Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika (/showthread.php?tid=35108)

Strony: 1 2 3 4


ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - FreshFreshFresh - 26-05-2015 21:35:31

Witam !

Mam pewien problem ponieważ zabrałem się do składania silnika od Komara 2350 i niestety nie wiem jak go złożyć, może ktoś podesłać jakieś linki do złożenia całego silnika ?
Znacie może jakiś sklep lub jakąś osobę z Allegro gdzie mógłbym zakupić u niego felgi, opony i dętke ? I jakie numery mają opony od tego Komara czyli 2350 ponieważ na oponie nie mogę się doczytać gdyż jest stara i pokruszała.
Na jakie kolory polecacie pomalować mi całego Komarka ? ( Najlepiej zdjęcia podrzucic.)


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - adamus13715 - 26-05-2015 21:40:59

Ja ci moge co do kuł powiedziec Ja do swojego też kupowałem koła i tylnie możesz dostac normalnie na allegro
a przednie to już trzeba poskładac czyli kupic szprychy i rafke i dac do zaplatania i centrowania
a co do koloru to orginał


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - FreshFreshFresh - 26-05-2015 22:01:10

Oryginalny czyli taki zielony jest w Komarze 2350 ?
Ile około wynosi koszt takich dwóch kół gotowych ?


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - adamus13715 - 27-05-2015 15:47:25

Orginalny czyli najlepiej taki jaki był jak wyjezdzał z fabryki (ale możesz zrobic dowolny kolor)
co do kuł ja za tylne płaciłem coś 160-170 + dostawa i to już było gotowe do założenia koło (tylko że bez opon)
Przednie to musisz miec środek koła czyli piaste i dokupic do tego szprychy jakieś 50zł albo taniej i rafke ok 70zł + dostawa i zanieśc to do zaplatania (no chyba że sam umiesz, ja robiłem sam) i do centrowania ja płaciłem 35zł

Jeśli chcesz to mogę ci znaleśc na allegro to co potrzebujesz tylko byś musiał napisac rozmiar kół (bo nie wiem jakie są w tym modelu dokładnie ale podejrzewam że 19 cali ale moge sie mylic) i nie polecał bym ci kupowac używanych kuł bo przeważnie są one pokrzywione lekko albo bardzo


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - Motorowerzystka - 27-05-2015 16:38:26

adamus13715 napisał(a):nie polecał bym ci kupowac używanych kuł bo przeważnie są one pokrzywione lekko albo bardzo
Albo wcale :F Już taniej kupić używane kompletne i ewentualnie wycentrować Tongue
A rozmiar opon i kół to 19 cali.


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - FreshFreshFresh - 27-05-2015 16:42:09

Rozmiar to 19 Cali.

Jakbyś mogł znaleźć taki zestawik to byłbym wdzięczny.


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - adamus13715 - 27-05-2015 18:44:06

właśnie jeśli chodzi o centrowanie to jak już się rafka pognie to mi koleś co centruje koła powiedział że ta rafka jest za twarda żeby ją wycentrowac a jakby to była aluminiowa to by sie może dało

http://allegro.pl/kolo-piasta-obrecz-tyl-19-cali-komar-ogar-romet-i5350504211.html
http://allegro.pl/komar-romet-rys-zak-obrecz-kola-rafka-19-cali-1-40-i5247695149.html
http://allegro.pl/komar-romet-szprychy-szprycha-kola-36szt-19-ca-210-i5227602028.html
http://allegro.pl/kolo-piasta-felga-19-cali-romet-komar-nowe-tyl-i5247670881.html
1 link to koło za 195 zł
2 link to rafka za 48zł
3 link to szprychy za 21 zł
4 link to koło za 225 zł (tylko że to koło sprzedaje ten sam sprzedawca co rafke to by taniej wysyłka wyszła)

a co do silnika bo pisałeś że nie wiesz jak go złożyc jakbyś nie dał rade go złożyc to ja bym mógł za darmo (temu za darmo bo po prostu lubię robic z takimi żeczami) swój silnik zrobiłem tak że jest idealny jak do tąd po remoncie zrobiłem na nim 4000km i dalej działa pięknie


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - FreshFreshFresh - 28-05-2015 15:51:22

Dzięki za linki.

Jak chcę malować mojego Komara to wystarczy że wyczyszczę go z rdzy, czy muszę całego go oszlifować ?


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - adamus13715 - 28-05-2015 16:11:12

trzeba całego oszlifowac a najlepiej wypiskowac


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - FreshFreshFresh - 30-05-2015 23:54:04

Jakie wymiary ma tłok do Komara i co to te szlif 1 i szlif 2 ?


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - daro2014 - 31-05-2015 13:40:58

Nominalny tłok ma 38,00 ( do cylindra, który nie miał jeszcze szlifu). Szlif się robi, gdy cylinder w środku ma rysy. Robi się go po to, by miał lepszą moc, bo gdy są rysy traci moc. I później możesz zrobić kolejny szlif czyli 2. Po każdym szlifie, trzeba kupić nowy tlok, z większą średnica.


Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - KeiSangi - 31-05-2015 15:01:40

Nominał 38mm.
I szlif- 38,25mm.
II szlif- 38,50 mm.
I tak dalej.


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - Quake96 - 31-05-2015 15:07:53

(31-05-2015 15:01:40)KeiSangi napisał(a):  Nominał 38mm.
I szlif- 38,25mm.
II szlif- 38,50 mm.
I tak dalej.

Po co wprowadzasz ludzi w błąd? Takie szlify to w 223 są. W Dezametach szlify robi się nie co 0,25mm tylko 0,50mm. Czyli dwukrotnie więcej. Także nominał ma 38mm, pierwszy szlif 38,50 i tak dalej.


Odp: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - KeiSangi - 31-05-2015 15:18:15

A nieprawda. Cytat z oficjalnego FAQ forum:

Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.


RE: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika - FreshFreshFresh - 31-05-2015 20:04:11

To w końcu ile ma tłok w Komarze ?