Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Giełda (/forumdisplay.php?fid=35)
+--- Dział: Czy warto kupić? Wycena, Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=98)
+--- Wątek: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 (/showthread.php?tid=37842)



Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - LiSiC - 16-11-2015 23:57:19

Witam,
Zastanawiam się nad budową Rometa 50-TS-1 i zastanawiam się co z kierownicą, bo przecież mu nie dam kierownicy od zwykłego Komara.
Ile może być warta kierownica z Komara Sporta/50-TS-1?
Jeśli sporo to czy można dostać gdzieś jakiś tami zamiennik(w końcu to tylko rurka wygięta w dwóch miejscach i z dwoma przefrezowaniami na obejmy) lub czy można to jakąś chałupniczą metodą wykonać? Ewentualnie, czy opłaca się prostować kierownicę z Kadeta/Motorynki, a potem ją wygiąć w odpowiednich miejscach?

Kombinuję bo nie żyję w luksusie, a jednym z nielicznych antydepresantów są motorowery i rowery przy których mogę pomajstrować.

To jak, pomożecie?


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - joozek - 17-11-2015 00:09:43

Oczywiście, że można.
Prostowanie starej kierownicy to nie najlepszy pomysł, choć po podgrzaniu i taką też można. Najlepsza czarna rura fi 22. Długość ok 60 cm. Tak jak piszesz, to tylko 2 zagięcia. Trzeba nabić ją porządnie piaskiem/żwirem i zabezpieczyć, np korkiem drewnianym. Miejsca zagięć nagrzewasz palnikiem, kierę w imadło i zaginasz. Możesz przedłużyć sobie ramię, dodatkową, o większym fi rurą. Oczywiście wcześniej sobie poćwicz, tak abyś nie narobił karbów na załamaniach Smile
Bardziej profesjonalną metodą jest giętarka, większość spawaczy, hydraulików taką mieć powinno pod fi 22 - typowa.


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - Kanilox - 17-11-2015 00:24:47

Sam miałem jakiś czas temu taką kierownice za 70zł i według mnie tyle jest takie coś warte, ja bym na twoim miejscu poszukał, możne nie znajdzie się od razu ale też przecież nie musisz jej mieć na już.


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - LiSiC - 17-11-2015 09:56:44

70zł? Nie rozumiem tego rynku, zwykłą kierownicę z kadeta kupiłem za 5zł...

Akurat do gientarki mam dostęp u kumpla, nie znam się na niej za bardzo, ale myślałem tak: skoro można na tym giąć to może i wyprostować pójdzie.

A co z tymi przefrezowaniami/nacięcia pod obejmy? Można je zrobić np przecinakiem, czy coś w tym rodzaju?


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - nie_mientki - 17-11-2015 12:40:05

(17-11-2015 09:56:44)LiSiC napisał(a):  70zł? Nie rozumiem tego rynku, zwykłą kierownicę z kadeta kupiłem za 5zł...

Popyt spory, podaż mała. Gdyby Chińczycy robili kopie kierownicy Komar Sport/TS1 to używki kosztowałyby max połowę obecnej ceny rynkowej.


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - Błażej - 17-11-2015 14:18:14

Ale nie robią i ja cenie takie rzeczy. Mają swoją wartość a nie każdy leszcz może je mieć. Kiedyś na allegro jak był popyt kiery do sport chodziły po 180-210 zł. Teraz będzie podobnie bo każdy buduje sporty i ich kopie.
Taka moda. Był bum na charty to części drogie były a no silnik 2 tysiące kosztował. Nie ma bum części tanie i zapotrzebowanie mniejsze.


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - LiSiC - 17-11-2015 16:34:29

"Pieniądze szczęścia nie dają" syf nie przysłowie w takim razie.
Szkoda, w takim razie chyba będę sobie musiał odpuścić. Jeśli inne części też takie drogie to nic nie złożę...
Dzięki wszystkim, temat do śmietnika.


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - Kanilox - 18-11-2015 03:24:20

(17-11-2015 16:34:29)LiSiC napisał(a):  "Pieniądze szczęścia nie dają" syf nie przysłowie w takim razie.
Szkoda, w takim razie chyba będę sobie musiał odpuścić. Jeśli inne części też takie drogie to nic nie złożę...
Dzięki wszystkim, temat do śmietnika.
Haha, dobry jesteś.
Myślałeś że zrobisz replikę TS-1 za 50zł?


RE: Kierownica ZZR Komar Sport/Romet 50-TS-1 - LiSiC - 18-11-2015 18:06:49

Wiem, wiem... kumpel miał ramę za 5zł do sprzedania, ja nie brałem to ją pociął. Po za tym została mi kupa części po Ogarze 205, a niektóre pasują przecież.
Wiadomo żaden by to był ideał, ale teraz to i tak bez znaczenia, mam o wiele większe zmartwienie.
Po raz kolejny muszę rezygnować z hobby na rzeczy "ważniejsze"

Dobra, serio temat do zamknięcia.