Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Różnice w mocy pomiędzy prl-owskimi czechosłowackimi i nrdowskimi 50-tkami - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Romet Chart (/forumdisplay.php?fid=137)
+---- Wątek: Różnice w mocy pomiędzy prl-owskimi czechosłowackimi i nrdowskimi 50-tkami (/showthread.php?tid=34229)



Różnice w mocy pomiędzy prl-owskimi czechosłowackimi i nrdowskimi 50-tkami - CHARCIARZ - 15-04-2015 23:01:30

Mam do was dość nietypowe i chyba trochę głupie pytanie, mianowicie, co powoduje że simson (lub np. jawka 50) mająca silnik o podobnej pojemności co Chart ma więc mocy o prawie 1km? (1/2 mocy wiecej). Słyszałem m.in że wielkość dysz i ich przepustowość w gaźniku.


RE: Różnice w mocy pomiędzy prl-owskimi czechosłowackimi i nrdowskimi 50-tkami - TheNight - 15-04-2015 23:05:16

Rozstaw okien w cylindrze, rozmiar gaźnika ,prędkości obrotowe/rpm , kompresja...


RE: Różnice w mocy pomiędzy prl-owskimi czechosłowackimi i nrdowskimi 50-tkami - CHARCIARZ - 15-04-2015 23:12:41

Gaźnik można podpasować większy... podnieść wysokość okien w cylindrze też można, a co z kompresą i zwiększeniem prędkości obrotowych? mam drugiego charta na stanie (bez papierków) i chciałbym zwiększyć jego moc nie zmieniając silnika


RE: Różnice w mocy pomiędzy prl-owskimi czechosłowackimi i nrdowskimi 50-tkami - Latos - 15-04-2015 23:32:51

Inna konstrukcja silnika, inne materiały, z góry założona większa przewidywana moc. Tak samo jak np. Maluch ma 650 pojemności i od 20 do 24 koni, zależy w jaki dzień złożony, a takie np. niezbyt odległe w czasie Suzuki GS500 ma mniejszą pojemność, lepsze osiągi oraz mniejsze spalanie przy prawdopodobnie większej wytrzymałości jednostki. Wszystko zależy od użytych materiałów, ich przewidywanej wytrzymałości, umiejętności konstruktorów i na pewno rządów tamtego okresu. O, nie napisałem o najważniejszym - w Polsce motorowery mogły osiągać maksymalnie 50 km/h, a taka jawka czy simsonek już się nie łapią.