Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
silnik charta - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: silnik charta (/showthread.php?tid=32515)

Strony: 1 2


silnik charta - kamillo23 - 10-02-2015 11:06:46

Witam uporałem się z elektryka czas na silnikSmile mam 2 pytania
1 czy do wymiany łożysk i simer. trzeba rozpoławiać silnik ?
2 gdy do wymiany są pierścienie ale tłok i cylinder są ok to można założyć tylko nowe pierścienie ? .Gdzie kupić takie do charta bo na allegro to chyba jakieś lipne i wszystkie tej samej firmy


RE: silnik charta - TheNight - 10-02-2015 11:09:14

Simmering bez rozpoławiania możesz wymienić tylko od strony zapłonu Tongue Bez rozpoławiania się nie obejdzie.
Najlepiej wymienić tłok i pierścienie ale jeśli nowy pierścień na starym tłoku nie ma dużych luzów to zakładaj Tongue


RE: silnik charta - kokosek - 10-02-2015 12:04:49

The night głupoty gadasz z oby dwóch stron wymienisz Simmering bez rozpolowienia wymienisz z oby dwóch stron

Wysłane z mojego D2303


RE: silnik charta - kamillo23 - 10-02-2015 12:40:40

A gdzie kupić pierścienie bo te na allegro to nie wiem . I jak mają być ustawione zamki względem cylindra . a tak po za tym to szlifu nie ma co robić jak rys niema co nie?


RE: silnik charta - TheNight - 10-02-2015 12:46:22

(10-02-2015 12:04:49)kokosek napisał(a):  The night głupoty gadasz z oby dwóch stron wymienisz Simmering bez rozpolowienia wymienisz z oby dwóch stron

Wysłane z mojego D2303
Ale od strony zapłonu jest najlepiej dostępny.


RE: silnik charta - kokosek - 10-02-2015 12:50:11

(10-02-2015 12:46:22)TheNight napisał(a):  
(10-02-2015 12:04:49)kokosek napisał(a):  The night głupoty gadasz z oby dwóch stron wymienisz Simmering bez rozpolowienia wymienisz z oby dwóch stron

Wysłane z mojego D2303
Ale od strony zapłonu jest najlepiej dostępny.
Z drugiej strony nie wiem jaki problem Widzisz, dostęp uwierz mi ze jest identyczny

Wysłane z mojego D2303


RE: silnik charta - kamillo23 - 10-02-2015 12:57:55

I tak będę rozpoławiał bo łożyska będę wymieniał chciałbym zając się tematem pierścieni i cylindra wyżej napisałem o co kaman Wink


RE: silnik charta - stqc - 10-02-2015 15:04:08

simering kosy nie wymienisz bezx połówki Wink


RE: silnik charta - mjurzak - 10-02-2015 15:36:20

Nie koniecznie jak cylek nie ma rys to znaczy, że nie trzeba robić szlifu, bo np tłok może mieć duży luz w cylindrze to wtedy wskazany jest szlif, sprawdź czy cylinder ma "próg" na samej górze.


RE: silnik charta - kamillo23 - 10-02-2015 17:10:47

Uważam że obejdzie się bez szlifu wymienieni tylko pierścienie . Lecz pojawił się mały problem potrzebuje ściągacza do magneta i nie wiem jaki na allegro są ale pisze ogulnie że do Romera nie wiem jaki do charta kupić


RE: silnik charta - TheNight - 10-02-2015 17:20:12

To jest raczej to samo magneto co w 023/019/017 więc raczej nie ma różnicy jakie.


RE: silnik charta - kamillo23 - 10-02-2015 17:49:33

No właśnie muszę mieć pewność


RE: silnik charta - kokosek - 10-02-2015 17:52:52

ten sam ściągacz co w 023 itd.


RE: silnik charta - kamillo23 - 10-02-2015 18:06:04

Ok dzięki wszystkim za odpowiedzi kupuje ściągacz i biorę się dalej do roboty


RE: silnik charta - Stachu.G - 10-02-2015 19:56:23

(10-02-2015 17:20:12)TheNight napisał(a):  To jest raczej to samo magneto co w 023/019/017 więc raczej nie ma różnicy jakie.

To nie jest identyczne koło, ma co najwyżej ten sam rozmiar gwintu.

Dlaczego upierasz się co do samej wymiany pierścieni?