Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie (/showthread.php?tid=36495)



KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie - Hunolt - 06-08-2015 12:37:19

Mam pytanie, jak powinien być prawidłowo ustawiony "zespół wałka z dźwignia" czyli ten element na który zakłada się palec wysprzęglający a z drugiej strony doczepiona jest linka sprzęgła.
"Ustawiony" czyli: czy przy maksymalnym położeniu "w prawo / na zewnątrz silnika", dźwignia do której jest przyczepiona linka sprzęgła ma być ułożona m/w równolegle do krawędzi kapy, czy ma bardziej wychodzić "na zewnątrz silnika). Ciężko to opisać :-)
Pytam bo musiałem wyjąć ten wałek żeby wymienić oring uszczelniający który jest w kapie (lał się olej), i nie pamiętam na jakim ząbku wałka był założony palec i jak to było ustawione, założyłem na oko i efekt jest taki że coś nie bardzo działa sprzęgło. Moto na wolnych obrotach trochę się jakby dusi, ciężko wrzucić jedynkę, dwójka wchodzi ze zgrzytem, a na "luzie" słychać jakby stukanie czy coś w tym stylu. Przedtem silniczek i sprzęgło chodziło id elanie i cichutko. Regulowanie śruba praktycznie nic nie daje. Podejrzewam ze źle jest ustawiony wałek wglądem palca.


RE: KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie - Hunolt - 06-08-2015 23:11:17

Coś tam, pokopałem, poskładałem jak umiałem, moto jedzie, sprzęgła bardzo nie słychać. Zrobione na zasadzie "sam nie wiem jak to zrobiłem". Niby wszystko gra ale jaka jest zasada tego montażu i regulacji to nie wiem. Jak przesunę uchwyt linki na zewnątrz tak jak mi się wydaje że powinno być (od silnika) i śrubę od linki sprzęgła wkręcę na maksa, założę linkę do tego uchwytu to nie zamknę kapy... jak trochę cofnę uchwyt bliżej silnika, to znowu linka jest za luźna, i nie da się wyregulować śrubą odpowiedniego luzu na klamce. Obecnie klamka po wciśnięciu na maxa dotyka manetki. Diabli wiedzą jak to ustawić. Niby jest w miarę ok.
W trakcie tych moich kombinacji zauważyłem, że po wciśnięciu klamki sprzęgła na maksa (na wolnych obrotach) zaczynało być słychać sprzęgło? i moto zaczynał się dusić i gasł. Jakby coś tarło, blokowało. Podkręciłem trochę wolne obroty i moto nie gaśnie, sprzęgła? też mniej słychać.
Na biegu Komar jedzie trochę ponad 20 km/h, potem juz tylko wyje i nie przyspiesza, po wrzuceniu 2 biegu jest jakby słaby i potrzebujące chwili aby się rozkulać, max osiaga 40-45 km/h. Wydaje mi się, że wcześniej przynajmniej na 2 był żwawszy i 50 leciał. Coś tu dalej jest nie tak.


RE: KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie - daro2014 - 06-08-2015 23:35:39

Witaj. Większość ma problem z linkami. Są robione masowo, nie są takie jak oryginalne. Są zbyt długie, lub za krótkie i nie da się tego wyregulowac. Trzeba coś podkładać itp. Co do prędkości to mój komar leci tak z 55 na dotartym silniku. Może masz mniejszą zebatke z przodu i idzie w moc, nie w prędkość. Może być cylinder już zajechany. Zobacz i daj do szlifu, albo kup nowy Smile


RE: KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie - Hunolt - 06-08-2015 23:42:22

Cześć. Problem w tym, że linki nie zmieniałem.
Dlaczego się dusił na wolnych obrotach po wciśnięciu sprzęgła?


RE: KOMAR 2351 - zespół wałka z dzwignią - pytanie - daro2014 - 07-08-2015 11:01:27

Być może coś się tarlo