i chamulcem ;P


RE: Hamowanie silnikiem - zbydrze - 18-03-2012 19:37:45

Nie wolno jechać na luzie, bo może się wbić bieg sam i bedzie po skrzyni. W instrukcji od Rometa napisano, że przy jeździe z górki nie wolno całkowicie zamykać przepustnicy.

Najlepsza technika to: jazda z nieco otwartym gazem i kiedy silnik sie zbyt rozpędza, wtedy lekko hamujemy.


RE: Hamowanie silnikiem - Komardriver - 19-03-2012 23:28:23

Nie powinieneś hamować silnikiem, bo może go to uszkodzić, ponieważ zamykając przepustnicę (puszczając gaz) pozbawiasz silnik nie tylko paliwa, ale i smarowanie, co nie jest zbytni wskazane, bo ty narzucasz mu wyższe obroty, ale przepustnicę masz na dolnym położeniu, przez do do cylindra dostarczana jest mieszanka paliwowo-olejowa przeznaczona do obrotów znacznie niższych niż te które ty mu narzucasz. Hamowanie silnikiem jest wręcz wskazane w silnikach czterosuwowych, gdzie smarowanie jest zawsze, ale w dwusuwach nie polecam tego robić.