Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem (/showthread.php?tid=36501)



[Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Qnieteq - 06-08-2015 23:08:46

Witam, robiłem mały remont w ogarze, m.in. wymieniłem tłok, pierścienie, wszystko ładnie wyczyściłem. Pierwsza próbna trasa, w miarę ok. Z popychu załapał. Raz nie mogłem go odpalić, ale przedmuchanie wężyka pomogło (czyli brudny układ paliwowy), wróciłem wyczyściłem bak, kupiłem nowy filtr powietrza. W międzyczasie przedmuchałem filtr powietrza sprężarką. Puszkę filtra zakleiłem gorącym klejem i owinąłem taśmą (i tak mam w planach stożek) a jak nie to i tak bez problemu można odkleić Tongue Kolejnym problemem było sprzęgło, które cały czas ciągnęło. Śrubka od regulacji się skończyła, dorobiłem nową i wydaje mi się ,że sprzęgło jest już OK. Ładnie odpalił (oczywiście z popychu) chwilę pojeździłem i odstawiłem do garażu. Po 30 minutach chciałem jeszcze raz odpalić i nie chciał :/ Więc moje pytanie do was to: Dlaczego pomimo remontu, czystego układu paliwowego itp. cały czas ma problemy z odpalaniem? Dlaczego nigdy nie chce odpalić z kopniaka? (nie, nie ślizga się ani nic)


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Hunolt - 06-08-2015 23:32:22

U mnie problemy z odpalaniem się skończyły, odkąd wywaliłem kondensator do puszki narzędziowej. Odpala od kopa nawet jak jest ciepły. Jedynie po dłuższym postoju muszę porządnie gaźnik przelać i tak ze trzy razy kopnąć.


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Qnieteq - 06-08-2015 23:34:40

Odłączyć kondensator? Tak zupełnie? To za co on jest odpowiedzialny?


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Hunolt - 06-08-2015 23:48:21

(06-08-2015 23:34:40)Qnieteq napisał(a):  Odłączyć kondensator? Tak zupełnie? To za co on jest odpowiedzialny?
Nie, nie odłączyć (bez niego nie odpalisz w ogóle). Fabrycznie jest on montowany pod klapką gdzie są platynki, i bardzo się tam przegrzewa czego kondensator "nie lubi", można przedłużyć przewód i umieścić kondensator np. w puszcze narzędziowej (ważne żeby miał styk z masą - np. zrobić mu obejmę z blachy aluminiowej i przykręcić to całe do śruby mocującej puszkę a przewód do kabelka który wychodzi z kondensatora).


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Qnieteq - 07-08-2015 00:31:35

Oprócz tego ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Jaka powinna być przerwa na świecy?


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Hunolt - 07-08-2015 08:04:28

Przerwa na świecy powinna być 0,4 mm.
Rozumiem, że takie rzeczy masz sprawdzone:
- ustawienie zapłonu
- skład mieszanki (jaki kolor ma elektroda świecy?)

Spróbuj też podmienić świecę, cewkę, kondensator - czasem niby są dobre a nie są. :-)


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Qnieteq - 07-08-2015 10:19:17

Za chwilę upewnie się jeszcze co do świecy i zapłonu. Mieszanka 1:25 bo dotarcie. Jeśli to nie pomoże kupię cewkę i kondensator. Ostatnio świeca była czarna :/ Ze świecą to mam taki problem ,że chodzi od kilku lat na jednej jakiejś starej świecy (próbowałem iskre f80 i f100)


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Hunolt - 07-08-2015 11:00:48

Czarna świeca - za bogata mieszanka. Zaolejona czy tylko czarna? Jaki olej lejesz do mieszanki?

Zapłon to podstawa. Sprawdź go dokładnie i dopiero dalej można kombinować.


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - Qnieteq - 07-08-2015 11:07:44

Wcześniej był olej sthila, teraz z braku laku wlałem mixola ,ale nie sprawdzałem jaka jest świeca (na mixolu). Jak zubożyć mieszankę? Iglica na jaki rowek?

Edit: Przerwa na świecy prawidłowa. Po paru kopach czarna i mokra :/

Edit 2: Przerwa na platynkach 0,40 taka jak na świecy (chyba zapłon to dla mnie czarna magia). Iskrzy na platynkach


RE: [Ogar 200] Problemy z odpalaniem - bartosz1907 - 07-08-2015 13:25:54

spróbuj zmienić "technikę odpalania" :-) Na zimnym silniku bez gazu , na nagrzanym full gaz. Jak regulacje są ok to powinno pomóc szczególnie przy mocno nagrzanym silniku 223 jawki.