Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Wał korbowy W drynie - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Trudne sprawy (/forumdisplay.php?fid=206)
+--- Wątek: Wał korbowy W drynie (/showthread.php?tid=35503)

Strony: 1 2


Wał korbowy W drynie - Amator023 - 16-06-2015 19:20:31

Co o tym sądzicie

Wysłane z mojego LG-D280 przy użyciu Tapatalka


RE: Wał korbowy W drynie - Petronas - 16-06-2015 20:24:18

Ilu korbowy? Smile


RE: Wał korbowy W drynie - Amator023 - 16-06-2015 20:36:03

A ile polecasz bo kumpel ma projekt i chce kupić tylko się zastanawia ile tych korb

Wysłane z mojego LG-D280 przy użyciu Tapatalka


RE: Wał korbowy W drynie - Petronas - 16-06-2015 20:55:18

2 starczą

Żeby zleciał z dryny :F


RE: Wał korbowy W drynie - Amator023 - 16-06-2015 20:55:52

Okej

Wysłane z mojego LG-D280 przy użyciu Tapatalka


RE: Wał korbowy W drynie - TheNight - 16-06-2015 21:05:49

Emmm>??? O czym sądzić?


RE: Wał korbowy W drynie - Supryk - 16-06-2015 21:13:57

jeblem
teraz leze, moze ktos mnie podniesc?


RE: Wał korbowy W drynie - ArcziManYea - 16-06-2015 21:21:33

Wał korbowy w drynie? Odpowiedź jest oczywista: Tak


RE: Wał korbowy W drynie - ananas - 16-06-2015 22:04:22

Wał korbowy (wał wykorbiony) - element mechanizmu korbowego. Jest podstawowym elementem silnika tłokowego i wielu innych maszyn. Wał korbowy składa się z czopów głównych, czopów korbowych które obciążone są jak w typowym wale i ramienia wykorbienia wału, które podlegają bardziej złożonym obciążeniom. Wał korbowy jest drążony, wewnątrz pod ciśnieniem jest tłoczony olej silnikowy smarujący panewki stopy korbowodu oraz czopy główne wału. Wyjątkiem jest wał korbowy silnika dwusuwowego smarowanego mieszankowo, który jest dzielony celem montażu łożysk tocznych przy czopach głównych i korbowych.Ciekawym przypadkiem jest wał korbowy silnika gwiazdowego który ma czopy główne łożyskowane na łożyskach tocznych, a czop korbowy łożyskowany jest na panewce.Spotyka się różne przeciwstawne określenia definiujące wał korbowy i wał wykorbiony. Według jednych wał wykorbiony to wał, którego korby są osadzone między łożyskami. Według innych wał składający się z jednego tylko wykorbienia nazywa się wałem wykorbionym.Najczęściej jednak, zwyczajowo, wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika spalinowego, a wałem wykorbionym wał z wykorbieniami znajdujący się w każdej innej maszynie.

Odpowiedź nasuwa się sama - wał korbowy jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania silnika spalinowego.


RE: Wał korbowy W drynie - Supryk - 16-06-2015 22:24:47

nie psujcie projektu oledze
mlody inzynier

facepalm


Odp: Wał korbowy W drynie - KeiSangi - 17-06-2015 07:53:51

Oczywiście że warto.
Osiągi na wale będą DUUUŻO lepsze niż bez wału.


RE: Wał korbowy W drynie - Motorowerzystka - 17-06-2015 11:46:31

Może chodzi o wał kardana? xD


RE: Wał korbowy W drynie - Petronas - 17-06-2015 12:18:11

Nie no

Autorowi chodziło o więcej korb niż jedna Wink


Odp: Wał korbowy W drynie - KeiSangi - 17-06-2015 16:04:01

Niech da 72 korby, to dużo zmieni.
Albo zada zrozumiałe pytanie, to też dużo zmieni.


RE: Wał korbowy W drynie - raterro - 17-06-2015 16:40:00

Skoro bez korby moc dryny wynosi 0 KM to jak włoży się wał i ma te powiedzmy 1,6 KM TO MOC JEST NIESKOŃCZENIE RAZY WIĘKSZA NIŻ BEZ NIEGO!!!