[Ogar 205] Problem z wolnymi obrotami - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: [Ogar 205] Problem z wolnymi obrotami (/showthread.php?tid=29945) |
Problem z wolnymi obrotami - Feberos - 13-10-2014 22:54:08 Witam, posiadam nierozpoławianego Ogara 200 1984 r. po wymianie gaźnika, cylindra i tłoka. 1. Problem polega na tym że kiedy stoi na luzie po około minucie łapie ogromne obroty i samoczynnie gaśnie. Kiedy stoi na biegu ( sprzęgle ) to wszystko jest ok. Regulowanym gaźnik ale bez skutku ( według poradnika z tego forum ) . 2. Drugą sprawa to to że jadąc na trójce przez dłuższy czas zaczyna mu brakować paliwa choć w filtrze jest. Dodam że mam stożkowy filtr powietrza i zastanawiam się czy zmienić na oryginalny. RE: Problem z wolnymi obrotami - pawel_2540 - 13-10-2014 22:58:26 Wyczyść gaźnik lub zwiększ dawkę paliwa na pływaku. RE: Problem z wolnymi obrotami - Feiro - 13-10-2014 23:20:32 Coś blokuje/przytyka paliwo. <-Sądząc po tym co napisałeś. Wchodzi na wysokie obroty bo zaczyna mu brakować paliwa w komorze pływakowej co ciągnie za sobą zubożoną mieszankę stechiometryczną spalającą się gwałtowniej i szybciej. Sprawdź wszystko począwszy od kranika, może być tak że filtr paliwa masz już na wykończeniu, potem sprawdź pracę zaworu iglicowego w pokrywce gaźnika. Możesz przy okazji go wykręcić i wyczyścić. Ostatnie co zostaje to podgięcie blaszki służącej do regulacji do góry co będzie skutkować większą ilością paliwa w komorze. RE: Problem z wolnymi obrotami - kokosek - 13-10-2014 23:22:51 Gmf12/13 to nie ikov żadna Blaszka. Iglica, sprawdź czy uszczelki są dobrze po zakładane Wysłane z mojego D2303 RE: Problem z wolnymi obrotami - pawel_2540 - 13-10-2014 23:30:50 No w gm12/13 niema blaszki, ale autor w temacie napisał ogar 200 a w nazwie 205, więc nie wiadomo o jaki pojazd chodzi. Jeżeli masz Ogara 205 to masz gm12/13 więc weź go wyczyść, zmień na puszkę i ustaw dobrze mieszankę. RE: Problem z wolnymi obrotami - deavid148 - 14-10-2014 08:54:50 Na moje to dawkę paliwa ustawia się ta blaszke od zatapiacza w gm12/13 w pomoże pływakowe i iglica RE: Problem z wolnymi obrotami - Feberos - 14-10-2014 09:01:36 Chodzi o Ogara 200, czyli silnik jawki, ile paliwa ma być w komorze pływakowej? I blaszkę odginać do góry? Jeśli mógłby ktoś przenieść temat byłbym bardzo wdzięczny RE: Problem z wolnymi obrotami - pawel_2540 - 14-10-2014 09:10:18 Tak blaszkę odginaj do góry. RE: Problem z wolnymi obrotami - Feberos - 14-10-2014 14:50:51 Dzisiaj zrobiłem nim trasę ponad 75km i żadnych problemów nie było, postawiłem na luzie na parkingu i po 2 minutach zgasł. RE: Problem z wolnymi obrotami - szczupak54 - 14-10-2014 16:20:27 (14-10-2014 09:10:18)pawel_2540 napisał(a): Tak blaszkę odginaj do góry. W dół , bo w gore jak odegniesz to pluywak bedzie wyzej i bedzie (zatykal ) doplyw paliwa wiec musi odgiac w dół aby rzytopic plywak i paliwo bedzie sobie ciurkac RE: Problem z wolnymi obrotami - pawel_2540 - 14-10-2014 22:18:30 (14-10-2014 16:20:27)szczupak54 napisał(a):(14-10-2014 09:10:18)pawel_2540 napisał(a): Tak blaszkę odginaj do góry. To nie jest ogar 205. Tutaj jak odegnie blaszkę do góry to zwiększy dawkę paliwa. RE: Problem z wolnymi obrotami - charper - 14-10-2014 22:29:33 (14-10-2014 09:01:36)Feberos napisał(a): Chodzi o Ogara 200, czyli silnik jawki, ile paliwa ma być w komorze pływakowej? tyle że jak przyciśniesz palcem pływak do samego dnia to poziom benzyny ma się pokrywać z tym kołnierzykiem na pływaku. Ja ustawiałem według tej rady i nie przerywało już. Generalnie możesz ustawić profesjonalnie czyli tyle żeby było je widać w rozpylaczu ale żeby się nie wylewało z niego. RE: Problem z wolnymi obrotami - Feberos - 15-10-2014 17:41:04 W książce wyczytałem że w tym typie gaźnika poziom paliwa powinien wynosić 16mm tylko nie wiem odkąd mierzone |