![]() |
Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Rowery Romet (/forumdisplay.php?fid=207) +--- Dział: Rowery - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=209) +--- Wątek: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy (/showthread.php?tid=35183) Strony: 1 2 |
Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wiitold - 30-05-2015 18:08:18 Siemka Tak jak w temacie. Mam pytanie jakie kliny (wymiary) muszę kupić do oryginalnej korby rometowskiej? Jest kilka rodzajów na allegro i nie wiem który wybrać. W moim znalezisku (Romku) także nie było oryginalnego mechanizmu zatrzaskowego ramy (żeby móc na mieście składać rower) tylko było skręcone na stałe śrubą i nakrętką. Da się dostać taki oryginał bądź coś zastępczego? Doradźcie mi proszę ![]() RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Dawdzio - 30-05-2015 18:35:50 Rozmiar klinu to 9,5. Wajchę zawiasu można dostać nową, ale to podobno straszna lipa. Lepiej będzie jak przejdziesz się na złom i sobie ją wymontujesz, albo najlepiej uratujesz cały rower ![]() RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wiitold - 30-05-2015 18:37:47 Zanim znalazłbym takie cudo na szrocie to umarłbym ze starości ![]() A zapodałbyś linkiem do zamienników? RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Dawdzio - 30-05-2015 18:57:09 Linku ci nie wrzucę, bo nigdy nie kupowałem czegoś takiego. Zawsze zaopatruję się w części na złomie ![]() Jest jeszcze sprawa oryginalności. Najpierw przez długi czas były dźwignie w kształcie L, okrągłym przekroju i także okrągłą nakrętką (nie na klucz). Później, w latach '90 (nie wiem dokładnie od kiedy), nie było już "L", ale prosty pręt nie wychodzący na zewnątrz (od góry była czarna zaślepka) i śruba na klucz. Te nowe są jak te pierwsze, ale u góry spłaszczone. RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Zweitakter - 31-05-2015 00:15:53 tylko stare kliny!!! nowe 9,5 trza oddawać do kowala/narzędziowca celem utwardzenia, nowe to mozna kupic korby romet wałcz na kwadrat i masz bez stresu po problemi wajche i srube też zdecydowanie szukaj na złomie nową możesz sobie wsadzić .... nie do roweru..... RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wnusiu94 - 31-05-2015 00:16:15 Flamingi nie miały wajchy do składania i fabrycznie były skręcane śrubą. RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Paweł13 - 31-05-2015 00:27:24 (30-05-2015 18:57:09)Dawdzio napisał(a): Linku ci nie wrzucę, bo nigdy nie kupowałem czegoś takiego. Zawsze zaopatruję się w części na złomieWszystko ładnie pięknie ale flaming ma zawias który można zamknąć tylko na śrubę nie da się zamontować wajchy. edit: wnusiu mnie wyprzedził RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Dawdzio - 31-05-2015 00:56:53 Ale wtopa! Racja. Flamingi były skracane na śrubę. Co do klinów to też racja. Nowe ze sklepu, zrobione z plasteliny, starczają na około pół roku, a stare, wyciągnięte z roweru na złomie po nie wiadomo ilu setkach kilometrów wbijasz i... zapominasz o jego istnieniu. Serio. RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wiitold - 31-05-2015 07:06:48 Co za bullshit ![]() RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wnusiu94 - 31-05-2015 13:23:00 Ramę sobie wymień. Wielki mi problem wozić w kieszeni 1 mały klucz, ludzie kochani ... RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wiitold - 31-05-2015 13:55:50 No dobra, lajtowo. Tak tylko sobie bezczelnie myślałem że jest jakieś obejście. Co do utwardzania. Zamówiłem komplet nowych klinów. Posiadam w domu (a konkretnie w warsztacie) palni acetylenowy. Mogę sam wykonać takie hartowanie? RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Paweł13 - 31-05-2015 14:44:39 (31-05-2015 13:55:50)wiitold napisał(a): No dobra, lajtowo. Tak tylko sobie bezczelnie myślałem że jest jakieś obejście. Co do utwardzania. Zamówiłem komplet nowych klinów. Posiadam w domu (a konkretnie w warsztacie) palni acetylenowy. Mogę sam wykonać takie hartowanie?Nie widzę problemu tylko wtedy ocynk się wypali (żółty osad) i kliny będą rdzewieć więc je nasmaruj albo zrób oksydę (np zębatki przy torpedzie są oksydowane, można to zrobić gotując w zużytym oleju samochodowym) takim sposobem uzyskasz czarne twarde kliny. RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wnusiu94 - 31-05-2015 23:27:43 Obejście możesz zrobić takie, że do śruby przyspawasz sobie motylek, wajchę, cokolwiek co ułatwi Ci odkręcenie jej bez klucza. RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - Dawdzio - 31-05-2015 23:31:15 A nie łatwiej poprostu wozić ze sobą klucz w narzędziówce pod siodełkiem? RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy - wiitold - 01-06-2015 02:06:11 Dobra, do myśli że muszę mieć ze sobą klucz już się przyzwyczaiłem ![]() |