Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
125p 1.6 DOHC 16v ? - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22)
+--- Dział: Cztery kółka (/forumdisplay.php?fid=165)
+--- Wątek: 125p 1.6 DOHC 16v ? (/showthread.php?tid=32395)



125p 1.6 DOHC 16v ? - lincoln_88 - 05-02-2015 00:17:29

Witam. Robię właśnie Fiata i jestem na etapie "nie wiem od czego zacząć", ale coś powoli działam do przodu. Jako, że Fiat nie będzie idealny mam możliwość przeróbek. Obecnie jest silnik oryginalny (podobno po remoncie), ale po 12 latach stania nie wiadomo co może się z nim dziać (fakt faktem odpala, a skrzynia zmienia biegi; jest 5-tka od poloneza). Mam obecnie możliwość wsadzenia do Fiata 1.6 16v DOHC od Astry II. Zamontowanie tego to nie jest najgorsze, ale mam pytanie-czy jest sens? Mocy ten silnik ma 101km, jest mniej awaryjny, tani w eksploatacji, lepiej się zbiera i w ogóle lepszy, ale nie wiem, czy to nie zepsuje uroku samochodu. Auto jak pisałem nie będzie idealne, więc wolałbym się kogoś doradzić.

Dla dociekliwych: Słowa "nie będzie idealny" trzeba rozumieć przez to, że nie zmienię tunelu na oryginalny, tylko zostawię skrzynię 5-tkę; nie mam zamiaru odnawiać wnętrza i wymieniać foteli; nie będę przywiązywał wagi do tego, czy element A jest w lepszym stanie niż element B. Po prostu go rozebrałem, wyspawam, pomaluję i złożę. Sama barwa będzie oryginalna, ale mam zamiar dodać jakieś dodatki typu naklejki czy jakiś napis.


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - TheNight - 05-02-2015 00:24:01

https://www.youtube.com/watch?v=2r7Fr5PAESg <- Może nie 1.6 ale moim zdaniem 101km w DOHC'u powinno wystarczyć Smile

https://www.youtube.com/watch?v=jadnKcPj5-U <- Tu masz 1.6 w DOHC'u


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - Ćmaga - 05-02-2015 00:47:45

Ależ po co zmieniać tunel, od 84 roku każdy Fiat miał oryginalnie skrzynie polonezowskie czwórki i piątki. Moim zdaniem najlepszy silnik by był 1,6 GLI z Caro+ na hydropopychaczach, najlepiej zostawić wtrysk, ewentualnie wsadzić abimexa, który ponoć jest lepszy od Boscha


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - jurek_j - 05-02-2015 00:50:51

Bosch to nieporozumienie Big Grin. Tylko abimex jak ohv.

Jak zepniesz ten silnik z jakąś sensowną skrzynią, czemu nie, do odważnych świat należy...


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - lincoln_88 - 05-02-2015 08:41:42

Bo tunel tak czy inaczej mam od poloneza (taki skośny i drążek zmiany biegów jak w busie). A co do silnika to ten 1.6 mam po prostu za free, a wiem, że jest sprawny. Skrzynia jak skrzynia. Polonez miał przecież silniki od Forda Sierry 2.0 OHC. Większość miała także skrzynie od niego, ale na seryjnej skrzyni jakoś to podobno wytrzymywało.


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - jurek_j - 05-02-2015 11:07:09

Tunel masz zgodny z rocznikiem, jeśli buda jest po tym 1984r. Ta jak Ćmaga o tym pisał.

Może i bez mocnego butowania skrzynia wytrzyma, ale po co wrzucać mocny silnik jeśli dalej słabym punktem układu będzie skrzynia?

Są tacy, który potrafili w zwykłej ohv zajechać skrzynię, żadna wytyczna że w dohc wytrzymywały.

Tak samo wał jak wał, most jak most, błędne koło gumiaka. Równie dobrze można mówić że panewy w ohv są ekstremalnie wytrzymałe, no bo przecież panewa jak panewa.


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - hvil - 05-02-2015 11:45:43

Ja polecam skrzynię N9 ze ścierki, można ją praktycznie ze wszystkim połączyć poprzez dorabianą flanszę, czy kupowaną na ebay do popularnych jednostek.

Ja osobiście mam n9+ZETEC 2.0 Blacktop+ITB na gaźnikach z CBR 900.

Ale ziomek ma serię K 1.8 też z tą skrzxynią spiętą. Więc się daSmile


RE: 125p 1.6 DOHC 16v ? - Knight_in_fire - 19-03-2015 18:07:44

Wrzuć ten 1,6 DOHC. Będzie jak fiatowski z Włoch.