![]() |
Maras-Tech SMX-XX - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Nasze Romety (/forumdisplay.php?fid=14) +--- Wątek: Maras-Tech SMX-XX (/showthread.php?tid=37358) |
Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 10-10-2015 17:50:10 Witam wszystkich forumowiczów i zarazem pragnę zaprezentować wymysł chorej myśli technicznej konstruktora Maras-Techu (czytaj mnie ![]() Zaznaczam że projekt jest (wciąż, od x lat) w fazie budowy. Jeśli są tu bojówkarze PRL'u rodem z radia "z twarzą" lub krajów bliskiego wschodu, byłego związku radzieckiego itp niech opuszczą ten temat dla obopólnego dobra i pokoju na świecie ![]() Lekki zarys historyczny Rocznik 89 na ori częściach, kupiony łohoho dawno temu jako środek dojazdu do pracy. Nie obyło se bez "tjunikuf" (jakbym to dziś po tylu latach powiedział) typu wydech górą, wywalanie błotników, łopata do śniegu marki Tiger/Tornado itp... Jeździł do czasu aż mu się odechciało. Pewnego dnia pod sklepem zgasiłem i już nie odpaliłem, powodem był mały kawałek drutu zwany zabezpieczeniem sworznia który poszedł na wycieczkę pomiędzy tłokiem a gładzią... No cóż w domu zbiłem cylinder, zrobiłem kape, ale jakoś nie bardzo mu się chciało kręcić. Okazyjnie trafiłem (na znanym portalu z wszelakiej maści padłem i chińszczyzną) na silnik M541 we wsi obok. Okazało się że kuzyn kumpla sprzedaję za psie pieniądze można by rzec. I tak się zaczęło... Kilka różnych wizjii Od tego samego kumpla kupiłem elementy karoserii z S51, jak i zawieszenie z SR + koło z ETZ. Później wydech trafił na górę za sprawą przerobionego kolanka z SR, dostał bak z ETZ150, przedni błotnik Polisport i takie tam różne bzdety. Trochę paliwa się przepaliło kiedy to dostał nowy lakier na ramę (a'la KTM Orange), a w późniejszym czasie czarny na blachy. I tak oto mamy rok 2011, prze kolejne 4 lata moto wygląda mniej więcej tak : No dobra może nie tak tragicznie stoi na kołach w ciemnym kącie pochłaniając niezliczone ilości kurzy, pyłu. Reaktywacja W między czasie kupuje części (jak np LFK który przeleżał w pudełku dobre 2 lata), uczę się programowania w jednym celu... by stworzyć TO Dobre na oglądali to tera czytać dalej ![]() Były z nim problemy techniczne a mianowicie te które miałem pochodziły z skuterów gdzie przy montażu i powieszeniu silnika praktycznie nie było mowy o jakimkolwiek zakresie pracy (potocznie tapczan) moto mocno skakało nawet przy kopaniu w starter. W końcu kupiłem amortyzator z Gilery RCR (Sendy i inne miały ponoć ten sam). Na pierwszy rzut oka widać (i czuć) że to całkiem inna liga, sama różnica w grubości pręta to 5mm. Niestety okazał się dość gruby by zmieścić go pomiędzy wspornikami siedzenia, tak więc owe wsporniki zostały odcięte od osi wahacza, rozgięte i ponownie przyspawane na samym jej końcu. W między czasie zaplotłem koło na rafce z MZ 2.15" (odpowiedź na samo narzucające się pytanie "czemu nie dałem całego koła?" nieco później ![]() ![]() Stwierdziłem że trzeba gdzieś upchnąć akumulator i inne elektro-szmelce tak więc schowek został rozcięty po obwodzie, wycięty otwór na amortyzator oraz zastrzał. Wszelakie zbędne otwory zostały zaspawane, zakitowane i pokryte podkładem na który kiedyś przyjdzie okleina. Siedzenie to mój autorski motyw (pokrowiec jeszcze nie docięty i naciągnięty ![]() Hmm wypadałoby zrobić coś by nie mieć nadmiernie ogrzewanych nogawek ![]() ![]() Na tył wpadła mała oponka więc można było spokojnie przetaczać moto, bez obawy o felgę. W czasie oczekiwań na jedną z bardziej wyczekiwanych dostaw części zabrałem się za elektrykę. Dawcą kabli był Golf 2 ![]() ![]() ![]() Dotarły wyczekiwane części od pewnego znajomego ![]() Wstępna przymiarka na szybko I teraz odpowiedź na pytanie odnośnie zaplatania koła. Otóż MZ ma bęben 160mm który jest dość duży i kolidował by z zaciskiem. Moto trafiło na "taboret serwisowo-operacyjny" ![]() Kolejna porcja części dotarła a w niej tarcza 320mm (ptak wi z czego), tulejki i ośki. Okazyjnie nabyłem również przód z S51 (moje lagi mają lata świetności dawno temu) dodatkowy plus mniej materiału na dystans ![]() No i to by było tyle (na tą chwilę) Jeszcze taki mały smaczek ![]() edit// Zapomniałem dodać że dla zainteresowanych wiele starszych zdjęć na BP i aktualnych na mojej stronie ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - Rometowiec89 - 10-10-2015 19:45:25 Bardzo ciekawy projekt RE: Maras-Tech SMX-XX - Quake96 - 10-10-2015 19:46:26 Przyznam, że projekt mega ambitny i konkretny. Co prawda ciężko ten twór nazwać już Rometem (bo z Rometa to została chyba tylko rama i to też poprzerabiana), ale jak na "SAM'a" to zapowiada się bardzo ciekawie. RE: Maras-Tech SMX-XX - axelbenq - 10-10-2015 19:51:13 Kojarzę Cię z pewnego forum ![]() ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 10-10-2015 23:27:51 Cytat:Co prawda ciężko ten twór nazwać już Rometem Dlatego nie przewiduje już żadnego oznaczenia "Romet" prócz tego wpisanego w papiery ![]() ![]() Cytat:Fajnie że to jeszcze żyje, i coś z tym działasz. No coś się tam dłubie. Cytat: Powodzenia i wytrwałości Dzięki, wytrwałości to mało kto ma tyle co ja ![]() Jestem na etapie modyfikacji pokryw schowka co by zakryły lukę pomiędzy błotnikiem a schowkiem ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 15-10-2015 23:57:17 Trochę choróbsko puściło więc można coś dziubać ![]() Rura... ...rura+laga... ...rura+laga+ukośnica= To co wyżej + płaskowniki i spawara (muszę lekkie modyfikacje jeszcze wprowadzić) I dzisiejsze nabytki (nie to nie cegły ![]() I se schnie Z racji że musiałem prze polerować szybkę w goglach do kątówki całkowicie dla jaj przeleciałem tą samą szmatką rafkę i stwierdzam będzie "moc" ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - JGNZM - 16-10-2015 00:40:10 Kurde, super projekt. Z początku to był typowy wieś tuning ale teraz!! Jeszcze tylko skomponować to fajnie kolorami i będzie kosa. Coś z silnikiem będzie robione? Fajnie wygląda twoja robota i widzę że dużo rzeczy wykonujesz samodzielnie ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 16-10-2015 01:51:05 Kolorystycznie będzie +/- jak jest ![]() Cytat:widzę że dużo rzeczy wykonujesz samodzielnie Niektórych rzeczy nie da się kupić to raz, a dwa niektórych się nie opłaca kupować ![]() ![]() Co do silnika nie wiem jeszcze poza wymianą tłoka który kisi się w szafce od hmm 2-3 lat ![]() ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - Pompuś - 16-10-2015 14:54:43 kozak, naprawdę porządne spasowanie i wszystko w miarę do siebie pasuje w porównaniu do innych tjunerów z tego forum. estetyka leży ogólnie, ale pewnie to też ogarniesz ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 16-10-2015 23:47:18 Bez opisu chyba pokumata OCB Druga warstwa schnie jutro jeszcze z dwie + poprawić rogi Zapas jest xD I trochę naświniło się z tej pianki :/ Cytat:estetyka leży ogólnie, ale pewnie to też ogarniesz To fakt kilka mocowań jest tymczasowo (np dwie blaszki do regipsów co trzymają aku), ale nie od razu Kraków zbudowano ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - Marwerick - 16-10-2015 23:52:12 zostało chociaż coś z tego rometa ? RE: Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 17-10-2015 00:06:41 Hmm -modzona rama -bębenek vel zwalniacz z tyłu -jeszcze zębatka ![]() -modzony bagażnik -lampka tył ...... modzona Mało tego xD Jak ktoś ma jakiekolwiek obiekcje odnośnie istnienia tego tematu w tym dziale to wnioskuje o przeniesienie ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - maly - 17-10-2015 00:15:54 Podoba mi się ten projekt ! Jak najbardziej śledzę ![]() RE: Maras-Tech SMX-XX - KrisPL - 18-10-2015 00:03:07 Mam pytanie. Z czego w końcu masz przednie koło i jak zamontujesz do niego tarcze? Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka RE: Maras-Tech SMX-XX - maras52 - 18-10-2015 00:25:37 Było z ETZ 250 18X1.6 (? nie chce mi się lecieć sprawdzić bo akurat dziś wyniosłem stare graty do stodoły) , jest z S51 16", tył to rafka z ETZ 16X2.15" zapleciona na bęben z Rometa ![]() Tarcza przeca jest zamontowana na trytytki dodam jeszcze z "pińcet" i będzie gitara ![]() ![]() ![]() BTW Zamontowałem te wypełnienia i "przyjdzie kit, będzie git" ![]() ![]() |